Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

1. Arjantjuhhh

Arjantjuhhh

Lid geworden:
    2 mei 2009
    Ben er net weer. vanavond nog ff een 4 tal vluchtjes gemaakt met de 500.
    Had 6 lipo`s volgeladen mee, maar bij de 4e vlucht ging in een funnel de gear van de tailservo strippen.........direct throttle hold erop!!!! (Geleerd van Joop:p:p)
    Een doffe klap....... schade bleef beperkt tot gestripte gear in tail servo en kromme staartbuis/torque tube en natuurlijk de bekende tandwieltjes in het frame ( de front drive gear) voor de torque tube:(:(:(

De bladen waren zelfs allemaal nog heel!!!!!

Staartbuis/torque tube heb ik nog liggen, moet alleen de front drive gear (of hoe dat setje heet) bestellen en natuurlijk na een crash alles ff nalopen, en dan vliegt ie weer.

Hoord erbij zegt Joop altijd, uithuilen en opnieuw opbouwen en fladderen maar weer...........

2. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    :thumbsup: Inderdaad!

Wel balen natuurlijk dat het gebeurd. Een beetje te hard je funnels gevlogen??? Je moet de tandwielen wel tijd geven om af te koelen :cool:

Zelf heb ik vandaag de maiden van de Logo 700 in de tuin gedaan om te controleren of alle trillingen er uit waren.... Jaja, niet verstandig..... weet ik ;) Maar alles is nu 100% tip-top:thumbsup: Nu nog even de stekkers met hot glue vastzetten en wachten op een beetje redelijk weer..... wat de grootste uitdaging wordt....... zucht.

3. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    Hoi Joop,

gefeliciteerd met jou "niet verstandelijke maiden", ha ha .. moet kunnen,

>stekkertjes vast zetten, goede idee,
    heb je misschien ook een idee wat ik kan doen met
    4mm bananenstekker / goudstekker,
    die gebruik ik van de lipo naar de Castle, soms zelfs met een verlenging,
    dus een hoop punten, war het mis kan gaan,
    begrijp je wat ik bedoel .?

Groet, Uwe

4. Arjantjuhhh

Arjantjuhhh

Lid geworden:
    2 mei 2009
    Ben benieuwd Joop naar je 2e 700:D:D
    Wat betreft de tandwieltjes afkoelen......... haha

De hele heli krijgt bij mij niet eens tijd om af toe koelen:p:p

Vliegen....landen...lipo eruit...nieuwe erin...en vliegen maar.........Anders is het alweer donker:cool::cool:

5. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Ach kom.. Daar is het voor gemaakt!
    Anders had dat ding door moeten leren voor statisch schaalmodel:D

6. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    leuk zo'n eigen koophuis, maar bij wie moet ik zijn als al dat water niet uit m'n tuin wil ?
    Oja, dat mag ik zelf opknappen..
    Denk dat ik er maar bootjes bij koop voor de hobby ..

afijn, nog even wachtende op m'n mcp onderdelen. komen hopelijk deze week nog binnen.

Verder ben ik best tevreden over de super cp met z'n nieuwe turnigy nano packjes.
    Inmiddels zit ook motortje 2 er al op... jaja, ik vlieg wat af met die kleine.
    Denk dat ik hier ook maar een brushless kitje op gooi in de toekomst.

Mooi joop, dat heb je best vlot gedaan.
    Uiteraard zijn we nieuwsgierig naar een filmpje of een mooie foto van je nieuwe speeltje :)

Richard waarom zou je er carbon blades op zetten?
    Plastic buigt altijd nog lekker mee bij een crash, Carbon heeft de klap meteen door naar je grips / head en verder ...

7. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    Als het goed is klemmen deze stekkers behoorlijk goed in elkaar en hoef je geen zorgen te maken dat het los gaat. Door de "zwevende" ophanging worden de trillingen behoorlijk gedempt. Je ontvanger en estabi zitten "koud" op het frame. Dat trilt net wat meer.

Maar als je de stekkers echt met twee vingers in de neus los trek zou ik er toch andere stekkers op zetten. Dat spul hoort echt goed vast te zitten.

Even kijken waar het probleem zit. Bij de afvoer van de gemeente of in de bouwconstructie van het huis. In ieder geval is het niet toegestaan om een huis met gebreken te verkopen zonder dat de kopende partij hiervan op de hoogte is.

Komt het door een gebrekkig beleid van de gemeente dan kan je bij hun aankloppen om te kijken wat hun mening is. En laat je daarna goed informeren door iemand die er verstand van heeft.

Ik geef morgen een presentatie aan de raad van bestuur van de gemeente Leidschendam voor de gemalendienst. Als de gelegenheid zich voordoet zal ik er naar vragen wat de verantwoordelijkheden zijn van de gemeente.

