Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
hoi Eef,

Ja, het is een ontzettend mooie zender met echte telemetrie!
Temperatuur, accuspanning en toerental of snelheid is te meten in realtime zoals ze dat zeggen.
Dwz niet om de 5 seconden even laten zien hoe snel, maar wat je afleest dat doet het voertuig ook echt op dat moment.

Je kunt door goed te shoppen enorm veel besparen op je budget.
Ook een echte aanrader is het Traxxasforum zelf, veel lezen is veel leren.
Vooral welke merken van speciale onderdelen je absoluut links moet laten liggen.
Dus jij veel succes met je revo, als je vragen hebt dan weet je waar je ze moet stellen!

Groeten chokie :wink:

PS, ik heb nog een bult met onderdelen liggen, uiteraard gebruikt.
vooral wielophangings onderdelen.

Heb de demo gezien, ziet er echt gaaf uit.

Als de revo binnen komt... zal ik beslist me vragen hier stellen.. Was al een hele klus om deze 49 pagina's door te worstelen, maar wel erg leerzaam.
Dankzij dit topic en wat andere op het internet, is de keuze gevallen op de revo en niet op de savage.

Als ik wat nodig heb hoor je het vast en zeker.
Zal de revo eerst helemaal uit elkaar halen en grondig checken.

Over een weekje of drie heb ik vier weken vrij dus lekker tijd om te hobbyen..

Hoi chokie...eigenlijk ben jij gewoon een technerd/freak.;) eerst met je remote starting system en nu deze zender, wie koopt er nu een zender van 450 euro...zomaar een vraagje, race jij of bash je..

Ik heb de p/s zet helaas nog niet binnen van de border, zal wel besteld moeten worden bij RB, wel de hitec 945. Ik ga morgen de single servo setup bouwen, vanavond helaas geen tijd dankzij mijn werk...ik wil meteen de komplete linkage modden volgens de Slayden manier op traxxas.com. Gaattie een stuk strakker van sturen...

hoi Nusti,

Basher/baggeraar! :P 8)!
En ja, ik hou van gizmo's :lol:
Maar alles onder voorbehoud, dat ligt aan de belastingdienst! :wink:

groeten chokie :wink:

Dirk-Jan, dank voor de schoonmaak, mijn gemodde muis liet nogal wat rommel achter :lol:

hoi chokie...aangezien jij de enige bent die hier nog post kunnen we net de post met elkaars naam beginnen...

ik ook echte basher, maar geen baggeraar, vooral de lucht in met de Revo en op zo wild mogelijk terrein zo hard mogelijk gaan...verklaard wel de regelmatige schade...
Ik be net klaar met de single servo setup..heb dus ook alles gedremeld voor extra stuuruitslag en dat merk je echt goed. De 945 is ook een leuke servo, lekker snel en oersterk...
Heb ook een mailtje van de border gekregen dat alles is opgestuurd, dus hopelijk morgen alles binnen en de motor in elkaar zetten en de nieuwe link testen...zondag wordt dan inrijden.

hoi Nusti,

Kun je pics plaatsen van jouw setup?
Ben benieuwd hoe het er bij jou uitziet!
Mijn gas/remservo zit nl Lvoor op de resterende plaats van de verwijderde stuurservo.
Heb niet zo'n snelle stuurservo, wel sterk (15kg) bij PK vandaan.
Trouwens, bij PK is item#5459 erg duur 5,10 euro tegen 2,10 in duitsland.
Probeer nu Border, helaas pas volgende week verkrijgbaar en weet dan ook pas de prijs.

Ben verder veel van plan.
Of verder met een centerdiff met achterrem, of een soort van crawler, misschien met 4ws!!!!
Ik denk echt dat dat laatste mogelijk is.
Kijk maar eens goed naar de achterkant!
Ik zal morgen dmv pics proberen uit te leggen wat ik bedoel.

Succes morgen met de opbouw van je 323.
Zondag lekker knorren, bijna jaloers.

Groeten chokie :wink:

PS er schijnt een erg sterke motorsteun te zijn van een een of ander merk, weet jij daar iets van?

Als de setup helemaal klaar is zal ik het wel posten. De stuurservo zit nu rechtsvoor. De G/R servo wil ik op de originele plek laten zitten...

4ws moet zeker mogelijk zijn, de achterkant is qua links hetzelfde als de voorkant, de ruimte voor een servo wordt wel moeilijk om te creeëren. Wil de centerdif van traxxas gaan gebruiken? Want dan heb je volgens mij wel het verlengde chassis nodig.

