Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Hoi,
Ik ben inmiddels voorzien van een nieuwe motor, namelijk de RB tm523.
Ik heb op Marktplaats een compleete revo gekocht met die motor die nog maar 1.5liter had gelopen.

Maar nu de vraag: In mijn anden revo (die ik al had) heb ik een Spektrum ontvanger zitten,maar ik ook die OptidDrive er tussen laten zitten.
Kan die er gewoon uit?
Wat doet die OptiDrvie eigenlijk?

Ian.

De optidrive zorgt ervoor dat je niet vooruit of achteruit kan schakelen als de tandwielen in de versnellingsbak draaien. Hierdoor zou je de tandwielen niet kunnen strippen. als je met een 523 gaat rijden adviseer ik echt dat je een forward only conversion doet want anders is de kans erg groot dat je de tandwielen voor de achteruit kapot draait.

Ik dan dus die optidrive eruit halen want er zit al een FOC setje in!
Dat FOC zat al in de revo met die RB tm523, maar mijn anderen revo 3.3 heeft nog wel een achteruit.
Ik wil daar ook wel een FOC setje in zetten, maar waar is dat tekoop en hoeveel kost dat?

Ian.

Vanmiddag de Revo met een RB523 motor gezien + gereden... wat een beest van een motor!

Ian, gewoon dat blauwe chassis van de 3.3 gebruiken + die RB 523. FOC ook daarbij..
Dan nog wachten op die mooie wielen en dan is ie klaar...

die andere (2.5 chassis) gewoon maken met die trx 2.5 motor voor de show :wink:
staat vast mooi naast die 2 gepoetste baja's van Henk 8O

Ja, het was inderdaat leuk met de revo vanmiddag!
Maar er zit op die revo een heel raar Gas/Rem setje.
Met dat setje komt het gas niet helemaal terug,ook kan de Ez-start er niet op. (wat ik toch wel wil ipv. die stomme trekstarters!)
Maar nu even een vraag aan de mede Revo Rb tm523 rijders,welk gas/rem setje hebben jullie er op zitten?
Ik ben van plan om gewoon dat standaard gas/rem setje er op te doen (plastic),is dit een goedgenoeg?
Maar ook zit de carabateur verkeerdom voor dat gas/rem steje, kan ik die carabateur gewoon los schoefen en omdraaien zodat de gas schuif aan de buiten kan van de auto zit?

Willy, Het zijn 3 Baja's! :evil:

ian zei:
Ja, het was inderdaat leuk met de revo vanmiddag!
Maar er zit op die revo een heel raar Gas/Rem setje.
Met dat setje komt het gas niet helemaal terug,ook kan de Ez-start er niet op. (wat ik toch wel wil ipv. die stomme trekstarters!)
Maar nu even een vraag aan de mede Revo Rb tm523 rijders,welk gas/rem setje hebben jullie er op zitten?
Ik ben van plan om gewoon dat standaard gas/rem setje er op te doen (plastic),is dit een goedgenoeg?
Maar ook zit de carabateur verkeerdom voor dat gas/rem steje, kan ik die carabateur gewoon los schoefen en omdraaien zodat de gas schuif aan de buiten kan van de auto zit?

Willy, Het zijn 3 Baja's! :evil:
Je kan die carburateur natuurlijk omdraaien en dan proberen of de standaard revo gas/rem setje past/werkt?
hier onder een link van een topic waarin een duitse revo-eigenaar zijn revo met een rb 523 showt...
http://www.nitro-freaks-aurich.de/thread.php?threadid=1428&sid=47b38bdf29479e3eec4cbbd35214a001
[sup:15ff96b4ed]
Nee, het zijn 2 gepoetste baja's. En één vieze baja :wink:[/sup:15ff96b4ed]

Oke,
Maar die gas hevel op de carabateur die zit ook een beetje scheef omhoog,hoe kan je die naar beneden draaien?
Ik denkt dat je een schroefje moet los draaien, maar welke?

