Vasa (Wasa) Corel 1:75

de afgelopen vakantieperiode wat minder kunnen doen dan gedacht
toch alvast een deel van het hoofddek beplankt

100_9026.jpg

100_9027.jpg

Ziet er inderdaad strak uit! Ben ook erg benieuwd om de beschilderde planken op het schip te zien, het kleurenschema staat mij namelijk erg aan.

Heeft het dek van de Wasa ook schaarstokken en iets dikkere planken midden op het dek zoals bij "Hollandse" schepen in die tijd gebruikelijk was?

Andy

eindelijk weer eens wat tijd om wat te doen.
gisterenavond en vanavond zitten puzzelen met de ornamenten en wat is wat.

kreeg vandaag ineens een ingeving dat de plaatjes keurig op internet staan bij een paar speciale webshops (Cornwallmodelboats en De Kombuis) en heb op basis van deze plaatjes de onderdelen goed voorzien van de juiste volgnummers conform de BB

de "chaos" op tafel

100_9096.jpg

alles uiteindelijk keurig gesorteerd

100_9097.jpg

100_9098.jpg

PS: de meegeleverde lantaarn blijft vrijwel zeker in de doos zitten, dit onderdeel is door het museum nog niet gedefinineerd en ik vind hem zelf niet mooi om straks te plaatsen, maar dat duurt nog wel even voordat deze geplaatst zou moeten gaan worden.

Wat bedoel je precies met die lantaarn Jan, dat het model niet zou kloppen?
Is overigens aardig wat beslag, maar ja, was ook een rijk versierd schip

Germt

ik heb laatst de lantaarn gemonteerd gezien bij een andere bouwer en vind het zelf absoluut niet mooi terwijl het een grote blikvanger is, vandaar dat ik nog even wacht met te kijken wat ik hiermee doe totdat er meer bekend is over dit deel van het museum. kan altijd de lantaarn nog plaatsen op het achterdek

ik ga nu eerst voor alle onderdelen uitpuzzelen hoe deze geschilderd moeten worden en kijken welke kleuren ik nog nodig heb.
ik ben vooralsnog van plan om ze te schilderen met de bekende Humbrol verf (ik heb nog een grote voorraad van diverse kleuren)
ik zal ze ook eerst nog allemaal ontvetten, ik ben van plan dit te doen in verdunde ammoniak

Dek

Man wat een plaatje dat dek.
Heb er wel een paar minuten naar zitten kijken!
Ga zo door.
Zo moest mijn HMS Hood ook maar worden.

;)Lijkt wel acupunctuur;)

inderdaad, maar dat is de enige mogelijkheid om de latjes vast te zetten tijdens het drogen van de lijm. schiet alleen niet zo snel op, 2 latjes lijmen, koffie zetten en opdrinken en dan weer 2 latjes, maar ja zo kom ik de vrije dagen rondom carnaval wel door.

Back