De motorsteun die jij denk ik bedoeld is of van New Era:....hoewel ik laats idd iets heb gelezen over een motorsteun voor een origineel blok die ook erg sterk was...ik weet alleen niet meer waar.
http://www.neweramodels.com/cgi-bin/item.cgi?session_id=&part_id=2553

Of van qoncepts:
http://www.qoncepts.com/RCpages/TraxxasRevoRBBC.htm

Hoi Nusti,

Bedankt voor de links!
Met dat verlengde chassis, dat valt wel mee.
Er moet 1 cm meer ruimte worden gemaakt bij de bak om de achterrem te plaatsen.
Dit schijnt goed te doen te zijn.
Er zijn er al een paar op het Traxxas forum die deze operatie al met succes heben uitgevoerd.
Zie link;
http://monster.traxxas.com/showthread.php?s=0658fb3aeb9fc2af84efaa2e85f6078b&t=327112

Wat betreft de plaatsing van een stuurservo achterop, ik denk dat het eigenlijk wel meevalt.
Het gaat erom dat je verder denkt dan de begrenzing die de Revo je oplegt! 8O
Hiermee bedoel ik dat bv de complete achterste bumper/body/uitlaat ophanging er aan zal moeten geloven.
Neem bv een Tmaxx uitlaat setup en de hele achterkant is leeg boven de shocks, oke je zal dan wel iets moeten maken van een rolbar oid maar er is dan ruimte genoeg!
Kun je het nog volgen?

Daarna denk ik toch dat de Sensor die ik o zo graag zou willen hebben mij uitkomst kan bieden.
Zoals je misschien weet is de Sensor 4! kanaals.
Kanaal 4 is uitstekend te gebruiken voor 4ws, het is zelfs te koppelen zeg maar interactief met de snelhied die de Revo op dat moment heeft!
Dus snelheid bepaalt de uiteindelijke stuuruitslag van de achterwielen.
Daarom dus de Sensor!
Ja, ik hou van toeters en bellen!!!!!!!

Ja en omdan weer een discussie aan te gaan met iedereen of dat ding dan wel zo duur is?(Ik heb het hele forum elders hier al op mijn dak gehad.Werd gelukkig bijgestaan door een paar pro's die rijden met Nomadio)
Ik denk van niet!
Er zijn nl meer wegen die lijden naar Rome, als je begrijpt wat ik bedoel.
Op dit ogenblik houd Nomadio in de States de Nomadio Roadshow.
Je kunt je als belangstellende melden op een Yahoo groupsforum.
Via dit forum is er een aanbieding geldig tot 31 augustus om een complete Nomadio Sensor set te kopen voor $400,00 !!
Nu heb ik nog steeds relaties in de States, want deze aan bieding is alleen geldig voor US citizens.Dus als alles even meezit heb ik straks voor ongeveer 350,00 euro de mooiste zender die ik mij maar kan wensen!
Kreeg laatst een aanbieding van de nederlandse imp. voor 470,00 euro voor de Sensor.
Dat is mijn enige probleem met Nomadio, ze zijn nogal rigide met hun verkoopbeleid.Ik mag zo'n ding niet kopen bij Tower.Probeer maar eens!!!
Het scheelt wel een ruwe 150,00 euro!!!En dat maakt dat ding zo duur!

Nou, fijne dag verder en succes met de ombouw.

Chokie nu heb ik ook wat vrienden daar zitten in amerika dus zou eventueel voor mij ook mogelijk zijn. Maar ben je niet bang ivm met garantie's en eventuele andere zaken zoals invoerrechten ed.

Zou je me die link eventueel kunnen sturen vandat yahoo forum?

Heb ooit ergens gelezen dat wat de sensor doet dat niet toegelaten is realtime info opvragen van je ride. Als ik in de toekomst een keer op een cirquit wil rijden heb ik dan gelijk een probleem ?

En weet je de prijs voor een extra kit ? zodat ik mijn gs-storm er ook mee uit kan voeren.

Belasting is sowiso heel gelimiteerd, een motor heb je meestal garantie tot aan de deur, en alles wat je breekt doe je meestal toch zelf. Alleen fabrieksfouten vallen onder de garantie, en ikw eet niet of je zo'n revo zelf in mekaar moet zetten maan anders kunnen je amerikaanse vrienden hem toch ook even controleren [of er geen gebroken dingen inzitten], verder weet ik niet of je vrienden in amerika er verstand van hebben ofzo...