Willy,
Ik heb net nog even met de 3.3 gereden met het 2.5 blokje,maar die is echt gewoon op!
Iemand bij mij uit de straat heeft zelf ook met deze auto's gereden maar hij kreeg hem ook niet goed!
Dus we gaan die 3.3 maar voor onderdelen gebruiken!

Ian

heb je daar een fotootje van? bedoel je hhet pinnetje dat op de schuif zit of de gasschuif zelf. Bij het pinnetje zit aan de andere kant een heel klein imbusboutje dat je los kan draaien en dan kan je het pinnetje roteren.

Als het goed is kan de EZstart meteen eropgezet worden bij een RB523, dus dat het niet past vind ik een beetje vreemd.

Als gas/rem setje gebruikte ik een hitec 645mg als servo en het originele heveltje (wel die op een hitec past). Ik heb een zender waar je de uitslag van de servo kan regelen en die stond altijd op 125%. De originele zender kun je ook op 70/30 zetten, waardoor de servo een grotere uitslag heeft.

Als de rb523 op een 2.5 chassis zit zou ik alles ombouwen naar de 3.3. Het chassis is 3cm langer wat een hoop stabiliteit geeft. Ik had zelf ook nog de verlengde achterarmen erop zitten.

Ik heb de carabateur omgedraaid en het lijkt goed te werken.
Ik heb alleen een probleem,met dat standaard gas hendeltje kan hij niet volgas!
Ik heb de zender om 125% gezet en hij gaat nog niet volgas?
Wat kan ik daar aan doen?

probeer het eens zonder de veer erop die ervoor zorgt dat de carbschuif wordt dichtgetrokken. Standaard is deze veer vrij sterk. als je de originele gas/rems servo gebruikt is deze vaak net te zwak om er tegenin te drukken.

Ik heb er nu een langere gas hevel gebruikt en dan doet hij het wel,maar de servo is daar te slap voor dus moet er maar een anderen servo in.
Die servo is ook te slap om de rem goed aan te trekken,dus het was al nodig!
Zonder die veer doetb hij het inderdaat wel!

ik heb sinds kort ook een traxxas revo 3.3
zaterdag ga ik hem voor het eerst proberen!
waar moet je vooral op letten bij de eerste keer?

martijn

martijn wittingen,
Waar je uiterraard op moet letten bij een nieuwe revo dat je het goed inrijd en hem niet te krap afsteld!
Ik zal als ik jou was met 16% nitro rijden want je motor gaat dan langer mee!

ian

ik zou zeggen gebruik de wot methode zoals beschreven op het forum om de auto in te rijden. En ik zou met 20% gaan rijden. De motor is voor mijn gevoel dan net iets beter af te stellen. Voor de levensduur van de motor maakt het echt niet uit.
en natuurlijk rustig beginnen even wennen aan de auto en hou je de eerste tien tankjes in...

de handleiding en DVD is zo uitgebreid.... bekijk dat goed, zeker de wijze van inrijden, en dan kan het niet misgaan. superauto en ondersteuning. nog nooit zo'n mooie uitgebreide 4-kleuren handleiding gezien. :)

ik rijd de motor denk ik in zoals in het boekje beschreven staat
en ik gebruik 16% want in de modelbouwzaak verkopen ze geen
20%.
gebruiken jullie trouwens de brandstof van Traxxas zelf of gewoon
andere.
ik gebruik modeltechnic, is dat een beetje goede brandstof?
het viel mij ook al op de de handleiding zo duidelijk is.
dat is bij de carson specter wel anders

bedankt voor de reactie
ik hoor nog wel
martijn

modeltechnic is wel een vrijgoede brandstof voor het inrijden want het is een hele vette brandstof (zelf ook gebruikt)
Ik rijd nu wel met Roga 16% daarmee had je toch meer power !

nu heb ik weer even een vraagje,
Mijn Rb tm523 staat nu op de standaard afstellingen (6 slagen open)
En als ik een heel tankje leeg rij dan kan je de motor gewoon met je hele hand beetpakken zonder dat je je verbrandt.
Is dit goed?
Ik heb gelezen dat als je motor niet goed warm wordt dat hij dan veel sneller slijt?
Wat moet ik nu doen,krapper zetten?

ian

Back