Verslag hms Diana deel twee

positie berghout

full

De romp is geschuurd en de positie voor het berghout is uitgezet met tape.

Ik ga nu het berghout aanbrengen, precies onder cq tegen het tape.

Daarna word de waterlijn bepaald en word alles boven de waterlijn nog eens grondig nagekeken en ev. kiertjes en oneffenheden bijgewerkt.
Onder de waterlijn ga ik niets meer aan doen omdat dat gedeelte toch bekopert wordt.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
montage berghout

Het berghout word opgebouwd met latten van 1x3mm (5 stuks) de 1e lat de zogenaamde "black strake" (ik weet de Nederlandse benaming niet) is een lat van 0,5x3mm.

full

full

Het is niet zo heel goed te zien op de foto, straks als het berghout klaar is word het zwart geschilderd en zal dan wel beter zichtbaar zijn.

Er komen nog 4 latten onder en is het enige berghout van de Diana.

Onder zijn bureau heeft Piet zijn fysiotherapeut zitten, die houdt op dit moment de asbak vast.:shock:

A3

Als ik die hand zie dan mag hij blij zijn dat het de asbak is die vastgehouden wordt.... :cool:

Maar ziet er strak uit allemaal. Volg je nog wel, maar heb het even heel druk.

Altijd leuk om te zien wat iemand aan spullen heeft en hoe hij werkt. Zelfs zijn kop koffie heeft een aparte plek. Ziet er goed uit piet

vorderingen berghout

Ik breng de latten voor het berghout in drie delen aan, aan bakboord nog twee te gaan en st-boord nog vier.

full

full

full

afwerking beplanking achterschip

Waar de beplanking stopt heb ik een lat van 2x2 mm gelijmt en bij geschuurd voor een nette afwerking. Hek en berghout worden later zwart geschilderd.

full

Dit is de 3e keer dat ik het moeilijke hoekje om moet, deze keer met het berghout, gezien de geringe breedte van de latjes was het iets makkelijker. Vastlijmen valt niet mee omdat hier geen lijmklem past, dus een paar minuten vast houden was zo,n beetje de enige optie.

Back