Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kernenergie is en blijft de schoonste vorm van energie. Geen CO2 of andere broeikasgassen uitstoot en slechts een paar kilo afval per jaar. Helaas is het best wel vervelend afval maar als we dat op een veilige manier richting de zon (één grote actieve kernexplosie) zouden kunnen schieten, is het probleem opgelost. En anders maar de grond in injecteren waar vroeger de olie zat. De huidige kerncentrales zijn stukken veiliger dan die van 50 jaar geleden à la Tsjernobyl.

Kernenergy niet is CO2 vrij. Het centrifugeproces om plutonium om te zetten naar een bruikbare splijtstof vereist zoveel energie dat de kernenergie na splijten minimale energiewinst opleverd... Bovendien kan je niet de afalstoffen in de grond stoppen zonder ernstige schade toe te brengen aan moede aarde. Het beroerde daarvan is namelijk dat deze aarde gebaseerd is op kringloop. Wat je er ook in brengt, vroeg of laat krijg je het weer terug. Is met kernafval ook zo. De ruimte in is een mogelijkheid. Maar naar de zon vraag ik mij af. De zon draait op waterstoffusie.

klopt ,met vochtige grond gaat het beter, maar waarom hebben ze niet een carb met gas schuif gebruikt ipv gas klep,ben je meteen van het asje af :-? ,net zoals de brommert zoals vroeger
De constructie met een gasklep is simpel, goedkoop, bestand en minder storingsgevoelig (tenzij je constructie zuigt en je een messing as gebruikt). Er zijn wel alternatieven:
1. Barrel Type Carb waarbij de opening wordt geregeld d.m.v. een cilinder die ronddraait. Constructief zul je e.e.a. aan moeten passen omdat je gebruik moet maken van een kabel i.p.v. stang voor het bedienen van het gas.
2. Op zoek naar een titanium (of ander had stalen) as i.p.v. een messing as. Die heb ik nog niet kunnen vinden. :?
Ik had al gekeken of mijn Mikuni 18mm ging passen, maar helaas was die iets te groot. Ik denk ook dat de constructie met zo'n vlotterkamer niet echt bevoordelijk is voor raggen met de Baja. :nooo:

Kernenergy niet is CO2 vrij. Het centrifugeproces om plutonium om te zetten naar een bruikbare splijtstof vereist zoveel energie dat de kernenergie na splijten minimale energiewinst opleverd... Bovendien kan je niet de afalstoffen in de grond stoppen zonder ernstige schade toe te brengen aan moede aarde. Het beroerde daarvan is namelijk dat deze aarde gebaseerd is op kringloop. Wat je er ook in brengt, vroeg of laat krijg je het weer terug. Is met kernafval ook zo. De ruimte in is een mogelijkheid. Maar naar de zon vraag ik mij af. De zon draait op waterstoffusie.
Afval naar de zon schieten is geen ramp. Een andere ster die wat verder weg ligt mag ook (of bestemming onbekend ;)). Ontwikkelingen op het gebied van kernfusie en plasma-energie laten ook nog op zich wachten omdat onze huidige technieken niet toereikend zijn. De komende 50 jaar zal er weinig gebeuren op dit gebied en blijft kernenergie als voorziening voor vaste aansluitingen en waterstof voor mobiele toepassingen het matige alternatief.

Ernstiger is natuurlijk dat bij een tekort aan fosiele brandstoffen ook een tekort aan houtskool zal ontstaan. Dus ik ga alvast een pallet inslaan om de komende jaren toch nog te kunnen BBQ-en. 8O :lol:

Afval naar de zon schieten is geen ramp. Een andere ster die wat verder weg ligt mag ook (of bestemming onbekend ;)). Ontwikkelingen op het gebied van kernfusie en plasma-energie laten ook nog op zich wachten omdat onze huidige technieken niet toereikend zijn. De komende 50 jaar zal er weinig gebeuren op dit gebied en blijft kernenergie als voorziening voor vaste aansluitingen en waterstof voor mobiele toepassingen het matige alternatief.

Ernstiger is natuurlijk dat bij een tekort aan fosiele brandstoffen ook een tekort aan houtskool zal ontstaan. Dus ik ga alvast een pallet inslaan om de komende jaren toch nog te kunnen BBQ-en. 8O :lol:

Koude kernfusie zou een heel mooi alternatief wezen voor beide toepassingen. Prik voor de auto's en dergelijke en prik voor de thuissituatie's. Vooral gunstig is dat onze planeet genoeg water heeft om nagenoeg oneindig energie te produceren. Ik dacht dat er in een liter water genoeg energie te putten was voor een dag aan energiebehoefte van de VS.

BBQ? Bij corus hebben we cokes. Word wel een beetje heet, maar dan kan je wel weer lekker dooreten. Daarna alles goed afblussen met bier.;)

2. Op zoek naar een titanium (of ander had stalen) as i.p.v. een messing as. Die heb ik nog niet kunnen vinden. :?
7366/10 - Stalen carburateur-as, te koop bij Pitstop-Shop...

7366-10_15_cm.JPG

Laatst bewerkt:
Wordt morgen waarschijnlijk niks als ik zo de nieuwsberichten hoor?

