Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat de prijsstijgeningen zo hoog worden dat er drie dingen gebeuren kunnen. 1 het openbaar vervoer word goedkoper dan de auto en mensen gaan dus voor het OV of verhuizen naar hun werk. 2. Het auto rijden word veel te duur en men kan het niet meer betalen. 3. de ontwikkelingen van de hybrideauto's ed gaan zo hard dat de wereld gewoon over gaat op prik.

Ik denk dat de prijsstijgeningen zo hoog worden dat er drie dingen gebeuren kunnen. 1 het openbaar vervoer word goedkoper dan de auto en mensen gaan dus voor het OV of verhuizen naar hun werk. 2. Het auto rijden word veel te duur en men kan het niet meer betalen. 3. de ontwikkelingen van de hybrideauto's ed gaan zo hard dat de wereld gewoon over gaat op prik.

Optie drie geef ik de meeste kans ;):rolleyes:

Wat heeft dat met koffie drinken te maken? :roll:

Grapje over niet wakker zijn, en dat jij zo goed als de HoogtijKoffieJuf® bent ...., dat gecombineerd maakt "volgens mij heb jij niet genoeg koffie gedronken" ........

Rond de jaarwisseling was er het excuus dat er schoonmaakwerkzaamheden waren, en dat daardoor de dieselprijs gestegen zou zijn. Vergeet niet, eind 2007 lag de prijs rond een euro per liter. In nog geen 3 maanden tijd is die gestegen naar 1euro 25, en ik zie het eind niet in zicht.

Ik ben er gelukkig een van een tweeverdiener dus erop leeglopen zal ik niet gauw doen maar wie wordt er hier nu gepiepeld .............

Laatst bewerkt:
Ik zit me even te herrinneren hoe we dat ook alweer in de brommertijd deden, een nieuwe cilinder inrijden .........

Volgens mij was het zo, dat je met een MB of MT (Honda, niet FG!) niet teveel met de koppeling moesten slippen, omdat je anders een luie cilinder kreeg. Ook had ik een standaard uitlaat erop, omdat de cilinder dan echt moest werken voor z'n toeren (zelfde als geen koppeling slippen)

Dit gezegd hebbende, gisteren had ik een gesprekje over het volgende :

Hoe het beste de Baja 5B-SS in te rijden:

Standaard koppeling, standaard zwarte koppelingsveer, met standaard uitlaat?
Of de elcon erop, en de knalpijp van HP erop ..........?

Mag ik jullie meningen graag ??

Iemand hier een antwoord op ????

Ik zit me even te herrinneren hoe we dat ook alweer in de brommertijd deden, een nieuwe cilinder inrijden .........

Volgens mij was het zo, dat je met een MB of MT (Honda, niet FG!) niet teveel met de koppeling moesten slippen, omdat je anders een luie cilinder kreeg. Ook had ik een standaard uitlaat erop, omdat de cilinder dan echt moest werken voor z'n toeren (zelfde als geen koppeling slippen)

Dit gezegd hebbende, gisteren had ik een gesprekje over het volgende :

Hoe het beste de Baja 5B-SS in te rijden:

Standaard koppeling, standaard zwarte koppelingsveer, met standaard uitlaat?
Of de elcon erop, en de knalpijp van HP erop ..........?

Mag ik jullie meningen graag ??
Mijn mening: Koppeling en uitlaat maken geen ruk uit. Gewoon eerste tankje rustig aan rijden en af en toe even pulserend tot vol gas en weer terug naar half gas. Na het eerste tankje nog 2 à 3 tankjes rijden. Dan zul je merken dat het motortje "los begint te komen" en kun je je carburateur lekker afstellen om alles uit de kast te gaan halen. Na die 3 à 4 tankjes is je standaard koppeling in ieder geval weggesleten en is het sowieso tijd voor een Elcon (en geklooi om de standaard koppeling eraf te halen terwijl je jezelf dat had kunnen besparen bij de eerste montage). De standaard koppeling gewoon in het zakje bewaren voor "je-weet-maar-nooit-wanneer-je-hem-toch-stiekem-nodig-hebt". 8O ;)

zeker eng, helemaal dat stuk over de schuldenlast en de dagelijkse stijging ervan 8-O
Van die rente mogen ze van mij wel 1% per maand bijschrijven.
*klikt op "Place Order" op eBay* ;)

