Vasa (Wasa) Corel 1:75

Netjes!

Hoe heb je het dek die mooie kleur gegeven? Is het de soort hout, of heb je er een bepaalde afwerking overeen gegooid?

het dek is nog onbehandeld notenfineer.
ik ga pas alles in de lak zetten als alle houten onderdelen bevestigd zijn.

proefstukje voor de lak:

2013-12-27%2014.01.49.jpg

en een test voor de speciaal gebogen trapjes

2013-12-27%2015.56.03.jpg

het is uitermate besmettelijk dat trappenvirus :):):)

moet nog even een goede oplossing zoeken met mijn gereedschappen om een goede sleuf te maken voor de treden en aan beide zijden gelijk.

heb nog even wat zitten stoeien met de trapjes, dit onderdeel is even in de ijskast geplaatst aangezien ik nu even geen mogelijkheden heb om de juiste sleufjes te frezen in de staanders van de trapjes. binnenkort een keer wat materiaal meenemen naar een clubgenoot en daar met zijn bovenfrees aan de slag.
voorlopig gaan we maar verder met de overige afwerkingen (kan daar nog wel even mee door :))

Weer wat verder aan de overige delen:
afwerking spiegel aan binnenzijde inclusief vlaggenmast:
2013-12-29%2014.23.14.jpg

extra openingen tussen de kanonsgaten en de bovenzijde voor de randafwerking. (figuurtjes hiervoor nog op maat te maken, aangezien de meegeleverde figuurtjes niet kloppen)
2013-12-29%2014.23.22.jpg

Korvijnagelbank aangebracht
2013-12-29%2014.23.45.jpg

en de belegklampen wat scherper gemaakt, rechts origineel, links aangepast
2013-12-29%2014.32.18.jpg

valt nog wel mee hoor, kan nu alleen rustig doorwerken zonder gestoord te worden, en heb nog wat schade in te halen doordat ik er 2 maanden bijna heb uitgelegen door de verbouwingen.

vandaag weer wat kleine zaken gedaan:

blokjes geplaatst voor de uitwateringspunten en extra beleggingsklampen
2013-12-30%2016.03.12.jpg

verder met de "binnenzijde" van de spiegel
2013-12-30%2016.03.35.jpg

en nog wat schilderwerk gedaan
2013-12-30%2016.03.04.jpg

De meeste onderdelen zijn zover dat ze op de romp geplaatst kunnen worden.
eerste wordt nu om de romp in zijn geheel in de lak te zetten en daarna de rode bovenkant te maken, waarna stap voor stap de onderdelen verder gemonteerd kunnen gaan worden.
ik verwacht komend weekend de romp te kunnen gaan lakken nadat ik eerst de grote mast globaal vast gezet heb, kan dan omgekeerd in een bankschroef gezet worden om de onderzijde te lakken.

Zier er netjes uit Jan. Kan bijna niet wachten om zelf aan dit schip te gaan beginnen.:) Maar toch eerst maar mijn San Fransisco afmaken, anders blijft die maar op de helling staan.

als het meezit de komende dagen beginnen met het rood, dan wordt het echt een ander zicht.
eerst morgen even goed afplakband halen zodat er niet te veel rode verf op een verkeerde plaats komt :)

Ze ziet er schitterend uit, lijkt behoorlijk op het echte schip.
Ga je haar nog meer kleuren geven of blijft ze naturel?

Back