Hup vooruit dan maar, nog een klets verf over het dek, nu het gehele dek...
Badkamer dampig... maar 't stof blijft... déjà-vu... toch weer politoeren met 1.500 tot 3.000 grit...
Het doorschemer effect van de donker grijze grondverf lijkt nu te zijn verdwenen...

IMG_5905.jpg

@k-k Firma Frenken gebeld, zij raden af de lak in te zetten als finish.
Het zou kunnen loslaten en dan is het model geruïneerd vreesde het juffie aan de telefoon.

Nu zit er in Emmen een profi lakwinkel die het Frenken goedje verkoopt. Die maar eens bellen.
Anders voor een lakkie bij Verf24.nl in Veendam bellen. Hebben vast ook een mooi t/m nifty verspuitbaar goedje...

To be continued!
Gr Bas

Laatst bewerkt:
Weer flink wezen schuren... nu met polijstpapier 2.000 grit.
Stofdeeltjes er waterproof uit boenen. Nogmaals lak er over???
Toch maar een tentje er om tegen het neerslaan?
Bijkans is de lak erg elektrostatisch door het kwasten? Kèn dat maar zo?

Beestje heeft z'n 'stuurmachine' terug, schilderstape van het doorzicht af gepeld,
Roeren gesteld... De ronde plaatjes zijn magnetjes...

IMG_5916.jpg

IMG_5915.jpg

Hupsake, de Heckklap dan ook maar direct in positie, bodempanelen Badewanne,
wel met een klodder vet ingeschoven, ondanks dat, rechts nog een beetje stroef.
Zien of ik dat soepeler kan schuren...
Drie speedprops pro forma op de stek, maar nog niet met Loctite gefixeerd...
Mechanisme werkt nog steeds... maar wat smering was wel nodig.
Rechts van de spindel is het haakje zichtbaar dat de afslag via de gele hevel de microschakelaar bedient.

IMG_5918.jpg

Enzo peuteren we maar weer wat door...

Voor wat het waard is...
Gr Bas

Laatst bewerkt:
Dank Peter en Marc!

Nog wat impressies stand van zaken…

IMG_5920.jpeg

IMG_5923.jpeg

De sluitnaad had ik wat dunner beoogd.
Dan moet er wat materiaal weg op de spiegel waar de scharnierhouder tegenaan geschroefd staat. Tweak voor later…

IMG_5922.jpeg

Waterlijn loopt mooi egaal door…
Het scharnier benaderd het origineel, behalve dan de lange stift.
Deze is uit roestijzer, messing of RVS te vervangen. Deze had alleen net de juiste dikte. Grabbelvoorraad… zo werkt dat.

IMG_5921.jpeg

Tot zovers…
Gr Bas

Laatst bewerkt:
Nu eerst effe een opmaakklusje op de Mac voor een Autobedrijf.
Dan hummelen we weer verders...

Maar reeds vroeg aan de soldeer... herstel van de pick-up. Die was in de strijd los gekomen.
Pick-up frame is uit koperdraad, de vork uit messing.
Bedoeling is dat je de "Tedje" met groots enthousiasme in de V stuurt, en vol vooruit aan blijft leunen...
Dan in de strijd der multitasking de spindel aan het werk zet, de klep geeft het laatste zetje toe...

Ruw in de radiosoldeer... Gas gestookt boutje... heeft voldoende Joules in de tip om vlot te werken...
Als onderlegger keramisch branderelement uit onze oude CV... voordat die afgevoerd werd door de installateur.
Zeer geschikt om ook zilversoldeerwerk op af te leggen, goede isolator, en verbrand niet als gips.

IMG_5934.jpg

Voldoende is het gareel, al heel pretty nifty op 50 cm bijziendheid...

IMG_5936.jpg

Tedje op stand in het vorkje. Ook behulpsaam bij het in het water mieteren...
Overigens... de bodem van dit schuitje wordt in groen gezet... niet in de wollige Graupner-sjeu!

IMG_5937.jpg

Provisorisch een rollertje er bij... maar het Tedje past nog steeds mooi in het kuipje...
Na zo een lang periode van oponthoud wil je toch weer even voeling hebben met de zaak...
Toch wel een beetje deftig aan het worden. De overgangs 'naden' zijn snel doorgepolijst.
Daar in zit nog wel wat retoucheerwerk... Als ik stofvrij had kunnen kwasten was het klaar geweest...

IMG_5938.jpg

Oogt best aardig... Moin, moin.
Messing asjes waar te lang kort ik nog iets in, en dan borgen met lak...

IMG_5939.jpg

Nu aan't werk

Voor wat het waard is...
Gr Bas

Wel Peet, ik heb je met je grote Smit sleper nimmer zien knoeien!
Daar heb je ook een immense hoeveelheid tijd in gestoken, ook al in dat onderzoek naar je dekkraan!
Dat vond ik waanzinnig mooi gemaakt en bedacht.

Laatst bewerkt:
Back