Ik ben wel benieuwd wat die andere bladen brengen. Een kwartier op 250 cc is best zuinig !! Ik vind 10 minuten knuppelen al lang zat.
En dan zit er nog ongeveer 100 ml in de tank.
Als je de Raptor 30 voor de geest haalt: na een kwartier rondlummelen op nét zo'n beetje hooverpitch/throttle (mooi kruisvlucht gangetje), zit het brandstofniveau nét een of twee mm onder de rand van het chassis.
En dan doe ik eigenlijk continue een paar rondjes, een aanvlucht plus afstop, en weer vertrekken, met om de zoveel tijd even een landing met aftoeren, om het brandstofniveau te controleren.
Mijn timer stopt als ik aftoer, en start als ik weer optoer (op Idle-1 schakelaar gekoppeld).
Ik ben inderdaad ook stiknieuwsgierig, beetje angst of 515 mm niet nét te klein zal zijn, maar volgens Graupner/Heim moest hij met 7.5 cc en Heim mechaniek, en 500 mm bladen vliegen op een standaard Heim (gelijk aan Vario) 160 mm kop. Het alternatief volgens Graupner was een Shuttle met trekstarter, maar dan was de .32 (5.5 cc) wel erg minimaal volgens de bouwbeschrijving.
De raptorkop is 140 mm, dus het zou op zich goed moeten willen...
Zelf denk ik dat de huidige 550 bladen in combinatie met de romp een beetje teveel is (kleinere diameter geeft hoger motortoerental, motor presteert dan beter)
Groet, Bert