Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
zoiets , ?

pulfm.jpg

Hoe grappig, ik zit wel met dat idee te spelen, sterker nog dat zijn dus de kleuren die ik al gekocht heb :rolling:

Waar ik tegenop zie is het afplakken van de blanco kap.
Enerzijds wil ik er iets aparts mee doen, en anderszijds gewoon twee spuitbussen erop loswolken......

Hmmmm

Afplakken, Bweegh wat een vies woord, sinds ik de FasMask ontdekt heb komt er geen tape meer op m`n kappen. Twee/drie keer kwasten, tekenen op de folie op de buitenkant, binnen snijden, heeeeeel zachtjes, stukje afpellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten........................

Dat is dus als je heeeel veel kleurtjes gebruikt, anders hoef je maar twee of drie keer te pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten.........

Die foto kan dus vrij makkelijk met FasMask, Have phun :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Afplakken, Bweegh wat een vies woord, sinds ik de FasMask ontdekt heb komt er geen tape meer op m`n kappen. Twee/drie keer kwasten, tekenen op de folie op de buitenkant, binnen snijden, heeeeeel zachtjes, stukje afpellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten........................

Dat is dus als je heeeel veel kleurtjes gebruikt, anders hoef je maar twee of drie keer te pellen, spuiten, pellen, spuiten, pellen, spuiten.........

Die foto kan dus vrij makkelijk met FasMask, Have phun :rolleyes:

Dat is idd ook een idee ja .....
Nadeel van tape is dat het altijd net niet netjes zit ......
Of uit het lood, of ........ nou ja noem het maar :(

Ik kan alleen niet tekenen, iets uitknippen en opplakken werkt denk ik ook wel toch?

Laatst bewerkt:
Scheef, niet recht, krom, uit balans, schuin, dwars, als een B-weg die door Kobus geasfalteerd is :rolleyes:

@ Boes,

Hoe is het nu met de Baja van je kameraad ?
Doet hij het nog steeds helemaal naar behoren :grin:
Hij heeft mij afgelopen zondag wel aardig aan het werk gezet,het
zweet stond op een gegeven moment op mijn rug :eek:
Ben blij dat het opgelost is, ik kan mezelf goed voorstellen dat als je al 3 weken naar de oorzaak van een probleem zoekt maar het stomweg niet kunt vinden,je op een gegeven moment de aardigheid in de hobby gaat verliezen :wink:

hij was of is nu druk bezig met nieuwe veer voor de trek starter iets sterker matiaal
hij was wel erg blij dat hij hem weer na 4 weken weer heeft horen prutelen

moest ook ieder 1 bedanken voor de inzet voor het problem van zijn baja

hij gaat ook kijken of hij een ander kap kan vinden voor zijn moterblok 1 die wel tegen een stootje kan en die niet afbreekt:hammer:

Je kan natuurlijk op je PC met Illustrator ofzo wat tekenen (da`s makkelijk want wat niet goed is kan je weer weghalen;)) of een foto van het internot STELEN of lenen en die op maat schalen, printen (in Zwart/Wit met veel contrast), op de buitenkant van de kap plakken en dan de vormen in de FasMask snijden en met de airbrush inkleuren. Laat je gaaaaan :banana:

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, net even de Baja gedemonteerd, pfff wat een werk man :rolleyes: Wat dat betreft is FG veel beter :thumbsup:
Ik kom gelukkig weinig schokkends tegen (behalve dat de schokbrekers helemaal leeg waren :( dat reed lekker :fist:)

Moeders de vrouw is zo blij met de Baja dat ik gewoon in de kamer mag sleutelen :D
troepbaja003.jpg

Eigenlijk komt het omdat het zo ontzettend veel werk is dat ik nu alleen maar in de schuur sta, ze riep me naar binnen toe (zal me wel gemist hebben :rolling:)

Wat was zijn probleem dan? (met de Baja bedoel ik :mrgreen:)

Er was na een paar fikse sprongen een bloksteun afgebroken.
Door de klap was ook zijn ontsteking losgekomen en tegen het vliegwiel aan gaan lopen waardoor de motor dus onmogelijk kon starten :(
De boel even losgehaald en de onsteking even opnieuw gemonteerd-afgesteld,twee trekjes en het liep weer als een nieuwe :D ;)
Zo doen wij dat toch op HOOGTIJ Burp ;)

@ Sleur,

Dit zijn geen goede berichten over dat kantoor sleur,je zult wel menig GVD
hebben laten horen denk ik :(
Hoop dat de uitvoerder de boel alsnog in orde krijgt voor de officiele opleveringsdatum :mad:
De opleveringsdatum was 21 feb. :evil: We zijn nu officieel 25 dagen "over tijd" en dat levert dan toch weer iets op (meer dan dat het nu kost waar we zitten). Maar het blijft wel rete-irritant dat je een luxe kasteeltje hebt en er niet in kunt omdat er allerlei simpele dingen waarvan je mag verwachten dat een leverancier het gewoon werkend monteert, niet werkt. :cry: In de bouw schijnt dat "normaal" te zijn (in totaal 183 restpunten 8O).

