Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

nouw, ik denk als dat het niet is:

heb je ook gekeken,
of je niet te veel speling aan de heck-rotor hebt ???

gr., Uwe

het is dus absoluut geen gain probleem.
Dat dacht ik ook ooit eens. Staart niet goed te krijgen en bleef maar langzaam zwabberen...... tot ik de gain omhoog schroefde..... Zo strak als een huis :cool: Zeker bij een snelle servo moet je altijd proberen om de gain zo hoog mogelijk te zetten tot je in ieder geval een keer het overcompenseren hebt gezien. En dan weer iets terug schroeven.

Voor een elektroheli die niet overmatig trilt is dunne tape prima. Dikke (schuim) tape gebruik je voornamelijk bij nitro. De 250 kan echt enorm netjes draaien als je alles netjes balanceert.

Temperatuur schommeling is wel nadelig voor het goed functioneren. Laat de gyro daarom rustig op temperatuur komen voordat je ermee gaat vliegen.

net nog pakketje GLS met de nieuwe ESC's en tacho in ontvangst mogen nemen. en 1 van de ESC'S zit alweer op de heli. En ja nu heb ik ff maar goed opgelet met de connector erop solderen:mrgreen:

Alleen nog even de ESC programmeren en dan is de 1ste heli weer klaar om te vliegen. Nog 3 te gaan:D

mooi dave, kun je aan de slag :)

ik heb vanmiddag nog even een paar accu's gevlogen op de club.
Was weer gezellig en lekker gevlogen. Prima dagje weer.

nu alles weer oneindig laden met die imax b6 laders... tja het werkt hoor, prima laders.
Maar als ik straks de warp vliegend heb is het volgende project een hyperion duo lader.

Ja mooi is het goede woord niet :-)

Vandaag even de esc geprogrammeerd en dacht gaan met die banaan. Op starten hij kwam op gewenste rpm en poef alle stroom weg.

Lipo los en weer vast optoeren en bij gewenste rpm weer poef stroom weg. Ik dacht wtf. even alle connecties nagelopen en waarschijnlijk zat er 1 pinnetje niet goed ion de jr plug van de Rx. en inderdaad probleem 1 was opgelost.

dus netjes weer opgetoerd en netjes in hoover (had de ballen niet om hem te vliegen omdat ik alleen maar dacht poef stroom weg :-)

Dus neergezet en toen ik de heli oppakte voelde ik dat de esc erg heet was ???

dus nog maar eens de instellingen gecontroleerd en die waren hetzelfde als de esc hiervoor die gewoon koel bleef.

Kan het zijn dat door de eerdere kortsluiting ik misschien ook iets anders , de motor ofzo om zeep heb geholpen of althans bijna ???

oude esc bleef cool , deze is na 2 minuten hoover heet (warm is het goede woord niet).

6pole motor, 3550kv , 40a esc 3S lipo
timing 18gr, pwm 12 (ook al op 10 geprobeerd).

enig idee iemand:confused:

je ingebouwde bec misschien? en misschien je timing aanpassen, mijn 3900kv scorpion motor moest op 6° en alles bleef koel na het vliegen

Weet iemand, waarom in godsnaam Spinblades de irritante gewoonte heeft om de bladwortels een of twee mm dunner te maken dan de standaard ruimte tussen de bladhouders:confused::confused::confused:

Ik wordt daar een beetje flauw van, want ze leveren ook geen vulringen bij, en die heeft lang niet iedereen op voorraad ook....

Morgen dan maar van arren moede met de draaibank in de weer, maar ik vind het gewoon klote van de bok....

Net even mee gehooverd, en ik krijg de indruk dat (zonder ook maar één wijziging) de heli vrijwel exact hetzelfde draait, klimt en doet (mischien een heel licht hoger toerental vanwege de kortere bladen.

Helaas zijn deze bladen behoorlijk breed, en om eerlijk te zijn, ziet dat er qua uiterlijk maar heel matig uit....

Ik had assymetrische spinblades op de 450 die extreem smal zijn, zag er érg goed uit, maar dit is helaas toch andere koek....

Maar even afwachten hoe ze vliegen na goed afstellen, en als het niet de verbetering komt die ik gehoopt had, dan zijn er volgende week een setje nagenoeg nieuwe Spinblades op de markt, voah wènâgh....

