Vasa (Wasa) Corel 1:75

in verband met de aanstaande verbouwingen in huis de Vasa verplaatst op de standaard die bij de kit zit.
is niet de ideale standaard en ik zal deze tzt zeker vervangen maar zo kan ik het model in ieder geval beter stallen

2013-09-15155506.jpg

2013-09-15155616.jpg

Dat is het voordeel van de vaste bouwavonden van onze vereniging. Iedere donderdagavond een paar uurtjes actief bezig zijn als ontspanning. Thuis komt er tot de kerstvakantie niet zo veel meer van. Over 3 weken begint het circus van muren stuccen, schilderen, nieuwe laminaatvloer leggen en dan de nodige afwerkpuntjes nog. Doelstelling is wel dat het ruim voor kerst klaar moet zijn en ik heb gelukkig nog een aantal vrije dagen voor het werk in te plannen, dus dat wordt een aantal lange weekenden doorwerken

bedankt voor de reacties. om jullie een idee te geven dit is pas ca 1/3 van alle figuurtjes. dus nog heel wat schilderavondjes te gaan

de muren zijn ondertussen glad gestuckt en komend weekend ga ik de kozijnen aflakken.
de komende weekenden wordt dan de muren in de latex zetten en het leggen van de nieuwe vloer.
2013-10-16135036.jpg

helaas moet ik tussen de bedrijven door ook nog werken, het is drukker dan gepland in deze laatste weken van het jaar en moet zelfs nog een weekje naar het buitenland. dus alle vrije tijd in de weekenden zal voorlopig nog wel hierin gaan zitten.
ik hoop dat ik met de kerst 2 weken vrij kan zijn en dan weer een behoorlijke slag kan maken om in ieder geval al het houtwerk gereed te krijgen en een start kan gaan maken met het lakken van het houtwerk en op kleur brengen van de bovenste rand

Laatst bewerkt:
langzaam aan de Vasa weer aan het oppakken.
ik wil eerst een goed belegplan gaan maken en zorgen dat ik de benodigde korvijnagelbanken voorbereid heb.
als basis voor het belegplan ga ik de tekeningen van Corel voorlopig gebruiken.
als het goed is komt er echter begin 2014 een uitgave van het Museum uit waarin in detail de tuigage beschreven gaat worden, ik sta al op de wachtlijst voor dit boek :D

verder de komende tijd alvast de masten en ra's op maat gaan maken en schuren inclusief de ezelshoofden en marsen.

in de kerstvakantie kan ik weer verder in mijn werkplaats, ik heb nog wat kastjes etc te maken/aanpassen voor de woonkamer.

Mooi dat je dat de woonkamer klaar bent en weer verder kan met de Vasa, ik ben benieuwd of de reconstructie van de tuigage erg afwijkt van de tuigage zoals Dik die in de Zeven Provinciën tekent.

Andy

bedankt Andy.
vanavond de werkplaats/schuur goed opgeruimd en mijn Vasa spullen weer in het zicht gezet. komende tijd eerst wat deskresearch doen (op het werk is het ook erg druk tot het einde van het jaar) zodat ik in de kerstvakantie lekker aan de slag kan (2 weken vrij)

zo de bouwstop is weer ten einde, de woonkamer is zo goed als gereed.

als eerste begonnen om een aantal dekattributen op maat te maken

2013-11-30185520.jpg

verder alvast eens gekeken naar de marsen, de meegeleverde in de kit bevallen me niet en ik ga deze dus volledig scratchen

2013-11-30185622.jpg

2013-11-30185528.jpg

vanaf nu dus weer regelmatig een update.
ik zie dat ik de volgende keer wat betere foto's moet maken bij daglicht

Back