Update #24
Dit weekend even naar Dort in stoom geweest daar kon ik met een leimbach container spelen en hij pakt hem prima op alleen is mijn systeem de eerst 3 cm erg slap. De schanier punten liggen dan te dicht op elkaar en kan hij zijn kracht niet goed kwijt. me vader had al een idee om dat aan tegaan passen maar nu weet ik het zeker dat die punten niet goed zijn. Maar dat zal wel pas na de zomer gaan gebeuren. Ik ga nu nog de nep cilinders afmaken en de geleidingens rollen. dan werkt de arm gewoon. en kan ik kijken of er niet nog meer proberen gaan komen. Zou zonde zijn om hem meerdere keren te moeten over maken.
Wat ik nu het belangrijkste vindt is wat meer details te kunnen gaan aanbrengen. Ik zou hem toch deze zomer nog van een kleurtje willen voorzien. Vandaag alvast een begin gemaakt met de kabine. Standaard ontbreken daar nog al een hoop details.
Als eerste begonnen met het maken van de binnenkant van de deuren. Het is niet helemaal goed te zien op de foto's maar er zitten ook opberg vakken in de deur.
Daarna een begin gemaakt met het dashbord. Standaard klopt de bovenkant wel alleen is hij veel te dun direct onder het stuur stopt het dashbord daardoor heb je geen werkblad of dashbordkastje bij de bijrijder. Dat ga ik allemaal zelf maken van kunstof.
Hier alvast een paar foto's van het werkblad en het verlengde dashbord.
Op deze foto zie je links het standaard dashbord en rechts mijn aangepaste versie.
Het is nu nog wel allemaal grof afgewerkt ga het nog plamuren en schuren.
Door naar de buitenkant van de kabine. Ik had al bij de aankoop van de vrachtwagen gezien dat de spiegel van tamiya erg slecht zijn.
Daarom had ik gelijk op ebay een setje scania spiegels gekocht. Alleen ontbrak nog de spiegel voor de dodehoek. Deze heb ik vandaag zelf van kunstof gemaakt 3mm dik plaatje een beetje bol geschuurd. En daarna vast gezet met een M2 schroefje.
Zo en als laaste vandaag het trappetje achter de kabine wat meer detail gegeven. Dit is normaal maar een sticker en dat vindt ik niet om aan te zien. Ik heb nu van een dun stripje kunstof 2 beugeltjes gebogen en de boven kant met een vijl wat kartels gegeven. komt volgens mij nu wel redelijk overeen met het orgineel.
Dit stuk traanplaat had ik al eens een keer gemaakt maar nog niet laten zien. Nu is ook de linkerkant klaar.
en aan de rechterkant zit nu ook een luikje zodat je bij de aan en uit schakelaar kan komen voor de MFU.
En mijn vader had nog een Cadeautje liggen. En haak voor de haakarm. Volledig met de hand gemaakt uit een stukje staal plaat.