Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ed met de bedragen die jij toen noemde zou ik toch maar is checken of het wel uit NL was, want ik geloof daar geen apenootje van, zeker niet toen jij de verzendkosten noemde die overeenkomen met Global warehouse ipv NL want die zijn standaard (waren 5.99USD voor 10KG) en zijn nu 6,21USD of zo.

Hmmmm , ik zat dacht ik toch echt bij european warehouse te shoppen .
maar nu jij t zo schrijft ??

Thanks for shopping at our store

Your order details are:
1x #9052000003/20613 Turnigy MEGA 400Wx2 Battery Charger/Discharger (800W) = $129.99
1x #BOX-183g/8040 Extra Size Cardboard Box and Packing 183g = $0.00

PayPal $0.00
International (Registered) Air Mail 2kg $29.79
Taxes: $0.00
-------------------
To tal: $159.78

Dit is wat er in mijn mail staat , ik ben bang dat t dus toch uit oekieboekieland komt zoals jij al zei .

Of dom van mij , of onduidelijk op de site .
Volgens de trackingcode is t in NL maar nog niet afgeleverd .

Anyway , t is balen maar t is niet anders .

Vanavond wel ff lekker gevlogen met de 700 , voorwaartse vlucht piro was geen probleem met de 3GX , lopings , top , flips voorover en achterover ook naar mijn zin .
Ik heb t vertrouwen weer terug en ga hopelijk weer wat vorderen kwa vliegkunsten .
Uwe heeft lekker gespeeld , Andre ook , die heeft nog een schop nodig om goed rond te komen .
Maar we hebben genoten .

Morgen een bell 222 airwolf romp ophalen , uurtje sturen , maar dan heb je ook wat .
Mooi voor de winter om te klooien .

kan iemand me even tips geven over de ec5 connectors.

Ik had al accu's voorzien van ec5, half jaartje geleden. No problemo.

Nu heb ik een nieuwe reeks connectors besteld... maar krijg de bussen er echt niet in.
Vanalles geprobeerd.
Ook de manier van het filmpje... maar ik krijg ze niet "geklikt"

[media=youtube]dz9OvoBBscQ[/media]

Iemand nog tips om even te proberen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Met de T Rex 700 kunnen vliegen vanochtend,
geweldige heli !

jammer voor Ed, dat de kleine schakelaar
van de BEC niet meer betrouwbaar werkte
en de heli voor de veiligheid op de grond bleef,
suc6 Ed,

maar was toch een gezellige ochtend, vraagt herhaling ! :yes:

Groet
Uwe

Schakelaar doorgesoldeert , ik had t al niet op schakelaars en nu helemaal niet meer .
Hou t in de gaten dat de schakelaar problemen kan geven .
Leds werken dan niet lekker , wat tikjes erop en de leds verspringen , risico lopen is dus niet nodig , lekker doorsolderen dat ding en klaar .
Zo even naar Q om wat spulletjes te zoeken voor de bell 222 .

en dan van achter erin of van voor erin... want ik zie ineens op internet dat mensen 2 methodes hanteren.

edit: als ik een losse bus in de connector zet en sla er met een hamer op gaat ie er nog niet in ... ik zal wel gek zijn.

Laatst bewerkt:
zoals in de pb gezegd, ik ga eerst wel de rest van 't huis fixen .. vanavond nog maar eens kijken.
Waarom gaat alles altijd stuk in de vakantie periodes

nou ik ga nieuwe bestellen ... zoals ik zei, en nogmaals geprobeerd, zelfs met een hamer op een blanco bus rossen .... niks nada ... gaat er gewoon niet in. Nou dan zal 't toch echt wel een slechte productie zijn.

Hopelijk heb ik ze voor het weekend, anders heb ik nog niks aan de nieuwe lipo's.

kan iemand me even tips geven over de ec5 connectors.

Iemand nog tips om even te proberen?
Ik zou ze in ieder geval niet zo in elkaar zetten zoals in het filmpje. Hij trekt aan de kabel en dat is echt een dooddoener. En de stekker moet er via de achterkant in, niet via de voorkant zoals op het filmpje. via de achterkant maak je gebruik van de schuine kant op de bus.

Ik soldeer de bussen eerst aan de kabel. Voorkom dat er soldeer aan de buitenkant komt waardoor de bus dikker wordt. Daarna invetten met vaseline en met een schroevendraaier op het tin de bus recht in de stekker drukken. Dan beschadig je niets en kan je ook nog met een kleine hamer een tik uitdelen :hammer:

de methode van het filmpje vond ik ook al niet echt handig joop. Dus die heb maar snel weg gegooid ;)

Maar ook precies gedaan zoals jij zei, de voorkant van de bus komt dan tegen het randje in de binnenkant aan, maar daar komt hij met geen mogelijkheid langs om tot de "vergrendel-groef" te komen.

Dan is het inderdaad tijd om nieuwe aan te schaffen :-( Wel jammer en vreemd, ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad en vind het fijne stekkers. Balen!

ja ik heb ze op de oude accu's ook zonder problemen gemonteerd.
kan me ook niet meer herinneren waar ik deze vandaan heb... maar lijkt wel een slechte chinese productie.

en dan van achter erin of van voor erin... want ik zie ineens op internet dat mensen 2 methodes hanteren.

edit: als ik een losse bus in de connector zet en sla er met een hamer op gaat ie er nog niet in ... ik zal wel gek zijn.

Er zit verschil in EC5 connectoren.

Bij sommige moet je eerst de huls over de kabel doen en dan pas de bus op de kabel solderen.
Bij anderen eerst solderen en dan de bus in de huls duwen.

Een slechte batch kan natuurlijk ook voor komen maar dat heb ik nog niet gehad.

ik heb maar nieuwe besteld.

Gisteravond nog eens zo'n ding in de bankschroef gezet en een blanco bus erin proberen te slaan met een flinke hamer. Nou echt niet dus. Dus deze connectoren kan ik gewoon weg gooien. Slechte productie.

vandaag de eerste 2 van de 3 FBL-units binnen :D, dus kan ik in ieder geval aan de slag met 2 450's, alleen nog even geduld op de prog-card om deze te testen .

Nu nog ff wachten op de derde en de Nieuwe ESC's en dan is alles weer vliegbaar, maar dat zal ook van de week wel zijn.:)

Back