Vooraankondiging Sectievergaderingen NOMAC

• Topicstarter Topicstarter glimpie
  • Startdatum Startdatum
Als je slim bent komen jullie ook Pieter, een ieder die er niet is is een verloren stem......

Dit is het stuk wat ik in zal sturen.....

Punt 1, (M7H): REGENAUTO => toelaten of extra reserve data reserveren.

Punt 2, (jrsmit, M7H): INSCHRIJVING => melden afschaffen, niet baaninzetten is niet meedoen/diskwalificatie, of eventueel inschrijven op Zaterdag toelaten.

Punt 3, (Glimpie): 1/8 en 1/10 niet in hetzelfde weekend, er zijn rijders die beide kampioenschappen willen rijden.

Punt 4, (M7H): Uitbreiding aantal rijders NK/NC => NK 30, NC 30. Eenmalig 6 extra mensen laten instromen middels Promo/degradatie wedstrijd (de 6 NK degradanten tegen de nrs. 7=>12 NC)

Punt 5, (jeracing, M7H): Gerelateerd aan 5, raceplanning, waarbij de NK finale gewijzigd is naar EFRA normen, namelijk 45 minuten.(jeracing)

- Optie 1: (weinig tot geen mogelijkheid tot aanvragen van uitstel)

heats - 5 minuten,
1/4 finale - 15 minuten,
1/2 finale - 15 minuten,
Finale NC - 30 minuten,
Finale NK - 45 minuten.

10:00 => 11:00 Heats 1
11:00 => 12:00 Heats 2
12:00 => 13:00 Heats 3
4 man direct geplaatst na de kwalificaties, 2 halve finales van elk 8 man en 1 kwart finale van 10 man (waarvan de top 4 doorgaat) geeft het volgende.....
13:20 => 13:35 1/4 NC
13:40 => 13:55 1/4 NK
14:00 => 14:15 1/2a NC
14:20 => 14:35 1/2a NK
14:40 => 14:55 1/2b NC
15:00 => 15:15 1/2b NK
15:25 => 15:55 FINALE NC
16:00 => 16:45 FINALE NK

- Optie 2:

heats - 5 minuten,
1/4 finale - 10 minuten,
1/2 finale - 15 minuten,
Finale NC - 30 minuten,
Finale NK - 45 minuten.

10:00 => 11:00 Heats 1
11:00 => 12:00 Heats 2
12:00 => 13:00 Heats 3
4 man direct geplaatst na de kwalificaties, 2 halve finales van elk 8 man en 1 kwart finale van 10 man (waarvan de top 4 doorgaat) geeft het volgende.....
13:20 => 13:30 1/4 NC
13:35 => 13:45 1/4 NK
13:50 => 14:05 1/2a NC
14:10 => 14:25 1/2a NK
14:30 => 14:45 1/2b NC
14:50 => 15:05 1/2b NK
15:15 => 15:45 FINALE NC
16:00 => 16:45 FINALE NK

Punt 6, (M7H): doorstromen van de halve finale naar de finale:
laat uit beide 1/2 finales de top 3 doorgaan, i.p.v. de beide nrs. 1 en de 4 opeenvolgende tijdsnelste.
Dit geeft je de mogelijkheid, mocht je op plek 2 of 3 rijden om te consolideren, dus je spullen te sparen voor de finale.......
(dit systeem is al, in geval van een regenrace)

Punt 7, (Glimpie): Verplicht een PT, om de raceplanning strak te kunnen houden.
Optie: PT niet verplichten maar dan => geen PT, geen uitstel!

Punt 8, (Glimpie): Verbeterde registratie en voortijdige heatplanning (bv ala Gouda)

Punt 9, (Roelof): Meer dan 3 x kunnen trainen voor licentiehouders bij clubs die aangesloten zitten bij de Nomac (uiteraard behoudens betaling)

Punt 10, (Glimpie): Pasjes, Iedere rijder krijgt aan het begin van het jaar een rijderspas met 2 pasjes voor een mechanic. Er zijn altijd te veel mensen in de pits die er niets te zoeken hebben!!!! GEEN pas uit de pits!!!!

Punt 11, (Glimpie): Op de zaterdag 30 min Nomac laten rijden en daarna 30 min Nk laten rijden. ( dit de hele dag )De nomac rijders hebben niets te zoeken tusse de Nk rijders en anders om. Tevens kunnen de NK rijders die toch meer ervaring hebben, de nomac rijders wat tips geven om beter te rijden of helpen over de afstelling van de auto.
Knijper systeem op de zender zoals op groningen en MACH, maar dan op elke baan waar gereden wordt. Geen knijper ook niet rijden.

Punt 12, (M7H): mogelijkheid tot uitbreiding van de gehele 1/8 groep.
Mijn gedachte is dat de huidige promovatie/degradatie wedstrijd die verreden dient te worden in geval van te veel inschrijvingen juist mensen afschrikt om in te schrijven......

