Vasa (Wasa) Corel 1:75

de gallerijen voorbereid voor de volgende stap, achtergrond in donkerbruin, dit is straks nog te zien door de openingen

100_9111.jpg

verder de ronde vormen voorbereid. had echter pech dat een van deze ronde vormen tijdens het schuren weg sprong en ergens in mijn schuur ligt. inderdaad ergens, heb deze nog niet teruggevonden.

100_9112.jpg

verder vandaag een start gemaakt met de afwerking van de boeg

100_9113.jpg

op de knieën?

... had echter pech dat een van deze ronde vormen tijdens het schuren weg sprong en ergens in mijn schuur ligt. inderdaad ergens, heb deze nog niet teruggevonden....

Ja voor die onderdelen kruip je graag op je knieën door de werkplaats :wink:.

Handig om de binnenkant van de galerijen nu al te schilderen later kan je er vast niet meer bij.
Ik ben benieuwd naar de bouwwijze van je galjoen.

Andy

ik ga nu eerst de boeg afmaken, nog werk zat, en hopelijk kom ik dan ondertussen het onderdeel weer tegen. heb ondertussen al wel met een collega modelbouwer afgesproken om eventueel een nieuw stuk te maken op de draaibank, leer ik dat ook gelijk. (alleen gevaarlijk dat ik ook tzt een draaibank wil hebben)

Mooi gedaan Jan, toch een mooi deel van de Vasa.

Je laat je toch niet op de kop zitten door zo'n stukje hout dat wil vluchten - zoeken :).

dan ken je mijn schuur/werkplaats nog niet, heb alle mogelijke plekken al gezocht en van alles verplaatst, zonder resultaat echter.
komend weekend nog een keer goed zoeken bij daglicht en dan ga ik verder voor het opnieuw draaien.

Schuur

Bovendien;
- in een Mega bende
- en met een grote houtworm valt hoe dan ook te werken.
Bij mijn HMS Hood werkplek is het elke keer na een paar weken ook weer een Mega bende.
Toch valt er aangenaam in te werken en vind ik er ook nog zoekgeraakte onderdeeltjes terug.
Met andere woorden: Jan, ga zo door! Ieder zijn werkplek.
Ik houd daar wel van.
Je schip heeft er in ieder geval niet onder te lijden, want dat ziet er toppie yoppie uit, in de woorden van Leontien van Moorsel.

vandaag alle metalen attributen met staalwol geschuurd en ontvet met ammoniak.

Tja dat soort stinkwerk hoort er ook bij ;)
Het schuren van al die kleine beelden is een lastige klus, ik heb het bij ontvetten alleen gelaten en dat gaf ook een prima hechting met Humbrol enamel.

Andy

inderdaad alleen de grote onderdelen geschuurd, al dat kleine spul lukt niet. dus ik had hiervoor de gok al gewaagd. een nadeel, mijn handen ruiken nog wel even naar ammoniak

vanavond de juiste onderdelen teruggezocht op het voorbeeld in Stockholm (schaal 1:10) welk model ik als voorbeeld ga gebruiken voor de kleurafwerking

ScreenShot001.jpg

ScreenShot002.jpg

ScreenShot003.jpg

ScreenShot089.jpg

deze foto's nu uitprinten en erbij houden met het schilderen
de basiskleuren wil ik aanbrengen voordat ik de onderdelen vast ga lijmen, kleine details komen mogelijk later (afhankelijk hoe vlot het gaat)

Jan, iedere keer als ik foto's zie van het model in schaal 1:10 sta ik versteld van de geweldige kleurenpracht.
Ben heel benieuwd naar jouw resultaat straks hoor.:cool:
Gaat zeker lukken

Germt

Back