Dit is het stuk wat ik in zal sturen.....
Punt 1, (M7H): REGENAUTO => toelaten of extra reserve data reserveren.
Punt 2, (jrsmit, M7H): INSCHRIJVING => melden afschaffen, niet baaninzetten is niet meedoen/diskwalificatie, of eventueel inschrijven op Zaterdag toelaten.
Punt 3, (Glimpie): 1/8 en 1/10 niet in hetzelfde weekend, er zijn rijders die beide kampioenschappen willen rijden.
Punt 4, (M7H): Uitbreiding aantal rijders NK/NC => NK 30, NC 30. Eenmalig 6 extra mensen laten instromen middels Promo/degradatie wedstrijd (de 6 NK degradanten tegen de nrs. 7=>12 NC)
Punt 5, (jeracing, M7H): Gerelateerd aan 5, raceplanning, waarbij de NK finale gewijzigd is naar EFRA normen, namelijk 45 minuten.(jeracing)
- Optie 1: (weinig tot geen mogelijkheid tot aanvragen van uitstel)
heats - 5 minuten,
1/4 finale - 15 minuten,
1/2 finale - 15 minuten,
Finale NC - 30 minuten,
Finale NK - 45 minuten.
10:00 => 11:00 Heats 1
11:00 => 12:00 Heats 2
12:00 => 13:00 Heats 3
4 man direct geplaatst na de kwalificaties, 2 halve finales van elk 8 man en 1 kwart finale van 10 man (waarvan de top 4 doorgaat) geeft het volgende.....
13:20 => 13:35 1/4 NC
13:40 => 13:55 1/4 NK
14:00 => 14:15 1/2a NC
14:20 => 14:35 1/2a NK
14:40 => 14:55 1/2b NC
15:00 => 15:15 1/2b NK
15:25 => 15:55 FINALE NC
16:00 => 16:45 FINALE NK
- Optie 2:
heats - 5 minuten,
1/4 finale - 10 minuten,
1/2 finale - 15 minuten,
Finale NC - 30 minuten,
Finale NK - 45 minuten.
10:00 => 11:00 Heats 1
11:00 => 12:00 Heats 2
12:00 => 13:00 Heats 3
4 man direct geplaatst na de kwalificaties, 2 halve finales van elk 8 man en 1 kwart finale van 10 man (waarvan de top 4 doorgaat) geeft het volgende.....
13:20 => 13:30 1/4 NC
13:35 => 13:45 1/4 NK
13:50 => 14:05 1/2a NC
14:10 => 14:25 1/2a NK
14:30 => 14:45 1/2b NC
14:50 => 15:05 1/2b NK
15:15 => 15:45 FINALE NC
16:00 => 16:45 FINALE NK
Punt 6, (M7H): doorstromen van de halve finale naar de finale:
laat uit beide 1/2 finales de top 3 doorgaan, i.p.v. de beide nrs. 1 en de 4 opeenvolgende tijdsnelste.
Dit geeft je de mogelijkheid, mocht je op plek 2 of 3 rijden om te consolideren, dus je spullen te sparen voor de finale.......
(dit systeem is al, in geval van een regenrace)
Punt 7, (Glimpie): Verplicht een PT, om de raceplanning strak te kunnen houden.
Optie: PT niet verplichten maar dan => geen PT, geen uitstel!
Punt 8, (Glimpie): Verbeterde registratie en voortijdige heatplanning (bv ala Gouda)
Punt 9, (Roelof): Meer dan 3 x kunnen trainen voor licentiehouders bij clubs die aangesloten zitten bij de Nomac (uiteraard behoudens betaling)
Punt 10, (Glimpie): Pasjes, Iedere rijder krijgt aan het begin van het jaar een rijderspas met 2 pasjes voor een mechanic. Er zijn altijd te veel mensen in de pits die er niets te zoeken hebben!!!! GEEN pas uit de pits!!!!
Punt 11, (Glimpie): Op de zaterdag 30 min Nomac laten rijden en daarna 30 min Nk laten rijden. ( dit de hele dag )De nomac rijders hebben niets te zoeken tusse de Nk rijders en anders om. Tevens kunnen de NK rijders die toch meer ervaring hebben, de nomac rijders wat tips geven om beter te rijden of helpen over de afstelling van de auto.
Knijper systeem op de zender zoals op groningen en MACH, maar dan op elke baan waar gereden wordt. Geen knijper ook niet rijden.
Punt 12, (M7H): mogelijkheid tot uitbreiding van de gehele 1/8 groep.
Mijn gedachte is dat de huidige promovatie/degradatie wedstrijd die verreden dient te worden in geval van te veel inschrijvingen juist mensen afschrikt om in te schrijven......
Alle clubs hebben volgens mij ook een "open" club wedstrijd, een clubwedstrijd waar ook leden van andere clubs aan mee mogen doen.
De MACH, Baanbrekers, AMCA, MBC de sluis, REAL80.
Dit zijn dus zeker 5 clubs die open club races hebben of kunnen hebben.
Wat als we nu een extra klasse maken, de OPEN club klasse, ONDER de Nomac klasse, die verreden wordt tijdens deze open club races.
Er worden dus 5 races verreden, met b.v. 2 schrap resultaten.
De top 6 wederom uit deze open club klasse, promoveerd naar de Nomac, en daar degraderen er dus 6 uit.......
De wedstrijdleiding is in handen van de clubs, dus de NOMAC hoeft hier niets aan te doen, het enige wat de NOMAC dient te doen, is de stand bij te houden........