Vasa (Wasa) Corel 1:75

Van het zelf maken van de marsen zal je zekere geen spijt krijgen, wat in de kit zit lijkt wel op houten schoteltjes. Ik kan je evt wel een kopie van de tekening van de marsen van de Prins Willem sturen.

Andy

begonnen met het uitpuzzelen van het beleggingsplan zodat ik straks voldoende beleggingspunten heb.
de tekening van Corel lijkt aardig overeen te komen, enkele kleine aanpassingen te doen maar ik heb dat nu in beeld.

alle tekeningen nogmaals afgedrukt op A3 om vrij te kunnen markeren en toch een schone set te houden (heb bij de start alle tekeningen op het werk ingescand en kan ze nu dus naar behoefte afdrukken op A3)

2013-12-04200035.jpg

Dat is inderdaad een slimme oplossing Jan, hier kun je van alles bijzetten/schrijven en je houdt de originele mooi netjes.
Goeie tip, ga ik onthouden

de werkbank is weer het domein van de Vasa

2013-12-08145106.jpg

zoals beloofd nog een paar betere foto's van de onderdelen

2013-12-08145453.jpg

2013-12-08145217.jpg

en alvast een aantal ringetjes gemaakt om de kanons vast te maken en gezwart

2013-12-08153957.jpg

we zijn inderdaad weer begonnen. komende week echter nog wel een paar dagen naar het buitenland (Irak).
Maar vanaf 21 december heb ik 2 weken vakantie.

we zijn inderdaad weer begonnen. komende week echter nog wel een paar dagen naar het buitenland (Irak).
Maar vanaf 21 december heb ik 2 weken vakantie.

Kijk uit in Irak hé Jan, is niet bepaald een veilig oord:rolleyes:

We gaan naar Noord Irak (Erbil) hetgeen een veilig gebied heet te zijn.
vertrekken as vrijdagavond en woensdagochtend weer terug, nauwelijks de moeite, maar wel een weekend. hierna nog 2 dagen werken en dan vakantie

Gisteren de tekeningen ontvangen van de bijboot van het Vasa museum via mijn contact aldaar Dhr Hocker. dit wordt een leuke uitdaging om dit in 1:75 te maken.

Tja wie weet, als de 1:75 te lastig wordt dat ik de tekening dan ga omschalen naar deze maat.
Ik zal wel eens navragen of ik de tekeningen vrij mag doorgeven.

Tja wie weet, als de 1:75 te lastig wordt dat ik de tekening dan ga omschalen naar deze maat.
Ik zal wel eens navragen of ik de tekeningen vrij mag doorgeven.

Lijkt me een leuke uitdaging om te bouwen.
En ja als eenmaal met het Vasa virus besmet bent komt je er nooit van af.;)

Groetjes,
Houtworm der 1e klasse

vandaag nog even wat kunnen doen voordat de schoonfamilie op de stoep staat.

verdere deatils aan de voorzijde
2013-12-26%2012.42.29.jpg

een paar "blokken" in de railing gemaakt
2013-12-26%2012.19.57.jpg

En de mastvoeten voorbereid
2013-12-26%2012.20.07.jpg

Back