Vasa (Wasa) Corel 1:75

hoi jan als ik dan bij witsen lees word er juist geen taar op het onderwaterschip gesmeert , hij zegt dat er maar tot de waterlijn getaart werd omdat taar enkel boven en niet onderwater houd.
dit moeten de scheepsbouwers van de wasa tog ook geweten hebben zou ik denken.

Ik wens je veel succes met de verkoop Jan, we horen het wel op 19 april:D

zag zojuist een melding op Facebook van het museum in Stockholm met deze mooie film

Nu ska Vasa räddas - Nyheter | SVT.se

hier zie je onderandere een mooi staaltje van modelbouw 1:1
Tekst is helaas in het Zweeds, maar met Google translate is de tekst wel te vertalen alleen de video niet, maar de beelden spreken voor redelijk zich

Bij ons op het werk loopt er een vrouwelijke gipsverband'meester' rond, ...als ik haar 'meesteres' zou noemen zou dat toch wel scheve gezichten trekken :rolleyes:

Ik heb langs andere kanalen begrepen dat de kanonsloop die eerder gegoten is hier ook in geplaatst zou moeten gaan worden.
verder wil men hier een zo getrouw mogelijk deel van maken zoals het oorspronkelijk geweest zou moeten zijn op basis van het origineel en aanvullend archeologisch onderzoek.
meer informatie kan gevonden worden door het Vasa Museum te volgen op facebook
https://www.facebook.com/Vasamuseet?fref=nf
of op de website van het museum in de blog (vooral de Zweedse staat het meeste informatie in, maar met Google translate zijn de hoofdlijnen wel te volgen)
Blogs - The Vasa Museum
Bloggar - Vasamuseet
of op het speciale Vasa forum
Home | Swedish Warship Vasa

de draad weer eens opgepakt

de luiken voor de geschutspoorten zijn gereed, scharnieren en leeuwenkoppen (totaal 58 stuks)

2014-04-24%2021.04.20.jpg

2014-04-24%2021.04.34.jpg

Netjes Jan zie dat je de luiken gescratcht heb. Zal daar ook aan moeten standaard luiken zijn net te klein nu bij mij. Inclusief de sponning hou ik anders teveel ruimte over.

Tussen het opruimen van de schuur door begonnen aan het roer.
Even een terugblik, ik heb het roer nieuw gemaakt van een stuk notenhout in plaats van het meegeleverde triplex

2014-04-26%2017.10.22.jpg

verder op basis van een tip op MSW de puttingijzers gelijk bewerkt met Stabilit (gebruikt als plamuur). als het goed is moet dit straks glad geschuurd kunnen worden

2014-04-26%2017.10.14.jpg

De met de kit meegeleverde puttingijzers zijn 2 metalen draden. Door de stabilit wordt de kier dichtgemaakt en hard zodat er ook gaatjes in geboord kunnen worden.

gestart met scratchen voor de figuurtjes tussen de deurtjes

2014-04-29%2018.54.46.jpg

en de kanonsassen gelijmd. hier komen nog zwarte strips op te zitten, nog even een goed materiaal hiervoor vinden (ik zit te denken aan papierstrookjes van zwart papier)

2014-04-29%2018.54.36.jpg

Back