Vooraankondiging Sectievergaderingen NOMAC

  • Topicstarter Topicstarter glimpie
  • Startdatum Startdatum
Wordt zeker lachen,
nog ff en de Nomac cup is sterker dan de NK klasse... :wink:

Wat betreft onze zuiderburen,
eer is al langer sprake dat deze mannen in Nederland willen rijden, en het starten in de Nomac cup is hetgene waar ze tegenop zien.
Als ze nu gewoon meteen toen ze op het idee kwamen om hier te gaan rijden in die Nomac cup waren begonnen, hadden ze nu in de NK gezeten......
 
De discussie *.be'ers in de NOMAC cup gaan we echt niet uit komen, er is gewoon een meningsverschil.. ben echt van mening dat de nomac maar moet bepalen hoe dit op te lossen.. ik zelf twijfel ook over wat er nu moet, wat voor alle argumenten is wel wat goeds te zeggen... 't is gewoon 'n enorm moeilijke beslissing... waar we denk ik wel blij mee moeten zijn is dat we meer rijders krijgen en dat is (naar mijn mening) altijd goed...

Kunnen er niet wat belgen naar de 1:10 komen? :D
 
WVK Performance zei:
Chielos zei:
goed, dan krijg je dus, De belgen hebben zich bewezen en zijn sneller als de meeste mannen uit de NK klasse, en in hoe verre die onbekende?
die onbekende donny blommers is club kampioen geworden omdat Miguel Hereijgers wat pech had gekregen tijdens de finale..

ik hoorde ook dat miquel in de nomac cup gaat starten, dat wordt lache!

Indien zo ook weer een mooi voorbeeld, een paar jaar terug reed hij nog in de top-10 bij de NK.

De NOMAC moet dit niet zelf verzinnen, de leden moeten gewoon stemmen maar zou het van de zotte vinden dat voor 2 belgen wel een uitzondering gemaakt moet worden.
 
_cyclops_ zei:
De discussie *.be'ers in de NOMAC cup gaan we echt niet uit komen, er is gewoon een meningsverschil.. ben echt van mening dat de nomac maar moet bepalen hoe dit op te lossen.. ik zelf twijfel ook over wat er nu moet, wat voor alle argumenten is wel wat goeds te zeggen... 't is gewoon 'n enorm moeilijke beslissing... waar we denk ik wel blij mee moeten zijn is dat we meer rijders krijgen en dat is (naar mijn mening) altijd goed...

Kunnen er niet wat belgen naar de 1:10 komen? :D
ik weet wel een stel 235-ers uit belgie :wink:
 
WVK Performance zei:
_cyclops_ zei:
De discussie *.be'ers in de NOMAC cup gaan we echt niet uit komen, er is gewoon een meningsverschil.. ben echt van mening dat de nomac maar moet bepalen hoe dit op te lossen.. ik zelf twijfel ook over wat er nu moet, wat voor alle argumenten is wel wat goeds te zeggen... 't is gewoon 'n enorm moeilijke beslissing... waar we denk ik wel blij mee moeten zijn is dat we meer rijders krijgen en dat is (naar mijn mening) altijd goed...

Kunnen er niet wat belgen naar de 1:10 komen? :D
ik weet wel een stel 235-ers uit belgie :wink:


^^ Als we dat nou combineren hebben we ten minste weer 'n 235 klasse...

maar, 'k bedoel dus 200mm :P
Laten we wel zijn, daar moet ook gewoon meer competitie komen...
 
Roelof zei:
[De NOMAC moet dit niet zelf verzinnen, de leden moeten gewoon stemmen maar zou het van de zotte vinden dat voor 2 belgen wel een uitzondering gemaakt moet worden.

Precies, als we al toelaten dat ze mogen instromen in de NK klasse, dan moet je een systeem verzinnen wat niet eenmalig is, maar dat deze instroom mogelijkheid er dus altijd is.

Misschien moet je wel zeggen, (met een verdeling 30 NK/ 30 NC rijders)
dat:
- nrs: 28-30 NK degraderen, nrs: 1-3 NC promoveren.
- nrs:25-27 NK en nrs 4-6 NC en de eventuele nieuwe instromers een promo rijden voor die 3 plaatsen in de NK klasse.......
de afvallers gaan de NC in.....
 
WVK Performance zei:
_cyclops_ zei:
ik weet wel een stel 235-ers uit belgie :wink:


Heeft er iemand geroepen?? hehe

Alle gekheid op een stokje, daar valt wel wat voor te zeggen.
Ik zei het trouwens al meer dan eens, we worden er allen alleen maar beter van.
Afstanden, dat is allemaal relatief.
Maar ik zal al heel blij zijn als we volgend jaar een BK 235mm zullen kunnen organizeren.
Maar een aantal diehards zouden dat eventueel wel zien zitten, daar ben ik van overtuigd.
Blijft er nog wel het probleem TIJD, waar jullie wel eens mee te maken hebben in Nederland. Je kan nu amper een wedstrijddag binnen de gegunde tijd uitrijden.
Maar ik zie dat dus wel zitten ja....
 
ik vind dat er gewoon geen uitzondering gemaakt moet worden. starten in de nomac cup. als er volgend jaar 2 snelle duitsers komen en het jaar daarna weer 2 belgen zit je weer te klote. en als er nou weer een nederlander gaat rijden die erg snel is? mag die dan ook naar de nk klasse? Pech voor de anderen die nomac cup rijden maar hun kunnen ook pech krijgen
 
maar goed met alle respect. De Belgen Blijven zelfs met de top van nederland moeilijk te vergelijken. Alleen al kijkend naar de Top van de Wereld. Hoeveelste werd de hoogste nederlander? 50 ste ofzo
die jongens 14de (ofzo) en 24ste.
Daar ligt wel een groot verschil!
 
mijn idee: deze jongens zoeken competitie op hun niveau, en dat is een uitdaging, ook voor jullie rijders.