Toch beter communiceren naar je achterban Sleur :hammer:
Die mogen ook best heen gaan als ik een keer niet ga. Let op hè, volgende week maandag ga ik weer rijden en ineens zijn ze er weer allemaal. :cool:

Dat is idd ook een idee ja .....
Nadeel van tape is dat het altijd net niet netjes zit ......
Of uit het lood, of ........ nou ja noem het maar :(

Ik kan alleen niet tekenen, iets uitknippen en opplakken werkt denk ik ook wel toch?
Je kan natuurlijk op je PC met Illustrator ofzo wat tekenen (da`s makkelijk want wat niet goed is kan je weer weghalen;)) of een foto van het internot STELEN of lenen en die op maat schalen, printen (in Zwart/Wit met veel contrast), op de buitenkant van de kap plakken en dan de vormen in de FasMask snijden en met de airbrush inkleuren. Laat je gaaaaan :banana:
Wat ik altijd doe is met zo'n goedkoop laser waterpasje een aantal rechte lijnen over de afplakfolie op de buitenkant trekken. Die lijnen zijn recht (of in ieder geval beginnen en eindigen op gelijke punten door deze eenvoudig uit te meten). Daarna doe je dat ook dwars over de body. Gevolg is dat je allemaal vakjes krijgt waarbinnen je veel makkelijke symmetrische lijnen kunt trekken.

Voor het afplakken gebruik ik de afplaktape van Tamiya. Die is mooi soepel voor bochten en laat zich prima snijden met een hobbymes of radeermesje (zo'n kleintje waarvan het mesje vrij ronddraait in de kop).

Zo, net even de Baja gedemonteerd, pfff wat een werk man :rolleyes: Wat dat betreft is FG veel beter :thumbsup:
Ik kom gelukkig weinig schokkends tegen (behalve dat de schokbrekers helemaal leeg waren :( dat reed lekker :fist:)

Moeders de vrouw is zo blij met de Baja dat ik gewoon in de kamer mag sleutelen :D
http://i73.photobucket.com/albums/i210/philliams_photos/troepbaja003.jpg

Eigenlijk komt het omdat het zo ontzettend veel werk is dat ik nu alleen maar in de schuur sta, ze riep me naar binnen toe (zal me wel gemist hebben :rolling:)
Hehe, welkom bij de Baja-club. ;) Wat zal ze blij zijn als je weer gaat rijden (is de tafel tenminste leeg 8O). Je kunt de velgen overigens prima gebruiken als servetringen. :lol:

Ik was er vanavond dus ook niet. Had geen zin. Met de TamTech is er toch niet te rijden en de Scalpel moet ik even afmaken. Moest ook nog een lamp ophangen dus daarna geen zin meer om naar Heemskerk te rijden.

Volgende week ben ik er wel weer denk ik. Deze week de Scalpel afmaken zodat hij volgende week ook kan rijden. Nu nog accu's scoren...

Zo, ben er weer. Wat nou vroeg op :D

Vanavond maar even de Scalpel afmaken. Wordt een hele klus hoor :rolling:

Zo, ben er weer. Wat nou vroeg op :D

10 Minuten? 8O :D Ik ga komende week in ieder geval ook mijn Scalpel weer in elkaar prutsen. Als je accu's gaat bestellen, noteer er dan maar 10 voor mij (2x4 + 2 reserve ;)).

10 Minuten? 8O :D Ik ga komende week in ieder geval ook mijn Scalpel weer in elkaar prutsen. Als je accu's gaat bestellen, noteer er dan maar 10 voor mij (2x4 + 2 reserve ;)).

Als dat die el cheapo cellen zijn?
Dan wil ik er ook wel twee setjes van hebben, ohw maar wacht mijn tamtech cellen zijn nog goed daar haal ik ook 3 setjes uit :rolling:
In totaal dus 5 setjes voor de scalpel.
Hmmm na 2 setjes moet je scalpel volledig in de anti-tapijt-revisie dus volgens mij ben ik voorzien :confused:

Of ga jij nog iets met Lipo doen Sleur?

Zal wel ff wat minder werk zijn dan de Baja ;)

P.S. Hoe staat het met de Kill-switches Burp? Het is toch wel een lekker idee als er een Kill-switch in de Baja zit. :rolleyes::mrgreen:

Mensen, typ niet zoveel. Ben gewoon een half uur bezig om alles te lezen. Is toch wel een nadeel van die middagdiensten...

@ someone.

Ik heb een trekstarter gekregen van iemand op hoogtij. Ik weet ff alleen niet wie. Als de goede man dit leest: THANKS. Ik kon tussen het starten door toch nog ff rijden.

@ BYM.

Thanks voor de support.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back