Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Kan kloppen: bij mijn beste weten (en ik kan er naast zitten) bouwt OS nagenoeg geen helimotoren meer van het "ABC"-principe, maar (alweer, bij mijn beste weten) vrijwel uitsluitend heli-motoren met zuigerveer.

Die hebben daar geen last van (maar leveren ook een tikkeltje minder vermogen)...

Groet, Bert

Gisterenavond braaf de 250 klaargezet voor vandaag, maar die kroop angstig achter de piper toen de gordijnen vanochtend open gingen.. Herfst!

Toch naar het veld geweest en tussen de buien door wat taxitesjes gedaan met de F15. Niet echt een succes met kleine wielen en een nat zacht veld... :rolleyes: sporen trekken! Uiteraard was er zeer recent gemaaid dus de onderkant was weer fraai met gras bedekt.

In ieder geval in 10 min een liter peut verstookt... :p

Toch nog een paar rondjes met een kist van een clublid gevlogen! Hoveren in de wind :-)

Daarna bijna een halve liter leut bij Brutus getankt haha. Was weer even gezellig! Nu lui op de bank!

hey guys, gezien ik alles stop met rc(alleen de mcpx bl hou ik)
heb ik alles de verkoop ingegooid... mn swift is weg, 250 ook en de 6hv is al bijna kaal.

Maar ik wil eigenlijk ook stoppen met helicanopy.nl omdat ik daar totaal geen tijd meer voor heb. Weet iemand misschien hoe ik zoiets door iemand zou kunnen laten overnemen(ken je iemand die geintereseerd is/ ben je geinteresseerd)?

Als jullie hier niet op zitten te wachten dan vind ik het niet erg als mn bericht verwijderd oid wordt. Maar ik dacht dit wel een goeie plek was om dit te vragen.

Oh, thanks, Bert,

mijn OS motoren in de heli's lopen goed, en amper problemen,
daarom de vraag,

Groet, Uwe

Mijn helimotor geeft ook geen problemen..
Loopt prachtig, slaat zeer vlot aan

Mn os 46 ax, een motor zonder zuigerveer, dus niet meer.
En voor mijn persoonlijk is os een beetje van zijn voetstuk gevallen.
Blijkbaar een bekend probleem, waar ze geen fluit mee doen. De reden om een os te kopen, is dus niet omdat er af en toe (op zich nog redelijk regelmatig) een motor gewoon zijn bus uitspuugt.

Dat mn asp op de ultimate (ook zo'n raar ding zonder ronddraaiende vleugels) zoiets doet, ok.
Dat kost ook ongeveer de helft. Maar een originele os?

Och, voordat er weer verkeerde conclusie's getrokken worden:

OS is op zich een goede fabrikant met over het algemeen een zeer consistent product van absoluut adequate kwaliteit.

Maar het is wel een massa-product, waarbij (en die indruk heb ik écht héél sterk) massaproductie tegen lage prijs, en "design" bij hun marketing afdeling groter gewicht in de schaal leggen dan absolute materiaal kwaliteit.

Het is mij al meerdere keren opgevallen dat een nieuwe OS redelijk vlot uit zijn lagers liep (soms al na een jaar) en als je dan die lagers verving voor "gewone huis-tuin-en keuken lagers" van de ijzerhandel, bleven die wél heel. Zo'n gevalletje heb ik ook thuis liggen: mijn viertakt spuugde binnen een jaar zijn originele lagers uit, maar loopt al 12 jaar met de vervangende lagers.

Maar het zijn nog steeds geen slechte motoren (op de ABN uitvoeringen na....)

Groet, Bert

Volgens mij zijn alle non zuigerveer motoren ABN bussen..
En een fabrikant die de nadruk legt op massaproductie en design, kan in mijn ogen nooit de motoren produceren die ik wil hebben.

De helimotoren zal wel een andere afdeling zijn oid, misschien dat daar een andere wind door de toko waait.

Lagers is zowieso een os kwaaltje lijkt wel.
ook in de helimotoren lopen die er vlot uit, en roesten als een malloot.
in de heli heb ik nu 1 keer lagers gewisseld (oude hadden al wat roestaanslag) en sindsdien geen problemen meer.

Nu kan ik met het lagerprobleem nog wel omgaan.
Kwestie in de gaten houden, kan relatief goedkoop gewisseld worden. Als je maar op tijd bent..
Maar de bus.. Toch wel een wezenlijk onderdeel van de motor..
Door dat ding loopt die motor 1 dag, of 100 jaar...

Vanavond nog ff 3 vluchtjes kunnen maken met de Trex 500.
Bij de eerste vlucht,was haverwege de timer........druppels!!!!! ff snel geland en in de auto gewacht dat het weer aangenaam werd.
Na 10 min. werd het een half uurtje droog, ff mooie tictocs/pyroflips en funnels kunnen oefenen:p:p (wat gaan die funnels soms toch hard met zo`n 500!!!). Of ligt het toch aan mijn vingertjes...........HeHE

Goed bezig Arjan!

Mijn beslommeringen voor vandaag: niet gevlogen maar wel pirouetting tic-tocs geoefend op de sim. Prachtig figuur maar heeft nog wel wat oefening nodig..... pffffff

geweldig, goed bezig Joop

suc6 verder,
ik ga wat kleinere stapjes doen,
maar vind het zo voor mij ook leuk,

en dat is het toch

Groet, Uwe

Pff zal deze week weer eens wat aan de MD 900 gaan doen, daar is de laatste 2 weken niks aan gedaan. Verder nog een sleepkoppeling in de Piper bouwen en en nog wat instellingen aan de P80 wijzigen/ controleren... Gelukkig is het toch geen vliegweer :-)

Goeie dag heren! Ik was even bezig met e-bay en nu paypal account.. maar! Ik moet een "state" invoeren maar NL staat er niet tussen.. of doe ik iets fouts?:o

Alvast bedankt !

Het is me gelukt:thumbup: nu eventjes wachten en dan mooi die cnc adapters bestellen voor de QX350! En carbon blades die ik zag voor de blade 130x:p

Ik vind de originele zoooo slapjes:(

Back