Alle clubs hebben volgens mij ook een "open" club wedstrijd, een clubwedstrijd waar ook leden van andere clubs aan mee mogen doen.
De MACH, Baanbrekers, AMCA, MBC de sluis, REAL80.
Dit zijn dus zeker 5 clubs die open club races hebben of kunnen hebben.
Wat als we nu een extra klasse maken, de OPEN club klasse, ONDER de Nomac klasse, die verreden wordt tijdens deze open club races.
Er worden dus 5 races verreden, met b.v. 2 schrap resultaten.
De top 6 wederom uit deze open club klasse, promoveerd naar de Nomac, en daar degraderen er dus 6 uit.......

De wedstrijdleiding is in handen van de clubs, dus de NOMAC hoeft hier niets aan te doen, het enige wat de NOMAC dient te doen, is de stand bij te houden........

Oh?

even goed.
Roelof zei:
Wel leuk te vermelden door wie dit gezamelijk is opgestelt.

Klopt, wil ik ook in de aanhef van dit voorstel zetten.....

"Geachte NOMAC, sectie brandstof 1/8
Aangehecht voorstel is tot stand gekomen na diverse gezamelijke discussies tussen onderstaande personen."

(De echte namen weet ik wel, zoniet, dan PB ik ze even)

Glimpie
Roelof
Nismo
M7H
WVK
jeracing
jrsmit
Ndegeocello (aankomende NC'er)
Richard E (aankomend NC'er)
Chielos
Dennis van Lammeren
TVH
borderonlineshop

geen 1/8 rijders
Super john (?)
Thybaut
_cyclops_
Bart_Banaan
Qlone
juliuskolff

aanvullend punt bij punt 5 (over het hoofd gezien)
- pauzes verkorten of bijna geheel weg, i.v.m. weggaan van toeschouwers........

Zal ik het mailen naar BC08@nomac.nl ?

Denk er aan Martin dat het alleen Licentiehouders kunnen zijn, ipv mij moet je dus Joey Sorber vermelden.

Nismo zei:
Denk er aan Martin dat het alleen Licentiehouders kunnen zijn, ipv mij moet je dus Joey Sorber vermelden.

Ik ben wel blond, maar niet zo blond... :wink:

Beethoven zei:

Ja dank je, had je me ook gemaild.....

WVK Performance zei:
doe maar naar:
Beethoven zei:

jaha..., zeg ik net toch! :wink:

Is het verhaal zo duidelijk?
of moet er meer uitleg bij bepaalde punten om het toe te lichten?

Of krijg je de kans op de vergadering om het toe te lichten?

Het lijkt mij om bij ieder voorstel de naam erbij te zetten die het naar voren heeft gebracht zodat op de vergadering de persoon direct om verdere uitleg gevraagd kan worden indien nodig.

Hmm, uitzoekwerk.....
Maar is wel beter ja.....

Ik vraag me alleen nog af hoe het mogelijk is geweest, zoals jezelf vermeld hebt, dat er toen 30 man F1 en 60 man F2 en F3 in 1 dag werd weggewerkt, want zoals je kunt zien in het tijdschema is dit toch niet mogelijk?

Glimpie en borderonlineshop hadden het ook over 70-90 man, licht dat eens toe jongens!....

PUNT 3, de nitrometing zal ik er uithalen, dat heb jij al geregeld toch?

Yep, nitro is al doorgemaild en PR staat op punt ook te gebeuren, ik zal een kopie hier posten...

ik heb in het stuk op de vorige pagina de namen erbij gezet......
PUNT 3 is vervangen voor een voorstel wat Glimpie nog had over de 1/8 en 1/10 niet in hetzelfde weekend......

Een ieder zijn echte naam als ik die nog niet wist heb ik nu ook, er zijn ook mensen uit de 1/10 die hier mee discuseren, die wil ik nogmaals bedanken voor hun ideeen.....

Glimpie en borderonlineshop hadden het ook over 70-90 man, licht dat eens toe jongens!....

Hiermee bedoel ik te zeggen, met een strak tijdschema kan je makkelijk een hoop mensen op 1 dag laten rijden! GEEN PAUZE en dergelijke!
Te laat aan de start>>>> PECH volgende heat nog een kans.
Na het rijden, gelijk naar je post om baan in te zetten. Zit je niet op tijd straf punten!!! Het is geen kleuterklas!
Als ik nog wat op papier moet zetten hoor ik het graag. 8O

Nu maar hopen dat er veel mensen komen!!!
Op het forum was het druk genoeg, nu gaan we kijken op 11 December. Maar als je niet komt!!!! kan je het hele jaar gewoon je mondje dicht houden!!

Back