Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Vandaan mijn mcpx ontvangen, gelijk met mijn nano techs, en 2 meter 2mm carbon, direct die mod gedaan, wat een ding om mee te vliegen. :D

Nu fijn oefenen en het overzetten op de 450!

Heb vandaag ook wat ontvangen:

full

weer es wat anders dan een stel bladen :)
en leuke afwisseling, voor als zelfs m'n Bell 206 me verveelt ;)

groet,
Hoogvlieger

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Thijs: dit toestelletje draait op een 7.4V 2cell lipo van 250mAh
hiervan heb ik er twee :)

Ik heb een mosquito, deze vliegt op dezelfde accu's als de mcpx

Dit ding is echt twitchy met een vlagerige wind

Laatst met zo'n wind had ik dus veel geluk dat ik hem ooit met tape had gerepareert
Door de vlagen waren de standaard scharnieren gebroken, dus op de grond kwam ik erachter waarom hij zo rot vloog: de elevator was finaal afgescheurt

En alleen het reparatietape hield het nog vast...

Dus tipje bij deze, hou dit soort kleine dingetjes in de gaten als je niet met windstil weer vliegt

een kennis van mij heeft zo 'n vlieger,
blijkt relax vliegen,:Fade-color
heb ook al voor gekeken, maar nu moet eerst de Rex gebouwt worden,
anders gaat het mis thuis

Laatst bewerkt:
Geinig ding vliegt zeker super?
toevallig een filmpje van een vlucht... :D

yep, vliegt zeker super, maar heeft een steady hand nodig :)
video heb ik niet. (in de toekomst nog gedaan worden misschien)

dit is eigenlijk m'n tweede exemplaar, de eerste vloog nog zonder nummer begin dit jaar:
full

full

maar de dag na deze foto's, brak de vleugel af bij een te harde landing....:(
de electronica vervolgens in een ander schuimpje willen inbouwen, maar dat is nu van de baan.

moet wel zeggen, dat deze tweede wat rustiger vliegt naar mijn idee.
en ondanks wat onzachte landingen nog steeds in één stuk :D
het enige wat dit kistje niet kan t.o.v. z'n schaal 1:1 broer, is aan z'n schroef hangen... en de piloot meenemen :p:p:p

groet,
Hoogvlieger

Laatst bewerkt door een moderator:
Viel mij ook al op....

Iedereen lekker gevlogen vandaag? Iemand nog iets leuks/spannends/grappigs meegemaakt op het veld?

Groet, Bert

Zit NU Nederlands elftal te kijken , maar ja ik heb bijna met alles wel gevlogen,
ook al is het "micro" :p;)

De MQX zelfs lekker buiten :cool:
was erg leuk met bijsturen (ja ik vond het geweldig) aangezien ik dat ook erg leuk vind,en dat deze echt geweldig stabiel is !

en is nog erg snel hoor... voor z'n een klein ding !

Viel mij ook al op....

Iedereen lekker gevlogen vandaag? Iemand nog iets leuks/spannends/grappigs meegemaakt op het veld?

heb gisteren enkel even snel één lipotje leeg gevlogen met m'n Bell, de rest van de dag liep ik rond tussen schaal 1:1 exemplaren :D

de rc vlucht duurde niet lang, want de houten steuntjes die de romp en mechaniek bij elkaar houden laten steeds meer te wensen over...:mad:
naast het fabriceren van nieuwe steuntjes en het schuren van de romp,wil ik ook van de CENTRA zender af, en m'n eigen 2801 pro van Walkera weer gaan gebruiken, maar heb nog nooit een bindingsprocedure gedaan.... :confused:

groet,
Hoogvlieger

De standaard hout-delen bij die rompjes laten vaak te wensen over.

Bij mijn HeliArtist rompje moest ik ook de hele boel overnieuw verlijmen in de romp, en de mechanieksteunen ook overnieuw maken. Maar daarna was het wel goed. Ik heb op zich eigenlijk niks echt moeten modificeren, hooguit een extra randje epoxy of een extra schroefje her en der. (tsja, het is nu eenmaal geen Vario....)

Groet, Bert

Back