Dat is nou jammer , want ik ben morgen op sloterdijk aan het werk en als het goed is zijn we op tijd klaar, had ik mooi even langs kunnen komen in zaandam ;) Ze voorspellen trouwens voor het weekeind ook weinig knap weer :onweer:

Dan word het Artis of de zwarte markt, de tweede optie heeft de meeste kans :D (kan ik mooi meteen even op zoek naar een ultrasoon schoonmaak bak voor mijn lagers) :cool: ;) :D

Vanavond ff naar heemskerk,heeft fritsie weer een accu pack;)
even 3 accu's leeg rijden ,hoopje onderdelen halen en vlug weer terug.

laterrrrr

Tussen alle verhuizigheden door vanmiddag nog even een bakkie gedaan in Heemskerk en Gladoor twee postertjes gegeven als bedankje voor alle moeite, gezelligheid etc. Hij zou ze ophangen dus wie langs gaat, kan genieten van 70x50cm grote kiekjes van mijn en junkie's Baja in volle vlucht. ;) :thumbsup:

CUSTOM MADE 4WD BAJA
(gespot op het RcBF)
Erg mooi! 8-O
:oops: Retro-post... :? Drie maanden geleden al eens opgerakeld in het Baja topic en toen was het al 5 maanden oud op het HPI Baja Forum. Veel meer dan het oorspronkelijke chassis van de Baja is het niet. En dat ding heeft twee keer gereden en was toen gedoemd tot versiering op de kast. :nooo: Als je 4WD wil, neem dan een Gas Devil of MCD. :lol:

Tussen alle verhuizigheden door vanmiddag nog even een bakkie gedaan in Heemskerk en Gladoor twee postertjes gegeven als bedankje voor alle moeite, gezelligheid etc. Hij zou ze ophangen dus wie langs gaat, kan genieten van 70x50cm grote kiekjes van mijn en junkie's Baja in volle vlucht. ;) :thumbsup:

TOP :thumbsup: ben benieuwd :p

@ sleur,

ben gisteravond nog even om je gebouw heen gereden. Die hekken zijn hoog :rolleyes: maar het ziet er allemaal netjes uit. En geen hoge gebouwen in de buurt, mooi uitzicht denk?
Hehe, A-locatie hè. Was ook ernstig dure grond. Maar dan heb je wel wat. Dat de hekken hoog zijn is één maar de ramen zijn ook nog een 3xgelaagd (4mm+2mm+4mm met daartussen twee folielagen) en dan nog eens 4mm. We hebben bij de glasboer geprobeerd met een scherpe bijl er doorheen te komen maar dat kostte toch bijna 40 minuten om alleen een gaatje te maken. Dan heb je nog geen gat om doorheen te kruipen. :? Dus knappen jongens als je naar binnen komt (er is niet bezuinigd op beveiliging, dat was 8% van het totale budget 8O). Overal camera's rondom en binnen, bij herhaaldelijke bewegingsmelding krijgen we een MMS op onze telefoon met de plaatjes. :cool:

TOP :thumbsup: ben benieuwd :p
Je gaat jaloers worden. :bday:

Niet van mijn vorige auto? ;)

Niet van mijn vorige auto? ;)
Welke? Je Savage? :lol: ;)

Ik had geen zin om ze bij een klant van ons af te laten drukken (die hebben zo'n HP DesignJet met een 42" brede rol 200 grams fotopapier). Dus ik heb ze bij PosterXXL. Die hebben nu een actie voor 70x50cm voor slechts € 9,99 excl. verzenden à € 5,99. Met plaatjes van 5 megapixels of meer is de kwaliteit uitstekend op zo'n groot formaat.

Hehe, A-locatie hè. Was ook ernstig dure grond. Maar dan heb je wel wat. Dat de hekken hoog zijn is één maar de ramen zijn ook nog een 3xgelaagd (4mm+2mm+4mm met daartussen twee folielagen) en dan nog eens 4mm. We hebben bij de glasboer geprobeerd met een scherpe bijl er doorheen te komen maar dat kostte toch bijna 40 minuten om alleen een gaatje te maken. Dan heb je nog geen gat om doorheen te kruipen. :? Dus knappen jongens als je naar binnen komt (er is niet bezuinigd op beveiliging, dat was 8% van het totale budget 8O). Overal camera's rondom en binnen, bij herhaaldelijke bewegingsmelding krijgen we een MMS op onze telefoon met de plaatjes. :cool:

Tjonge, komt er iets van belang in dat gebouw of zo???:rolleyes: Uiteraart maar niet vertellen hoor, ik heb geen intentie's. :D
Dat die grond zo duur was geloof ik wel, maar ja, je heb dan ook wat he? :eek:
Ik werk deze nacht en volgende nacht. Ik hoop dat het rustig is. Dan kan ik die truggy even helemaal demonteren, schoonmaken en testen. Moet maar even een schans bouwen of zo, in de werkplaats hebben we nog wel een stukkie ruimte over van 3 x 50 mtr. Daar moet toch wat mee te doen wezen.:D

Sleur :

SUPER GAVE POSTERS :D:p:cool: heeft hij ook al smaak voor mooie foto's ;)

Kan je er nog 1tje regelen :cool:

vanavond nog met de enige echte x-ray gereden,blijft toch mooi.
tandwieltjes voor de servo gelijk met peter gemonteerd,dus we kunnen weer knallen.
Fritsie zal nu wel met zijn accupackie spelen ;)

Laatst bewerkt:
CUSTOM MADE 4WD BAJA
(gespot op het RcBF)
Erg mooi! 8-O

Vet gedaan zeg, is idd enkelt nog maar de motor en de chassis balk van de originele Baja over :rolling:

Over Baja gesproken, ik ga nu de spur en de remmen monteren, hoop hem dit weekeinde af te krijgen ......
en zoniet, dan aankomende week wel :rolling:

Gaat er iemand morgen nog wat onroad proberen te karren in de achtersluispolder????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back