Traxxas SLASH topic

Ik zou persoonlijk en alleen al kijkend naar de zenders de lrp kiezen,
Maar kijkend naar de auto de traxxas..

Eigenlijk moet je even maar je lokale modelbouw shop om te kijken waar deonderdelen het makkelijkst voor te krijgen zijn.

Ik heb een slash 2wd vxl en zou geen ander merk short course truck willen,.

De LRP zal een wat lagere COG hebben waardoor hij minder snel omvalt als de Slash.
Wat wel zo is, dat als u spares heeft voor uw Rustler deze ook voor het merendeel op de Slash kunnen, en de Spares van LRP schijnen vrij duur te zijn tegenover Traxxas, en Traxxas is wat makkelijker verkrijgbaar geloof ik.
Een nieuwe 2,4Ghz zender haal je al voor 2 tientjes, dus dat valt wel mee.
Ze zijn allebei goed, gewoon achter je gevoel aan gaan :)

De LRP zal een wat lagere COG hebben waardoor hij minder snel omvalt als de Slash.
Wat wel zo is, dat als u spares heeft voor uw Rustler deze ook voor het merendeel op de Slash kunnen, en de Spares van LRP schijnen vrij duur te zijn tegenover Traxxas, en Traxxas is wat makkelijker verkrijgbaar geloof ik.
Een nieuwe 2,4Ghz zender haal je al voor 2 tientjes, dus dat valt wel mee.
Ze zijn allebei goed, gewoon achter je gevoel aan gaan :)
bedankt voor de tip. de spares zijn doorslaggevend geweest. mijn hele set spare parts passen inderdaad op beide auto's. Die zender zal ik op termijn wel vervangen. Hij heeft nu ook een 28 Mhz zender dus hij is er aan gewend.
Ik kan er overigens met ontvangen geen vinden voor 20 euro. Heb je daar nog een tip? :D

Leuke zendertjes,heb zelf die van conrad gehad.
Deed perfect zijn werk maar ontvangertjes kosten 20 euro apart...terwijl je met een spektrum zender een orange ontvanger bij hobbyking kan scoren voor nog geen 10 dollar.
Een goede zender is een investering maar je haalt er wel meer plezier uit vind ik,net zoals een goede lader.

Klopt, maar voor een auto voor een beginner zal het prima zijn denk ik.
Als je meerdere auto's hebt dan is een computer zender echt een must ( zegt degene met 1 auto en een 4PK..:rolleyes: )

Bedankt voor de tips. De nieuwe zender mag uit zijn spaarpot komen dus die staat even op de verlanglijst. Nog even een vraag: heeft iemand ervaring met het gebruik van lipo accu's in combinatie met de standaard XL5 regelaar van Traxxas. Volgens traxxas kan het wel maar ik hoor ook andere verhalen. Alvast weer bedankt.
Jeroen

De xl-5 heeft geen low voltage cutt off.
Hierdoor kun je je lipo te leeg trekken en zal je de lipo beschadigen.
Je kunt dan een lipo buzzer gebruiken,
de snelheid ligt zeker hoger met een lipo.
De motor en regelaar zal het niets uitmaken.

de nieuwe versie xl-5 heeft inderdaad een ingebouwde low voltage cutt of.
Dan kan je gewoon rijden zonder lipo buzzer, anders heb je een bizar nodig om diep ontladen te voorkomen.

ik heb even gegoogled naar plaatjes maar ik weet niet of het kan... in ieder geval kan ik het zo snel niet zien...

aan de andere kant kosten buzzers echt een euro ofzo op ebay...

Is ik weer, ik heb de slash ontvangen en we hebben een uur veel pret gehad.
Nu hebben we echter al een probleem.
Sturen doet hij prima maar de motor draait niet.
Als ik een voltmeter over de motor heen zet krijgt deze gewoon spanning maar hij draait niet.
Als ik de motor doormeet is hij ohms door te meten dus hij lijkt niet defect.
Ik snap er niets van. de XL-5 regelaar heb ik opnieuw ingeregeld, alles lijkt te functioneren maar er komt geen beweging.

Heb je misschien een ander motortje om even te testen?

Ik denk dat je en steentje in je motor hebt, heb ik ook al eens gehad met de brushed motor.
Dam draait de motor niet maar zal dan wel moeten brommen.

Helaas, ik heb even wat druk op de koolborstels gezet en toen liep hij even. Wel met vonken tussen de rotor en de borstelaasnluitingen. De motor is aan gort. Het is een titan 12T 550. Ik heb ergens gelezen dat dit niet de beste geborstelde motoren zijn. Gezien de auto door mijn zoonte van 6 wordt gereden wil ik niet direct naar een snelle brushless. Heeft iemand tips voor een goede geborstelde motor. Hij mag wel iets sneller zijn als deze.

Je kunt de handleiding van een XL-5 regelaar downloaden bij traxxas. Dan kun je lezen hoe je de spanningsbeveiliging inschakeld. Als de regelaar dat niet heeft werkt dat niet.
Dat lijkt me dus de makkelijkste manier.

Helaas, ik heb even wat druk op de koolborstels gezet en toen liep hij even. Wel met vonken tussen de rotor en de borstelaasnluitingen. De motor is aan gort. Het is een titan 12T 550. Ik heb ergens gelezen dat dit niet de beste geborstelde motoren zijn. Gezien de auto door mijn zoonte van 6 wordt gereden wil ik niet direct naar een snelle brushless. Heeft iemand tips voor een goede geborstelde motor. Hij mag wel iets sneller zijn als deze.

Ook mijn twee zoontjes hebben een traxxas met de titan motor beide motoren erg snel kapot, Wel steeds garantie van traxxas. Ook wij hebben gekozen om toch andere motoren aan te schaffen. LRP heeft leuke en betaalbare brushed motoren, deze koelen ook een stuk beter. Koolborstels aan buitenkant.
Even in laten lopen in bakje gedistilleerd en ze gaan als een trein.

Back