8. Richard86

Richard86

Lid geworden:
    1 jun 2013
    Omdat het voor mij meer ook om het vermogen gaat , als ik vol pitch geef moet de heli het ook makkelijk aan kunnen en in mijn gedachte lijkt het gewoon slapjes het is geen grote heli maar toch :eek:

Maar aan de andere kant.. ik zou maar ongelukkig neer komen dan heb ik wel alles beschadigt ,

Dus proberen kan nooit kwaad toch , en als het niks word zijn er vast wel andere geintresserde voor carbon blades en voor 15 euro vind ik het nog meevallen;)

En ik probeer veel met fbl te vliegen omdat ik toch ooit een stap moet nemen naar een grotere formaat:p want met een flybar vliegt toch raar.. als ik merk hoe de 130x reageerd :eek:

9. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    hm wel raar dan richard, als ik zie hoeveel pit die van m'n collega heeft.. zou ik niet voor carbon gaan. Dat ding is nauwlijks bij te houden..en dat gewoon met de standaard bladen.

@Joop,
    Ik had al met de buurman gesproken, het is deels onkunde van de vorige bewoner en deels gemeente fout. Zij hebben destijds de tuinen vol gegooid met slibzand... dus zand uit sloten .e.d... dat helpt natuurlijk niet echt mee met de afwatering.
    En de vorige bewoner heeft de term " Op afschot leggen " nou niet echt begrepen.

Afijn, komende week eerst een stuk bij de schuur voorzien van drainage pijp, zodat niet altijd alles de schuur in trekt. En dan volgend jaar trek ik de hele tuin eruit, die vieze slib afgraven en nieuw zand erin.

Ik vraag me af hoeveel en wat ik kan verhalen bij de vorige bewoners .. heb nog niet echt schade geleden, maar irritant is het wel dat het water niet weg kan en zo af en toe de schuur in komt.

10. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    hmm, zou maar kijken met de stekkers, Joop
    heb ze al wat met een tang bewerkt, maar zo overtuigend is het nog niet.
    In de regentijd misschien toch maar nieuwe stekkers soldieren, iig bedankt

.......1 uur later ... Het was maar een stekker (man), die niet goed was,
    deze nieuw soldeert, en het gaat nu stukken beter / veiliger,
    zou deze stekker eens te heet geworden zijn bij solderen,
    het is met het blote oog te zien, dat die stekker niet goed is / was....

... Hij Joop , leer je Leidschendam morgen ook eens kennen, ha ha

Groet, Uwe

Laatst bewerkt: 16 okt 2013
  11. Richard86

Richard86

Lid geworden:
    1 jun 2013
    Ff testen !

12. Richard86

Richard86

Lid geworden:
    1 jun 2013

Constructie foutje? Damn! Niks raars gebeurrt alleen in de lucht viel de heli rustig op de grond was 1 meter van de grond :) hoe kon dit gebeuren? Ik vloog dan op normal mode!

13. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Zo he..
    daar gaan ff een verschrikkelijke partij alarmbellen af bij me :D

Slib uit een sloot = zeer fijn materiaal.
    daar hechten zware metalen in het water (wat altijd wel aanwezig is) erg goed aan. en doet dat ook.

Dus waarschijnlijk, als jij een grondonderzoek laat doen in je tuin, heb je een dikke overschrijding van de interventiewaarden.
    Ligt een beetje aan de dikte van die laag. als je pech hebt, moet het gesaneerd worden, en dat kost serieus geld.
    Officieel mag een bedrijf daar ook niet in graven. een particulier dan weer wel, raar genoeg, maar dat is de arbo wet..

slib is vaak trouwens wel goed waterdoorlatend. maar als de grond verzadigd is, kan er ook geen water meer in zakken.
    Dus blijft er water staan, en als het afschot dan verkeerd ligt, heb je een vijver.

Waarschijnlijk met een goed afschot heb je al een groot deel van het probleem opgelost. Een straatkolk/afvoerput op een kritisch punt, aangesloten op de riolering helpt ook ontzetten veel.
    of drainage.

14. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010

hey Richard alweer een main gear van de belt cp
    lees dit eens door Belt CP V2 Blade 400 main gear?

de gear van de blade 400 zou ook moeten passen en is blijkbaar van betere kwaliteit ;)

15. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Morgen leg ik eerst een drainage buis in grind rond om de schuur, dat er in ieder geval geen water meer in komt.
    en volgend jaar laat ik de hele tuin 30cm afgraven en vullen met nieuw zand en uiteraard de bestrating op afschot maken.

de gemeente heeft destijds met de bouw van de woning zelf het zand van de tuinen aangelegd. Mooie eikels.
    Ik heb geen zin in lange juridische processen, en vraag me af of 't uberhaupt zin heeft... denk niet dat je er iets op kunt verhalen hetzij bij de gemeente of de vorige bewoners.

er is immers geen schade ontstaan, maar alleen overlast.