-mattijn

Ha die Eef,

We moeten niet vergeten dat garantie bepaald is op het voorwerp, niet op een importeur!
Het is wel zo dat het langer zal duren bij een een of andere reparatie.
Er zit nu niet al teveel hardware in, dus daar ben ik niet zo bang voor.
Het zijn vooral software items die zouden kunnen opspelen.
Hierover is goed contact mogelijk met de fabrikant, Nomadio!
Let op, dmv internet!
Het is altijd te upgraden.

Wat betreft de invoerrechten, tja da's tricky!
Als je dus relaties in de States hebt, dan kun je gebruik maken van de truuk "Gift"!
Dit word dan vermeld op de transportpapieren, dan zou de douane het links laten liggen.
Denk alleen aan het CE keurmerk!!
Zie het verhaal van Mini-Mopar elders op het forum!!!!
CE stickers zijn te verkrijgen in de handel, dus stuur ze op naar je vrienden en laat ze op de doos en inhoud plakken want de Sensor in de States heeft ipv 10 mW vermogen er 75 !!!!

Link Yahoogroup;
http://groups.yahoo.com/group/Nomadio-road-show/

Wat betreft jouw vraag over de telemetrie, die is uit te schakelen!
Wedstrijdrijders mogen gebruik maken van die optie!!!

Volgens mij kost een losse tranceicer rond de $100,00.
Check de site van Nomadio!
http://www.nomadio.net/default.asp?ilevel1=2
Zij hebben ook een forum waar je je kunt aanmelden en al je vragen kunt stellen.
Ontstaan er in ieder geval geen misverstanden! :lol:

Vraagje tussendoor...

De orginele gloeiplug van mij is er na +/- 17 tankjes mee gestopt... en ik heb vandaag een nieuwe gekocht (niet van traxxas) en hij deed het perfect, maaaarrr... na een half uurtje kapte deze er ook al mee!!??

Ik zie wel dat het onderaan de plug wat verbrand is... Hoe kan ik voorkomen dat er nog meer gloeipuggen gaan sneuvelen??? :(

Hoi lars,

Ik denk wat rijker?!
Maar eh, stuur Nusti is een pb-tje.
Ik denk dat die er wat meer van weet of check de sticky's van het forum!

Dat is het volgens mij, hij kan de hitte niet aan, gelukkig was het een (merkloos en) goedkoop plugje. Bij de the border heb ik nu twee Traxxas Heavy Duty plugs besteld, die moeten het wel goed gaan doen (hoop ik) :)

@ chokie;
De Tmaxx setup zie je steeds vaker voor de Revo, veel mensen die toch kiezen voor de zijuitlaat...het aanbod is een stuk groter..Je zou tussen de body postes achter een servo steun kunnen maken zodat de servo plat ligt en de hoorn net over het randje hangt. Hieraan ken je dan de pinnen naar de axlecarriers maken en je hebt je setup...idd wel erg gevoelig en je zult het moeten afschermen. Waar ik ook aan heb zitten denken is heel simpel de axelcarriers omdraaien zodat de pinnen niet meer aan de achterlant zitten maar aan de voorkant...hierdoor kun je de setup binnenboord houden. ik hoop dat je het een beetje begrijpt...

Mijn weekend is helaas weer uigelopen op een sof....Tante post is vandaag niet aan de deur verschenen, dus geen P/S voor arme nusti...en ook weer niet rijden dit weekend..boehoe, maar ja het begint onderhand te wennen...

hoi Nusti,

Jammer man van je ps-setje, tja uithuilen en verder modden?! :roll:

En ja, ik kan je idee goed volgen.
Er kleeft een grote maar aan, aan die kant zitten de shocks en de motor nog meer in de weg!
Ik zou gaan voor optie 1!
Kijk maar eens naar crawlers, de meeste hebben de stuurservo's gewoon voor en/of achterop zitten.
Ik denk dat dat wel af te schermen is.

Ik heb het éénrichtingslager in mijn overbrenging kapot gekregen op één of andere manier. Dus ik kijk hoe veel dat moet kosten, blijkt dat 48 eruo te zijn :( In Amerika kost hij nog niet eens de helft, maar dan moet ik weer zo lang wachten, balen dus.

Ik heb ook het één en ander weggevijld om de stuur uitslag te vergroten. Kan het niet echt merken overigens. Mijn single stuurservo setup is wel een hele verbetering. Ik heb een Ds1013 erop en die is echt super snel.

Ik heb ook al een poosje de verlengde achterdraagarmen en die kan ik echt aanbevelen. De REVO rijdt stabieler op grof terrein, gaat vlakker door de bocht en trekt beheerster op (heb je nodig met RB geweld).

ach wat is lang...als je het op ebay kunt kopen monstermaxx oid, kun je ze een mailtje sturen. Meestal heb je het binnen een week in huis.

Back