Als het maar niet betekent dat een liter benzine/diesel straks 3 euro gaat kosten....en de prijzen van aardolie uit vervaardigde basisproducten ook skyhigh de pan uit vliegen... :confused: :(
Yep, dat gaat nog leuk worden binnen een paar jaar. Alleen één ding vat ik nog steeds niet. De olieprijs gaat wel omhoog maar de dollarkoers tegenover gesteld. Per saldo is het verschil niet zo groot voor wat betreft de inkoop van olie in euro's. Maar kennelijk ben ik daar te simpel voor maar constateer wel dat de winsten van de oliemaatschappijen jaarlijks gigantisch gestegen zijn. Iemand zit zich vreselijk rijk te rekeken (inclusief de overheid met hun accijns die ook verhoudingsgewijs toeneemt :fuckyou2:). Ik ben nog steeds voorstander van een "kwartje van Kok" op de kerosine. Dat remt het onnozel vliegverkeer, spekt de Staatskas en draagt gelijk bij aan een beter milieu.

oh oh oh , wat zal ik straks blij zijn met mijn nieuwe bus van de zaak , MET tankpas :cool: :D
Probeer jij maar die 5 liter Euro 95 per 3 weken en dat flesje Castrol TTS te verantwoorden terwijl je in een diesel rijdt. 8O :lol: ;)

Mijn mening: Koppeling en uitlaat maken geen ruk uit. Gewoon eerste tankje rustig aan rijden en af en toe even pulserend tot vol gas en weer terug naar half gas. Na het eerste tankje nog 2 à 3 tankjes rijden. Dan zul je merken dat het motortje "los begint te komen" en kun je je carburateur lekker afstellen om alles uit de kast te gaan halen. Na die 3 à 4 tankjes is je standaard koppeling in ieder geval weggesleten en is het sowieso tijd voor een Elcon (en geklooi om de standaard koppeling eraf te halen terwijl je jezelf dat had kunnen besparen bij de eerste montage). De standaard koppeling gewoon in het zakje bewaren voor "je-weet-maar-nooit-wanneer-je-hem-toch-stiekem-nodig-hebt". 8O ;)

Probeer jij maar die 5 liter Euro 95 per 3 weken en dat flesje Castrol TTS te verantwoorden terwijl je in een diesel rijdt. 8O :lol: ;)

Hmm, dat is 3 tegen 2 ........, ok Elcon it is.
*mikt standaard koppeling a lá Swedish chef over de schouder huudiebuudiebuu ...........

Ik zou het slimmer doen .........

Ik tank die 5 liter benzine zelf .........
En de personenauto tank ik vol met de pas van de zaak :rolling:

Het openbaar vervoor maakt voor een groot deel gebruik van elektriciteit of fosiele brandstoffen (inclusief aardgas) en de productie van waterstof kost momenteel nog veel meer energie dan je eruit haalt. Dus is het enige alternatief (momenteel) kernenergie. Binnenkort hebben we allemaal een kernreactor in onze tuin. Dat is niet echt toekomstmuziek meer maar meer een kwestie van betrouwbaarder maken. Toshiba is hier al druk mee bezig. En het alternatief wordt absoluut waterstof. Maar ook dat heeft voorlopig nog zo zijn veiligheidsdingen.

Een beperkte groep zal het autorijden laten, maar het is algemeen bekend dat mensen eerder abonnementen en andere luxe laten voor hun auto de deur uit gaat (die gaat immers toch direct van waar je bent naar waar je heen wilt op een moment dat het jou uit komt, kan je van het openbaar vervoer niet zeggen).

Hybride auto's zijn binnen 10 jaar een ramp voor het milieu door zo'n enorme bak accu's die erin zitten. Als elektro-rijder weet je maar al te goed dat na verloop van tijd accu's opbranden en capaciteit kwijtraken. Dus die moet je vervangen. En wat doe je er dan mee? Dumpen op een plek omdat je niet goed weet hoe je die dingen moet recyclen en wat je met de vele afvalstoffen uit de accu's moet doen (verbranden is niet goed, het is niet biologisch afbreekbaar, veelal giftig etc.). Dus of hybride auto's zo goed zijn...

Het openbaar vervoor maakt voor een groot deel gebruik van elektriciteit of fosiele brandstoffen (inclusief aardgas) en de productie van waterstof kost momenteel nog veel meer energie dan je eruit haalt. Dus is het enige alternatief (momenteel) kernenergie. Binnenkort hebben we allemaal een kernreactor in onze tuin. Dat is niet echt toekomstmuziek meer maar meer een kwestie van betrouwbaarder maken. Toshiba is hier al druk mee bezig. En het alternatief wordt absoluut waterstof. Maar ook dat heeft voorlopig nog zo zijn veiligheidsdingen.