En ik denk dat er moet toegegeven worden dat de uitdaging op Nomac niveau heel wat minder zou zijn.

Een totaal verloren jaar dus, met ook misschien wel misnoegde Nomacers, omdat die wel met een serieuze handicap moeten starten.

Ik wil de discussie niet terug oprakelen, er is al veel over geschreven, ik wens de leden veel wijsheid toe.

Gewoon een vraagje... start iedereen van het NK volgend seizoen opnieuw? geen wegvallers wegens geen zin/te duur of andere redenen?
 
Als er mensen uitvallen in de NK klasse zullen volgens de regels de nmmers 7 en lager uit de NOMAC klasse promoveren.

Maar Willy, moet het overstappen van Belgen naar de Nederlandse competitie niet een sein zijn naar de Belgische bond dat er iets mis is met hun competitie ?
 
tjsa roelof, net als bij jullie zijn we gebonden aan regeltjes, milieu, geluidshinder, en noem op.
Het chronisch gebrek aan circuits doet ons de das om, en de federatie kan moeilijk zelf circuits gaan bouwen niet?
Het aantal potentiële rijders is bijna evenredig met het aantal circuits, en dan mag het al een wonder heten dat ondanks deze handicap een paar jongens tot het kransje van toprijders mag behoren.
Ook in het electromilieu doet Belgie het niet slecht hoor: een wereldkampioen, een europees kampioen..
Dat er iets schort met de kompetitie in Belgie, wel, ik denk dat er met het invoeren van de Benelux wedstrijd een start is gegeven om daar wat aan te doen, en dat zowel nederlanders als belgen deze race graag rijden!!!
Misschien een aanzet naar meer?
 
willywuyts zei:
Het chronisch gebrek aan circuits doet ons de das om, en de federatie kan moeilijk zelf circuits gaan bouwen niet?

Yep, maar de federatie kan met hun landelijke titel/positie wel mee helpen om clubs bij te staan met het realiseren van circuits. Bij andere sporten gebeurt dat namelijk ook. Maar ja, dan moet de federatie buten zijn kleine gesloten gebied stappen......

willywuyts zei:
Dat er iets schort met de kompetitie in Belgie, wel, ik denk dat er met het invoeren van de Benelux wedstrijd een start is gegeven om daar wat aan te doen, en dat zowel nederlanders als belgen deze race graag rijden!!!
Misschien een aanzet naar meer?

Zo hebben ze met de electro offroad al een gezamelijke competietie (nederlanders en belgen) en kan ik mij voorstellen dat er meerdere takken zijn die zoiets wel kunnen hebben zoals je 235mm
Ik denk dat bij meerdere Beneluxwedstrijden het ten onder gaat. Het is dan niet meer zo speciaal en wordt voor sommigen ook te veel van het goede....
 
picco41 zei:
ik vind dat er gewoon geen uitzondering gemaakt moet worden. starten in de nomac cup. als er volgend jaar 2 snelle duitsers komen en het jaar daarna weer 2 belgen zit je weer te kl%$# (censuur). en als er nou weer een nederlander gaat rijden die erg snel is? mag die dan ook naar de nk klasse? Pech voor de anderen die nomac cup rijden maar hun kunnen ook pech krijgen

Dat is al aangegeven, als je ze toe wilt laten, moet je een systeem verzinnen die instroom in de NK klasse altijd toelaat en niet eenmalig.......

Misschien moet je het NK wel een apart kampioenschap laten worden wat dus een BK (benelux Kampioenschap) wordt.
De nu Nomac cup wordt dan wel alleen in Nederland gereden, het NK krijgt er dan 3 circuits in Belgie bij......
 
Maar een overgang naar een BK dmv. een fusie lost het probleem rondom verse instroom niet op en houdt het misschien wel meer tegen....
 
Weet ik niet, als je overgaat tot een BK, dan kun je de groep in 1 keer uitbreiden tot 60 man, dat is dus plaats voor 36 extra rijders......
De Nomac cup kun je dan ook weer uitbreiden, omdat de NK rijders weg zijn.....

Ach, zo kunnen we wel dingen blijven verzinnen, eerst maar eens zien of nu echt die snelle zuiderburen wel mee gaan doen.....
 
Ik neem aan dat iedereen nu z'n uitnodiging ontvangen heeft. Maar ik miste de procedure om zelf ideeen in te brengen.

Wie weet hoe en waar? Ik neem tenminste aan dat het niet ter plekke ideeen spuien wordt.
 
Ja, dat had ik dus ook....

Ergens in de regelementen heb ik volgens mij gelezen, dat je van te voren bericht kreeg met de mogelijkheid om ideeen in te sturen, en dat 2 weken van te voren de ingestuurde ideeen naar alle sectieleden gestuurd zou worden, ter inzage.
Dit laatste is wel gebeurd, en gelukkig hebben wij hier in ieder geval onze ideeen wel ingestuurd, maar ik heb de uitnodiging om ideeen in te sturen ook niet gezien.....

vergadering ongeldig verklaren dan maar?
 
Back
Top