Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ja, ik wilde met mij Trainer nog na buiten, maar de wind stoppte niet, soms is het avond's toch wat rustiger en de Trainer met 1,8 m kan wel wat,
naja, morgen misschien :morning:

hé Ray,

Ik dacht het al dat jij het was.. ;) Had je ergens anders al gezien en die profielpic liet me aan je denken :rolleyes:
Blijkbaar toch weer het helivirus opgepakt? :cool:

Welcome back..
Hey maatje :D
ja ik heb het zekers weer opgepakt blijft gewoon geweldig deze hobby :cool:

ga later nog wel ff mijn excuus aan de forum leiding geven aangezien ik nou niet met een mooie kleur het forum verlaten had,
wat me ontzettend spijt ! :(:oops:

Maar als het goed is heb ik mijn MSRX plus mijn MQX en DX5e net binnen (dacht dat ik de postbode hoorde vanochtend) ,
dus kan ik zo weer lekker stunten...

McpX koop ik denk ik 2e hands staan er zoveel op dacht ik....
maar leuk dat je me zo snel herkend... ik spreek je later weer maat !

groeten Ray,............

EDIT ja die bel had ik goed gehoord LOL,
rc_helisssss.jpg

Laatst bewerkt:
Nou ja, ook in het openbaar, gewoon "welkom terug!"

Is het bij jullie vliegweer trouwens? hier het mooiste weer van de wereld, maar de stront waait van de dijk....

:(

Groet, Bert

hier hetzelfde verhaal :(

heerlijk weer, maar waait te hard voor m'n 206...
m'n huey moet ik al helemaal niet meenemen, want dan krijg ik hem niet meer terug :rolleyes:

groet,
Hoogvlieger

Hier s het geweldig....

ZOn, beetje wind, helemaal perfect..
Zelfs nog even een vliegtuig de lucht in gegooid

En hij is in dezelfde staat weer teruggekomen!
Alleen even de uitslagen een beetje bijpoetsen, ik kon nl niet eens tegen de wind in draaien, dus de elevator en aileron zijn een beetje onderbemeten

Klein vraagje voor de mcpx gebruikers die meerdere lipo's laden tegelijk. Ik heb dus zo'n snoertje gekocht op hobbymaniac dat ik er 6 tegelijk kan laden, klopt het, dat ik de lader gewoon op 1 cel moet zetten, en dan moet laden met mah batterij keer aantal batterijen,

dus 3 keer 300mah nano tech batterijen geeft 900 mah, dus 1 cel lipo laden met 0.9 mah aan 1C?

Jeetje.... wat is het hier stil....

Nou ja, dat kan alleen maar komen omdat iedereen afgelopen weekend lekker aan het vliegen is geweest.

Dus: iedereen een beetje lol gehad????

Ikke wel!

Groet, Bert

lol in overvloed :D

vanochtend nog vier lipo's leeg gevlogen, waarvan de laatste met nieuwe stekker...
maar moest eerst naar huis terug, omdat ik de stekker verkeerd om had gesoldeerd...:oops:

iedereen is volgens mij nu buitenspelen :p alleen maar goed :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmmm
2 vliegende apparaten niet vliegbaar mee naar huis genomen...
Had er gelukkig 3 bij me :mrgreen:

Punt 1:
Schuimpje gemaakt van 2 depron platen de grond in geboord. Ja, een vliegtuig ;-)
Had al 3 accu's weg, bij de 4e ging ik loops proberen. Alleen bij de laatste kreeg hij een rare wi dstoot, waardoor hij ff heel raar uit de loop kwam. Ik vloog vrolijk verder, alleen bleek het vliegtuig op zn kop te hangen...
Lawn dart!
Schade: dwars overmidden gebroken, verder alles perfect in orde.
Net alles gelijmt, hij is weer 99% in orde

Punt 2:
De trex 600, ik heb de stroomvoorziening zodanig, dat ik zonder kap verwijderen de stroom erop kan zetten. Hiervoor heb k de + van de accu erg verlengt, zodat deze in een lus onder de kap uitkomt.
Die lus dan afgeknipt, dean erop, en een dean op de lus zelf.
Dan sluit je dus het stroomcircuit door de stekker erop te zetten, en werkt alles.

En vanaf het begin dacht ik: ik moet ff 1 of 2 reserve pluggen maken voor als die ene kwijt raakt oid.

Dus, wilde hem op gang gooien vanochtend, breekt er een veer van de dean stekker...
Oftewel, 1 contact is dan ruk, kan een reset veroorzaken in de lucht, dus heb ik hem niet gestart.
Zo ff kijken of de soldeerbout nog werkt...

Maar de 450 werkt perfect!
En ik moet meer accu's...

Wees blij dat je die 600 niet op een andere manier "niet vliegbaar" mee naar huis hebt moeten nemen! :D

Groet, Bert

Zo ik heb ff mijn MQX in mij gezicht geparkeerd :mrgreen::oops:
althans ik was net op tijd om te bukken :cool:

Tering wist ik veel dat ie ook over de kop kon (kan) ,
wat een leuk apparaatje zeg........

Het is alleen altijd ff een kunst om de gecrashte modellen terug te vinden naast ons veld :mrgreen:

Erg hoog gras...
Daarnaast een rijtje struiken, daarnaast een rietmoerasveldje

Die laatste heeft al de nodige vliegtuigen spoorloos laten verdwijnen...

Vliegtuigje hangt weer gerepareert aan de muur.
Wachten op de eerstvolgende hobbydag

Laatst bewerkt:
Tegenwoordig hebben de meeste regelaars wel een oplossing voor zo'n gevallen. Bij de align esc's is het gewoon de zender uitzetten en dan na 15 sec activeert de regelaar een luid alarm ;)

Nou, als je accu door de klap recht van zn stekkertje is geschoten, heb je dus verdraait weinig stroom (aangesloten) aan boord, en heeft dat dus weinig nut :mrgreen:

Dat zie ik hier nog wel meer gebeuren, zware batterijen die nog wel eens het hazepad kiezen bij een crash

en je hebt ook nog de zgn. "graspiepers", speciale apparaatjes die herrie maken als je je vliegtuig kwijt bent

Back