Een beperkte groep zal het autorijden laten, maar het is algemeen bekend dat mensen eerder abonnementen en andere luxe laten voor hun auto de deur uit gaat (die gaat immers toch direct van waar je bent naar waar je heen wilt op een moment dat het jou uit komt, kan je van het openbaar vervoer niet zeggen).

Hybride auto's zijn binnen 10 jaar een ramp voor het milieu door zo'n enorme bak accu's die erin zitten. Als elektro-rijder weet je maar al te goed dat na verloop van tijd accu's opbranden en capaciteit kwijtraken. Dus die moet je vervangen. En wat doe je er dan mee? Dumpen op een plek omdat je niet goed weet hoe je die dingen moet recyclen en wat je met de vele afvalstoffen uit de accu's moet doen (verbranden is niet goed, het is niet biologisch afbreekbaar, veelal giftig etc.). Dus of hybride auto's zo goed zijn...

Je hebt op alle punten gewoon gelijk, maar ik vind niet dat de overheden zo geweldig bezig zijn voor het millieu en des te meer voor de staatskas... Duzzz, het accuprobleem word pas opgemerkt of wat mee gedaan als het al te laat is, de auto gaat pas aan de kant wanneer men de tv ervoor moet wegdoen (of de computer :mrgreen:) en het bedrijfsleven doet pas mee als men er geld aan verdienen kan of wanneer hen het mes op de keel gezet word....

Bym /fritsie

nog een tip met de bouw van jullie ssjes

haal toch maar ff de kap weg waar de bobine zit,tape de draadjes v/d bobine naar het knopje maar goed in (zie foto waarom),als je goed kijkt zie je naast het stekkertje het koperdraad :mad:, na 4 keer rijden dus:hammer:

Verder kan het geen kwaad om een plastic plaatje onder de bobine in te lijmen met montage kit ofzo,bij mij ziet het er sindsdien nog goed uit.

fritsie; ik heb de cellen al gesoldeerd ,je hoeft alleen nog de stekkers eraan te solderen (makkie) ,en ff intapen of krimpkous
Dit zijn echt nog oercellen,uit een goed jaar ,gematched,en dat voor een humpackie :cool:

Floortjefotos158.jpg

Floortjefotos157.jpg

Floortjefotos156.jpg

Van die rente mogen ze van mij wel 1% per maand bijschrijven.
*klikt op "Place Order" op eBay* ;)

eenmalig is ook goed hoor :cool: :D

hehe, wij moeten V-power tanken (ook benzine) en het toeval wil dat ik ook de benzine voor het waterpompje en de trilplaat haal :rolling: alleen dat flesje Castrol word zeuren :mad: ;)

@ sleur

Die kernenergie ziet er intressant uit. Zeker het beperken van het kernafal is een goede zaak. Ik moet het echter nog zien. Gewoon van wegen het feit dat er heel wat mensen zijn die tegen kernenergie zijn. De publieke opinie. "het volk" is er gewoon niet klaar voor. Daarom denk ik dat het voorlopig "(50 jaar) niet gebeuren zal.

eenmalig is ook goed hoor :cool: :D

hehe, wij moeten V-power tanken (ook benzine) en het toeval wil dat ik ook de benzine voor het waterpompje en de trilplaat haal :rolling: alleen dat flesje Castrol word zeuren :mad: ;)

Anders spreek je met je chef een sponsoring of een "lange termijn lening zonder rente" voor. Kan je voorlopig gewoon door tanken en castrol halen.:D

Anders spreek je met je chef een sponsoring of een "lange termijn lening zonder rente" voor. Kan je voorlopig gewoon door tanken en castrol halen.:D

dat sponsoren doet ie al een hele tijd hoor , met een aantal dingen , alleen weet ie het zelf niet :black:

Bym /fritsie

nog een tip met de bouw van jullie ssjes

haal toch maar ff de kap weg waar de bobine zit,tape de draadjes v/d bobine naar het knopje maar goed in (zie foto waarom),als je goed kijkt zie je naast het stekkertje het koperdraad :mad:, na 4 keer rijden dus:hammer:

Verder kan het geen kwaad om een plastic plaatje onder de bobine in te lijmen met montage kit ofzo,bij mij ziet het er sindsdien nog goed uit.

fritsie; ik heb de cellen al gesoldeerd ,je hoeft alleen nog de stekkers eraan te solderen (makkie) ,en ff intapen of krimpkous
Dit zijn echt nog oercellen,uit een goed jaar ,gematched,en dat voor een humpackie :cool:

