HAHAA...ik is blij...oftewel ik heb net mijn RB ingereden. Zoals gezegd op de WOT manier, na lang twijfelen en veel nagevraagd bij roelof en dirk-jan. Helaas geen foto's (daar was ik veel te druk voor bezig), maar wel even een verslagje.
Vanmiddag heb ik de motor gemonteerd, ik wilde eigenlijk een buggy gas/rem setup maken, maar het stangetje dat ik daarvoor had gekocht boog bij het minste of geringste. Balen natuurlijk en het originele stangetje weer opgeduikeld en gemonteerd. Bij het testen ging de carb perfect open maar het stangetje ging zo krom als een hoepel. Maar aangezien ik nu een nieuwe zender heb met een end point adjustment (EPA) ben ik daar even mee ga spelen en uiteindelijk een setup gevonden waar de servo perfect openging en het stangetje nagenoeg niet boog. Voor de rem hetzelfde verhaal eerst echt een overkill, maar na de EPA aan te hebben gepast remde de auto perfect.
uiteindelijk was ik klaar en heb ik snel alle spullen bij elkaar gezocht en naar een zandvlakte in de buurt gereden op een industrieterrein.
Auto aangezet, zender aan, nitro erin. Even geblazen op het drukslangetje van de uitlaat zodat de carb even geprimed werd. Driver erop en starter en de Ezstart had nog geen slag gemaakt of de motor sprong tot leven.....en meteen afgeslagen...na de tweee keer en een beetje gas gegeven bleef de motor mooi draaien en heb iets meer als een half tankje stationair laten draaien. De motor was niet helemaal nieuw alleen de P/S dus zag ik daar het nut niet zo van in.
Tankje weer afgetopt de motor 2 slagen rijker gezet., starten, erachter komen dat dit wel heel rijk is (auto reed niet), half slagje dicht en toen stond hij goed en heb zo 2,5 tankje gereden.
Hierna ben ik in drie tankjes langzaam teruggegaan naar de fabrieksinstellingen, terwijl ik toch stevig door ben blijven rijden. Niet meteen vol op het gas maar mooie geleidelijke bewegingen met de trekker zodat ik elke keer aan het einde van het rechte stuk even echt volgas reed. De temperatuur bleef de hele tijd mooi rond de 110 graden. ik bijna om de minuut gemeten...
Na de drie tankjes ben ik op fabrieksafstelling een beetje gaan bashen en steeds meer van de motor gevraagd. Hij bleef nog steeds mooi op temperatuur en staat nog erg rijk, maar nu al een enorm vermogen, af en toe al een wheelie.
Aan het einde heb ik even een piek gehad naar 145 graden, maar 10 seconden later viel de motor uit, doordat het alemaal weer zo fijn was vergeten het brandstof peil in de gaten te houden....eventjes een beetje arm gedraaid, maar ach dat is ook weer niet zo'n ramp.
Thuis de auto goed met de compressor afgespoten en AR erin gedaan en hangt nu aan de lader. De motor heeft echt een enorme compressie en ik hoop dat ik er nu lang van mag genieten...
Voor de rest was het ook de eerste keer dat ik dus reed met de nieuwe zender, de SS stuur setup, en een nieuwe gas/rem servo...De draaicirkel van de revo is iig gehalveerd en hij reageerd echt supergoed op het stuur. Ik heb ook niet mer het probleem dat de auto naar links of rechts wil trekken als ik rem...