Groet, Bert

is 1 op 1 vervanging timing is goed en al verschillende geprobeerd 6gr met 6pole mmmm.

punt is dat met de zelfde instellingen zelfde esc (nou ja die is nu kapot;-) mee gevlogen is. dus zou appeltje eitje moeten zijn maar is het niet. gelukkig koop ik alles in 2 voud dus ga straks misschien kijken of die andere het ook niet doet of misschien juist wel.

En net nog even gekeken maar het poef is er ook nog steeds, ben al een andere lipo aan het laden om te kijken of de lipo misschien voor een power cut off zorgt en het een beetje verneukt. dus ergens springt een beveiliging in die ik niet will

lipo ligt het ook niet aan. bleef netjes draaien dus hop het veld in. bochtje rechts ....terug naar links.....poef weg alle spanning en plop heli recht naar beneden .

Gelukkig ligt er een heel dik bed van gras dus schade is 0, nada niks (en dat hij recht met voetjes naar benee kwam hielp natuurlijk ook). Schrok me wel de pl..r.s:shock:, maar ja denk dat het of de motor of de nieuwe esc is dus morgen maar eens de andere nieuwe proberen.

iets na die kortsluiting zorgt hiervoor ben ik bang voor. jammer dat ik niet ff een 2de heli klaar heb staan om hem te proberen, maar ja to be continued

Ik heb toch niet gezegd dat de scorpion een 6 polige motor was?

probleem met de 250 en de spartan ook opgelost en idd.. gain stond klaarblijkelijk veel te hoog. nu terug gebracht naar 28% en nu maakt hij geen zwiepen meer.. raar was wel dat hij bij 38%, waar hij met de gp780 ook prima op draaide, prima opsteeg en vloog, maar na een paar vluchten steeg hij prima op, vloog goed tot er bij de minste beweging MET TORQUE MEE (van buitenaf) die niet door stick input gegeven was als een malle ging zwiepen... heb het even, heel fout, in de hand getest.. bij 28 procent was het weg.. dus toch de gain!

vanavond 4 lipo's rondgefladderd met wat stevig bochtenwerk in een flauw briesje en hij hield alles perfect!
in ieder geval bedankt voor de tips!

nee klopt maar ik doelde meer op dat ik geen outrunner met 6poles op 6gr ga zetten, das vragen om problemen.:D

Net nog pakketje gehad met de gratis prog.card/lipo meter/ servo tester voor de nieuwe gyro's.

$_12.JPG

TB2NBERXVXXXXcBXXXXXXXXXXXX-12403465.jpg

TB2GNZRXVXXXXa9XpXXXXXXXXXX-12403465.jpg

Dus misschien dat ik er daar wel eentje van opplak om te kijken in de log of hij voor dat hij poef zegt een power drop heeft door een of ander.

Maar vandaag niet denk ik want het komt hier met bakken uit de hemel :(

verder kan ik nog andere motor proberen en dan geeft ik het op

Oh ja,

ik ben dan toch vandaag nog gevlogen,
voor mij de laatste vluchten met de Blade 500 X,

het stond wel wat wind, maar de Blade deed echt zijn best,
veel plezier aan de nieuwe eigenaar !!

Trouwens heb ik nog 'n paar lipos over,
die staan in de verkoop nog bij heli.

Groet
Uwe

Sven is dat verlengsnoer lang genoeg om je lader op aan te sluiten, is een eind hoor NL --> Tjechie:mrgreen:

btw weet nu ook wat het is als je BEC kapot is, dat betekende in mijn geval doei RX, doei FBL unit. Krijg wel nieuwe ESC en BEC, maar ja rest kan ik op mijn buik schrijven.:( Is lekker dan, niet crashen en toch 120Eurie schade !!!!

als het goed is heb een 6A aansluiting op de camping.
Zal mij benieuwen ... denk maar niet laden rond koffie tijd ;)

Dan heb je een héél heftig koffiezetapparaat: 1320 Watt....

De mijne is maar 700W, en het 1 kW Kiporretje trekt gerust nog een paar Imax B6 jes parallel met het koffiezettertje....

Groet, Bert

Ik weet t bert, valt allemaal wel mee. Maarja wie zegt dat het ook echt 6a afgezekerd is he :-)

Ach we komen er vanzelf achter.
Morgen 5 uur vertrek, 2 weekjes tsjechie.

Tot binnenkort weer

Back