Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

tja Heli artist.... dat weet ik.
heb dat toen met houtlijm geborgd...:)

de huidige steuntjes heb ik zelf gemaakt,(zaten er niet bij) maar het hout is te zacht...
de nieuwe maak ik ook meteen wat groter, voor precisie.

:p
T Rex 700 e fbl is ready to fly,

was even in de achtertuin de lucht in gegaan,
heb wat fotos na mijn fotoalbum gestuurt (komt zo),
voor een echte bouwverslaag heb ik geen gedult,
ma wel wat interessante dingen tegen gekomen.

officieel maiden ... misschien morgen als het niet regent.
:p

Haha begrijpelijk, had ik ook met de Cobra.

Weer heerlijk gevlogen met mn Huggie 500 (hughes). Net als gisteren weer de hoogte opgezocht ( zo'n 100m) en daar wat rondfladderen. Gisteren met de stevige wind kon je daar met extreem weinig pitch leuk "zweven"

Vandaag de koppeling ook aan gort geholpen. Kwam daar vanavond achter toen de heli uit elkaar ging voor wat onderhouds technische zaken. Schijnbaar de hele dag zo rond gevlogen. Vorig jaar ook al en toen dik 2,5 maand aan het zoeken geweest... :(

Nu 5 min op ebay en gevonden in Engeland..!!! Wat een meevaller!

En dan ook nog achteloos de 3-pin modificatie.... mazzelaar!

Maar het is je gegund (puur eigenbelang, kunnen wij nog fijn lekker lang naar die oude dame kijken, ze heeft echt een prachtig vliegbeeld!)

Groet, Bert

Nee, het was hier het grootste gedeelte van de dag redelijk stinkweer....

Helaas....

Vanavond was het beter, maar had ik een motorfiets waar een nieuwe achterbrug/wiel in moet, en dat klusje stond al heel lang om aandacht te zeuren.

@Bert: ;););)

net op het veld nog wat meegemaakt.
ik had nog wat tijd voor m'n manoeuvres trainen, valt opeens de power weg :confused:

toen ik m'n toestelletje terug vond, bleek de motor ok maar was de propeller verdwenen, terwijl de knop nog wél in de houder zat...
full

de prop ligt dus........ergens :confused:
full

na wat onhandig pielen, het knoopje er toch uit gekregen:
full

gelukkig had ik nog een reserve prop, maar de accu was door de onbelaste motor, wel behoorlijk warm geworden!

Laatst bewerkt door een moderator:
Kweenie hoe de prop precies vastzit op dat kistje, maar je zou bijna denken dat die prop in twee stukken uit elkaar gespat is....

Nou ja, mazzel dat de boel heel beneden gekomen is, toch?

Groet, Bert

:p ook in L'dam heeerlijk weer,
nadat de T Rex 700 gisteren in de achtertuin voor het allereerst in de lucht was, vlog hij vandag op het grasveld zijn maiden,
:cool: gewennt met een Benzinetrainer rondjes vliegen nu een 700er T Rex fbl de lucht in gooien, ik heb veel verwacht, maar dat is geweld pur.

Kweenie hoe de prop precies vastzit op dat kistje, maar je zou bijna denken dat die prop in twee stukken uit elkaar gespat is....

nee dat is niet gebeurd.
heb de prop intact terug gevonden.

zo zit de prop vast:
ne-770b-release.jpg

op de onderste foto die je het dopje aan de prop zitten.
op die bewuste dag brak de prop tijdens de vlucht, door onbekende oorzaak los van het dopje, die in de houder bleef zitten :rolleyes:

Back