Bas, een goede relatie met de postbezorger wil wel eens helpen. Heb meermalen een hand(je)vol postbode elastieken gescoord. En is een fietsenmaker op het dorp ook goud waard. Keek wel een beetje meewarig toen ik hem om een lekke band (met Frans ventiel) vroeg, maar als je dan uitlegt dat je het ventiel wilt gebruiken voor een hennegatskoker, krijg je zoiets mee. De rest van de band versneden voor een hijstuigje om de vloot in en uit het water te zetten. En blijft er dan nog een stukje over dan worden daarvan smalle ringetjes geknipt en zo komt Jan Splinter door de winter. Ook bewaar ik de elastieken, die de apotheker gebruikt om medicijndoosjes te bundelen. Geen idee wat nu een doosje elastiekjes bij de Hema kost. Heb in de 30+ jaar die ik hier nu woon al twee doosjes gekocht. Een nadeel is wel dat de hedendaagse elastieken licht verteerbaar zijn en ze na enige tijd in het daglicht in stukken vallen. Wat dat betreft houden fietsbanden het langer vol. Maar helaas is Martin, de fietsenmaker op het dorp, ermee gestopt.
En zo heeft ieder zijn uitdaging(en). Gr. Klaas.
En zo heeft ieder zijn uitdaging(en). Gr. Klaas.