Floortjefotos158.jpg

Floortjefotos157.jpg

Floortjefotos156.jpg

Toppertje :thumbsup: en ik zie je morgen rond een uur of half acht in heemskerk

Phil ;plaats morgen wel ff foto

nu eerst ff dit

nylon kous outerwears

misschien niet mooi ,maar ik denk wel functioneel .
dus eerst een stuk nylon kous eromheen , dan druk ik het gasheveltje erop zonder dat ik een gaatje in de kous maak,dus echt zand dicht ,ik ga hier later nog stukjes klitte band op naaien, zodat het makkelijker monteren word.

voor diegene die een nieuwe baja gaan rijden,na 4 keer rijden gaat de as van de carb al stroef lopen door zand ,ook met rubbertje,vandaar dit ideetje;)
eigenlijk moet over de hele baja 1 grote outerwaer,wil je hem heel houden :rolling:

Floortjefotos161.jpg

Floortjefotos160.jpg

@ sleur

Die kernenergie ziet er intressant uit. Zeker het beperken van het kernafal is een goede zaak. Ik moet het echter nog zien. Gewoon van wegen het feit dat er heel wat mensen zijn die tegen kernenergie zijn. De publieke opinie. "het volk" is er gewoon niet klaar voor. Daarom denk ik dat het voorlopig "(50 jaar) niet gebeuren zal.
Kernenergie is en blijft de schoonste vorm van energie. Geen CO2 of andere broeikasgassen uitstoot en slechts een paar kilo afval per jaar. Helaas is het best wel vervelend afval maar als we dat op een veilige manier richting de zon (één grote actieve kernexplosie) zouden kunnen schieten, is het probleem opgelost. En anders maar de grond in injecteren waar vroeger de olie zat. De huidige kerncentrales zijn stukken veiliger dan die van 50 jaar geleden à la Tsjernobyl.

Phil ;plaats morgen wel ff foto

nu eerst ff dit

nylon kous outerwears

misschien niet mooi ,maar ik denk wel functioneel .
dus eerst een stuk nylon kous eromheen , dan druk ik het gasheveltje erop zonder dat ik een gaatje in de kous maak,dus echt zand dicht ,ik ga hier later nog stukjes klitte band op naaien, zodat het makkelijker monteren word.

voor diegene die een nieuwe baja gaan rijden,na 4 keer rijden gaat de as van de carb al stroef lopen door zand ,ook met rubbertje,vandaar dit ideetje;)
eigenlijk moet over de hele baja 1 grote outerwaer,wil je hem heel houden :rolling:

http://i273.photobucket.com/albums/jj208/junkierc/Floortjefotos161.jpg

http://i273.photobucket.com/albums/jj208/junkierc/Floortjefotos160.jpg
Lijkt de panty van mijn oma wel. :oops: ;) Het verstopt raken van de as gaat met en zonder rubbertje of panty nagenoeg even snel. Rijdend in die stoffige bende gaat het aanmerkelijk sneller dan in nat zand (de hele herfst/winter gereden zonder problemen, 3x bij een kurkdroog HoogTij en vast - ondanks de siliconen afdichting). Ik ga nu proberen zowel de boven als onderkant gewoon dicht te kitten met siliconen- of rubberkit.

philliams via MSN zei:
kan ik een elcon koppeling ook gebruiken in combinatie met de standaard clutchbell (met gaten)
Ja, die heb ik er namelijk ook op zitten. Dus dat is goed. ;) :D

klopt ,met vochtige grond gaat het beter, maar waarom hebben ze niet een carb met gas schuif gebruikt ipv gas klep,ben je meteen van het asje af :-? ,net zoals de brommert zoals vroeger

klopt ,met vochtige grond gaat het beter, maar waarom hebben ze niet een carb met gas schuif gebruikt ipv gas klep,ben je meteen van het asje af :-? ,net zoals de brommert zoals vroeger

Misschien zwaardere constructie, of ingewikkelder?

Vlotterkamer, gasnaald, gaskabel etc

Had je trouwens geen zwarte panty kunnen nemen :rolling: dit ziet er idd erg ouderwets uit :P

Ik heb trouwens toch maar de elcon gemonteerd, vanavond staat mijn blokje klaar voor montage en kan de Baha afbouwen.
Zal ik ws nog wel eend agje of wat voor nemen, maar goed ...

Wordt morgen waarschijnlijk niks als ik zo de nieuwsberichten hoor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back