16. JoopB

JoopB

Lid geworden:
    10 jan 2013
    @Sven: Gezien je reactie van gisteren heb ik het niet met de klant gehad over de verplichtingen van de gemeente. En inderdaad kunnen juridische processen erg lang duren. Daar moet je echt zin in hebben.... iets met kastje en muur.... zucht. Maar soms is het helaas noodzakelijk.

Goed te horen dat je weer vertrouwen hebt in je stekkers ;-) Ik denk dat het deels te maken heeft met de kwaliteit van de stekker. Als ze goed zijn en er is een lage overgangsweerstand dan worden stekkers niet echt warm. Je moet ze natuurlijk niet met een gasbrander te lijf gaan, maar verder moet het solderen geen probleem zijn.

En Leidschendam is inderdaad een leuke plaats :yes:

Waar je nog naar zou kunnen kijken is de afstelling van de motor en het hoofdtandwiel. Teveel ruimte en dan kan dit ook het resultaat zijn. En als het overschakelen van normal naar idle erg abrupt gaat kan dat naar een paar keer ook je tandwiel kosten. Een Align regelaar is daar een mooi voorbeeld van ;-)

En zelf heb ik met de tweede Logo gevlogen..... Ondanks de verschillende servo's voelt de heli precies hetzelfde aan als zijn broer. Daar ben ik dus wel heel erg blij om :cool:

17. Richard86

Richard86

Lid geworden:
    1 jun 2013
    @ big lama morgen ochtend rij ik gelijk na de winkel toe wel even mooi om te weten dat de main gear past van de de blade :)

En @ joob mijn idle up staan mooi afgesteld dat er geen vermogen verschil is tussen normal en idle ! ;) en met de afstelling tussen de motor en gear had ik al eens gevraagt toen kreeg ik ook de tip om met een vloeitje te testen tussen de tandwielen dus dat zal nog wel goed staan maar zal toch weer moeten aanpassen enz ;) im denk dat er gewoon een zwakke punt in de maingear zat waardoor de tandwiel brak ofzo.. omdat ik eerst dacht dat de accu leeg was had nog zn 1 minuut op de teller , maar toen ik weer beetje throttle gaf hoor de ik alleen nog de motor draaien helaas , maar ik zal morgen ochtend even langs flyfun rije :) voor de maingear van de blade 400 en hopen dat het goed blijft...

18. Arjantjuhhh

Arjantjuhhh

Lid geworden:
    2 mei 2009
    Ben de Trex 500 die ik gisteren gecrasht heb aan het repareren.
    Kun het toch niet laten om vanavond ff de Trex 450 uit te laten:p:p

Wat wordt het vanavond snel donker:shock::shock: heb maar 2 vluchtjes kunnen maken, maar dan wel 2 leuke 3D vluchten:D:D

Wat is het ding soms klein in de lucht om te zien,wist hem zelfs al in een 3/4 funnel te krijgen (nooit geprobeerd met deze heli.....) bij 3/4 ging er toch een raar gevoel door me heen,wat gaat dat ding hard!!!!

Dus toch maar het zekere voor het onzekere genomen en hem eruitgedraaid.

19. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Sven, er is wel schade ontstaan...
    Niet rechtstreeks.. Maar hij is er wel.

Als die zooi vervuild was ( wat slib meestal is), komen de kosten voor een sanering op naam van de grondeigenaar.
    Jij dus.

Gemeente heeft het gedaan, maar hoeven niet perse aansprakelijk te zijn.
    Is het recent gebeurt, dus afgelopen 3 jaar oid, zijn ze wel aansprakelijk. Toen wist men dit zowieso al, en deed men er al moeilijk over. Maar een leverancier moet al meer dan tien jaar lang aantonen dat zijn materiaal de omgeving niet vuiler maakt dan hij is. Dan zou de gemeente wel aansprakelijk zijn, want dat hebben ze niet gedaan
    Daarnaast heeft de vorige eigenaar vast toestemming gegeven, waardoor het op zijn naam staat..

Dan wordt het een beetje bekvechten en krijg je problemen

20. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    en dan kom je in een lang proces terecht waar we eigenlijk niet veel zin en tijd in hebben.
    het spul ligt erin sinds 2001, dus al een aardige tijd.

Ik heb besloten om er geen " Kastje naar de muur " verhaal van te maken en gewoon volgend jaar de boel goed aanpakken.

Mijn buurman vertelde me al dat de vorige eigenaar het eigenlijk allemaal wel best vond en het maar accepteerde dat z'n schuur telkens vol water stond.
    Wat voor domme huis eigenaar ben je dan denk ik bij mezelf.

Afijn, let's go bac on-topic waar het forum eigenlijk voor is :)

Deel Deze Pagina