Traxxas SLASH topic

Ben weer ff creatief geweest: [URL="
[/URL] gemaakt!

Heb mijn Slash omgebouwd in een kruising tussen een Bandit en een Slash, dus een Bash. Ik wilde het Bandit chassis gaan gebruiken voor een Low Center of Gravity chassis voor de Slash, maar de Bash rijdt ook erg goed! Dus hij zal nog wel even zo blijven.

Hier zo even wat Specs Bash VXL:
FLM shock towers
FLM bulkhead
Slash draagarmen voor en achter
1/8 scale buggy wielen
17 mm Traxxas wiel adapters
Ultra Shocks met TiNi shafts
Schokbreker veren van Reely met 1,55 mm veerdikte

Oh... Het spul van Traxxas is echt waterdicht... Zie de laatste 10 seconden van het filmpje maar!

Groet,
Wetterhoun

Laatst bewerkt door een moderator:
traxxas slash (truggy)

hallo,
Mijn traxxas slash 2wd gaat een ombouw te zien krijgen, na het dye'en van het chassis wordt het nu een truggy.
Aangezien de crowd pleaser body voor de kyosho 777 niet meer verkrijgbaar is om een backslash te kunnen maken,
nu wordt het dus een truggy,
mijn partslist tot nu toe:
*proline slipstream clear body voor de revo.
*ps verf van tamiya (3 kleuren)
*wing mount van de kyosho inferno neo (1/8 buggy)

nog aan te passen of te maken:
*wing mount aanpassen en passend maken.
*body spuiten. 3-tone kleurcombinatie.

nog aan te schaffen:
*1/8 buggy of 1/10 truggy wielen(misschien zelfs 1/10 monstertruck wielen) met een redelijk grote offset.
*draagarmen verbreden.

fotos zullen in een apart bouwverslag-topic te staan, moet nog gemaakt worden.

Dat klinkt goed!
Ik ben benieuwd :)
Ik zou wel, als je dat nog niet hebt, wel het chassis lager zetten dan stock dmv een kitje of zelf wat maken.

Ik had mijn chassis best lager kunnen maken, maar deze is nu gedye'ed.
Zal het zonde vinden nu iets anders te gebruiken, maar wie weet veranderd er nog iets in de to do lijst.

heey jongens ik ben op zoek naar vering voor achter op m'n slash 2wd. me ouwe zijn krom gaan staan doordat ik ze heel strak had staan, dat wil ik dus voorkomen. iemand een idee ?..

je hebt van die koperkleurige stangetjes die van steviger materiaal zijn gemaakt,dat moet genoeg zijn.

en dunne olie in de schocks doen en een gaatje extra in dat ronde ding dat op en neer gaat kan ook geen kwaad.

ik heb zelf ook nog een stuk slash 2wd staan en heb juist hetzelfde gedaan,zal in elk geval beter rijden dan een harde set-up achteraan.

Die koperkleurige staafjes zijn shock shafts met een TiNi ( Titanium nitride ) coating.
Dus alleen een coating, die maakt het niet veel steviger.
Maar ik denk dat het om de veren gaat, niet om de shock shafts.
Omdat de shafts niet krom gaan doordat je ze te strak hebt aangedraaid, maar de veren.

die TINI shafts zijn gemaakt van gehard staal, en worden op URC gezien als een bijna mandatory upgrade op URC samen met de alu shock caps...

Yep! That is the way to go! :) De TiNi shafts zijn nagenoeg onverwoestbaar. Kijk maar in het volgende filmpje: [URL="
[/URL].

Daar komt bij dat ze niet roesten. Samen met de alu shock caps vind ik dit één van de beste upgrades die je kunt doen aan de Slash.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even detailzeiken: Titaniumnitride is TiN. TiNi zou Titanium Nikkel zijn.

Helemaal eens dat de alu shock caps en TiN shafts een geweldide upgrade zijn.

En slash kan iets ruwer tot redelijk ruw terrein aan.
En rally is meer voor zandvlakten en kleine bultjes.(dit komt door minder bodemvrijheid..)

Kijk even op youtube naar filmpjes over de auto's.
En dan zie je direct het verschil.

Aha. Betekent dat ook dat de Rally beter onroad is? Of kan de Slash zich ook prima voortbewegen op de straat? Wat zijn jullie ervaringen daarmee, de Slash onroad?

De slash onroad is eigenlijk slecht, veel body roll. En met standaard banden weinig grip.
Zelf heb ik de rally niet, maar na het zien van filmpjes ziet hij er geschikter uit on om een genoemd te worden, eigenlijk beide goed alleen moet je kiezen :rijd je veel op asfalt en zandvlakten dan de rally/ veel op terrein met bulten de slash

Ik zal wel op de weg te vinden zijn maar ik vind het ook ontzettend gaaf om over heuveltjes te jumpen en lekker te offroaden in het bos. De Slash zal daar beter in zijn denk ik.
Maar ik heb wat filmpjes gekeken op Youtube en daar zie je de Slash behoorlijk goed rijden op de straat. Maar je bedoelt zeker 'in vergelijking met echte onroaders' is de Slash slecht?
Banden kun je verwisselen en body roll kun je gedeeltelijk tegengaan dmv strakker geveerde shocks. Of ben ik nu verkeerd aan het redeneren?
Ik ben van plan ook een RC aan te schaffen en voor dat geld wil ik wel goed alle modellen tegen elkaar uitgespeeld hebben! Tis niet zomaar wat... Dus vandaar deze vragen/opmerkingen;)

Sure, LCG chassis, on road tires (ik zou 2.2s nemen) suspention verlagen door kortere veren en mogelijke restrictions, hardere veren en steviger olie, ooh en misschien een bumper en een nieuwe kap... er zijn een paar mooie 8scale onroads die goed passen...

Hulp gevraagd aan slash rijders.
Ik heb zelf een Rustler VXL en wil voor mijn zoontje een short course kopen op makrtplaats.
Wat is wijsheid, een vrij nieuwe LRP SC10 Blast met 2,4 GHz zender of een oudere Traxxas blast met 27 Mhz zender??? Met name die zender zit ik mee.

Back