Traxxas SLASH topic

Het is een hulpmiddel om de slash beter "onder controle" te houden. Zorgt er bijvoorbeeld voor dat de Slash zonder te sturen rechtdoor blijft gaan op onverhard terrein (TSM corrigeert automatisch als je bijvoorbeeld over een hobbel gaat zodat de slash rechtdoor blijft gaan). Het is een leuke feature. Zie deze link voor meer info :
https://traxxas.com/products/parts/traxxas-stability-management

Ik zal het eens uitproberen om de auto op te tillen en te roteren. Kom ik nog op terug.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ik heb sinds kort een slash. Prettige auto, maar mijn achterste shock caps zijn al een paar keer losgekomen. Ik heb dan maar de TRX-4761 gekocht (alu shocks rear), maar ik begrijp iets niet; op de standaard shocks zit er een blauw plastiekje op de shaft, bij deze komt er een zwart plastiekje dat volgens mij op de tin shaft moet (rood omcirkeld op foto), maar hoe krijg je die er op? Kan die tin shaft gedemonteerd worden? Of moeten deze er niet op? En voor wat zijn de andere stukken (groen omcirkeld op foto)?

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • trx-4761.jpg
    trx-4761.jpg
    8 KB · Weergaven: 242
Het groen omcirkelde lijkt mij voor de onderkant van de shockdemper.
De shockshaft kan er uit door het oog aan de onderkant los te halen, dan kun je de as omhoog drukken, en dan er uit pakken.
Staat er geen exploded view in de handleiding?
Misschien kan u hier wat mee?

 
Ik heb sinds kort een Traxxes Slash 4x4 overgekocht van iemand. Gaaf ding... alleen voor als m'n zoontje ermee gaat rijden wil ik hem "langzamer" zetten. Ik heb de Link erbij gekocht zodat ik dit via de app kan doen. Nu dacht ik het te hebben gevonden onder "garage" "channel-setup" "Throttle Chanel" en dan the "Throttle" lager zetten.
Vooruit gaat hij dan een stuk langzamer. Top. Alleen achteruit gaat hij wel vol gas. Je kunt wel de Brake dan lager zetten maar dan remt hij ook amper. Wie weet de oplossing?
 
[QUOTEAls je de auto op training mode zet en TSM voluit, dan kunnen mijn kinderen er ook zeer goed mee uit te voeten. Zet je training mode uit, TSM uit en voorzie je de slash van een 3S Lipo, tja dan is het een heel ander verhaal ;) Maar dat hoef ik hier niet uit te leggen denk ik.. [/QUOTE]

Training mode zet je die dan aan op de "module" die in de auto zit waar je hem uit en aan zet je hem aan via de app?
 
Hij bedoelt het knopje die op je regelaar zit. Dat is dat kastje (waarschijnlijk blauw) waar je je accu op insteekt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste , instellen van de rij-modus , doe je op de esc(regelaar) , je hebt een training mode , dan wordt er maar 50 % throttle gegeven maximaal bij volledige indrukken van de trigger, staat ook in de manual van de auto , lees die eens een beetje door ,handige tips en truuks voor de auto en rijder :koud: bv gearing, geschatte snelheden met NimH accu en Lipo, onderhoudstips,afsteltips ........:rtfm:

blz 11 de plaatjes , blz 18 het instellen van het " profiel".......

https://traxxas.com/sites/default/files/58076OM-EN-R00.pdf


Op de site van TRaxxas.com/support staan legio manual's online , heel handig , en nuttig ...

https://traxxas.com/support/manuals
 
Laatst bewerkt:
Top ga ik dat als eerste doen en de lipo accu vervangen voor een gewone accu...

Dat kan maar voor het instellen van de training mode is dat niet nodig , wel de LVC(LipoCutoffVoltage) als je van NimH naar LiPo gaat en vice verso, LVC off bij NimH , On bij Lipo, hoe je dat doet staat ook weer beschreven in de manual ......


suc6
 
Ja dat had ik al gelezen... Rood (NiMH en groen (Lipo) lampje.

Maar training op NiMH is toch langzamer als training op Lipo? 50% van 85km/h is minder als 50% van 60km/h leek mij
 
Ja dat had ik al gelezen... Rood (NiMH en groen (Lipo) lampje.

Maar training op NiMH is toch langzamer als training op Lipo? 50% van 85km/h is minder als 50% van 60km/h leek mij


Min of meer wel, een NimH zakt onder belasting sneller in qwa inputvoltage , dus daarmee ook het vermogen , dus snelheid , een LiPo kan veel langer een constante inputvoltage leveren ,en dus dus minder snel , snelheid inleveren.
Vandaar dat een NimH over de langere tijd langzaam is op een accu lading dan een LiPo.
Maar ik denk dat je op de trainings mode , haast geen verschil zal merken tussen een Lipo en een NiMh , hooguit als de NiMh bijna zijn lading heeft " vergeven" ....

Maar snelheid is afhankelijk van een meerdere zaken.......


leesvoer ;

http://www.modelbouwforum.nl/threads/wat-is-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die.123782/

http://www.modelbouwforum.nl/threads/basis-kennis-electrisch-aangedreven-model-autos.21778/

http://www.modelbouwforum.nl/thread...orden-motor-regelaar-en-accu-lipo-nimh.89826/
 
Laatst bewerkt:
Okay ik ga vanavond eens lezen. Thanks!
Heerlijk zo'n forum met hulp en info.

Ff een fotootje van de auto.
4ee44dad19268e5c00de03497dbabca6.jpg


Ben in RC nieuw maar je kunt wel veel qua setup van de auto's heb ik al gezien.

Heb zelf een 1:1 speeltje waar je dat ook mee kunt:
ed83d3ddcb69f6166ec3eece56097442.jpg
 
over de training mode op de esc is al voldoende gereageerd zie ik. Via de traxxas link app is er ook een "training mode" optie. Daar kun je het percentage vd snelheid zelf aangeven (bijvoorbeeld 20% vd capaciteit) wat je wil.

Leuke 1:1 btw ;)
 
Ja die staat op 40%, maar ik had het idee dat ik hem niet kon veranderen... Dat zou dus top zijn als dat kon. Dus dan kan ik de esc gewoon normaal laten staan en met de Link App hem op training 30% zetten voor m'n zoontje... ik ga er nog eens mee testen.
 
Back
Top