Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Hoi Nusti,

Heb item #5459 bij de Border besteld, maar meteen 4 setjes a 3,70 euro.
Scheelt toch weer mooi met PK, die vroeg 5,10 euro voor een setje.
Dus, mochten ze bij de Border zijn uitverkocht dan weten julie me te vinden :lol:

groeten chokie :wink:

PS, je P/S al binnen?

Ik heb gisteren de P/S binnen gekregen en ga vanmiddag de motor weer in elkaar zetten en sealen. Ik weet niet of ik tot inbouw ga komen, maar dat zien we wel. Ik ben ook erg benieuwd hoe de compressie van de motor is na de rebuild. Bij de oude P/S kon ik de zuiger boven de sleeve drukken. Bij de nieuwe kom ik tot de helft, dus dat wordt een aanslag op mijn EZstart systeempje denk ik. Maar k kan niet wachten om het in te rijden en het vermogen van de motor weer los te laten. Ik denk dat ik wel een andere koppelingsklok erop moet gaan zetten. ik heb nu de originele verhouding (14/38) en met de versleten motor trok hij al een wheelie met schakelen en dat zal nu alleen maar erger worden.
Eerst maar in WOT-ten...

Hoi Nusti,

Leuk om te horen.
Kun je weer lekker aan de slag!
Je weet wel dat je je blokje vooraf goed heet moet stoken!!!
Anders denk ik ook dat je de EZ-start naar z'n grootje helpt, en dat is volgens mij niet je bedoeling.
Ik heb dat met mijn TRX2.5 gewoon gedaan met een verfafbrander met vlam!!
Worked like a charm, gewoon de koelkop verhitten en het blokje zelf.
Uiteraard is enige voorzichtigheid geboden ivm vlam in de pan, nouja Revo! :lol:

Jij gaat dus WOT-jen.
Ik heb het de vorige keer gedaan op de traxxas manier, was voor mij wat overzichtelijker omdat ik dat nog nooit had gedaan.
Ik ben benieuwd naar jou ervaringen hierin.
Ik heb laatst uit nieuwsgierigheid het sticky hierover gelezen, maar het lijkt mij best moeilijk.

Groeten en veel plezier, chokie :wink:

het lijkt mij juist erg makkelijk...het eigenlijk een combinatie van heel veel smering en heatcycling (die je wel kent van het amerikaanse forum). De traxxas manier is in principe ook goed genoeg, maar met een paar dingen ben ik het niet zo eens. Ach het belangrijkste is dat de motor op goede temperatuur komt en dat je goed blijft smeren...

Over het verfstripperverhaal, is allemaal heel erg logisch en ik wil het ook graag toepassen , maar waar haal ik een stopcontact vandaan op de lokatie waar ik rij (afgraving). Of is het mogelijk om de motor thuis te verwarmen, inpakken met doeken en dan naar de lokatie te gaan. Of is alleen de eerste tank stationair nodig....
Ik weet wel dat mijn vriendin niet vrolijk wordt als ik de Revo thuis start, zeker met de RB die toch heeel wat meer lawaai produceert dan de TRX (die ze al erg vond)

Hoi Nusti,

Ik bedoel een verfafbrander/gasbrander, met vlam!!! 8)
Werkt zonder stopcontact! :wink:

aha...vlammenwerper erop, dat is wel erg spannend. Volgens mij heb ik nog ergens zoiets liggen waar een campgasflesje opkan...ik weet niet of ik dat wel aandurf met al dat plastic ernaast. Ik denk dat ik het eerst in de tuin stationair laat draaiennadat ik met de gewone afbrander het hebt verwarmd en mijn vriendin even weg is :)

verwarmen is niet nodig hoor. Ik heb ook net een nieuwe cilinderset erin en die krijg ik moeiteloos rond met de EZ start, zonder opwarmen o.i.d. Anders wil het ook wel helpen om de plug wat los te draaien.

Ik rijd met 16/38 en dat is redelijk te beheersen. Geen wheelies met schakelen meer, maar dat komt ook door de verlengde wielbasis.

Zo...net klaar met de rebuild..hier even wat fotootjes:
alles klaargelegd, ik heb de conrod al op de nieuwe zuiger zitten;
PIC00002.jpg

de zuiger en cilinderbus geplaatst:
PIC00004.jpg

backplate met siliconenseal (beetje lastig te zien)
PIC00005.jpg

in hier zittie erop:
PIC00006.jpg

Button en nieuwe koelkop zijn nu aan de beurt:
PIC00007.jpg

PIC00008.jpg

Dan een seal om de carbneck en de bout waarmee je hem vastzet;
PIC00009.jpg

De link eropgezet en getest...je ziet dat de carb een tikje is gedraaid zodat hij beter opengaat. ik kan hem makkelijk openduwen met mijn vinger;
DICHT
PIC00011.jpg

Open:
PIC00012.jpg

De ringetjes onder de link zodat hij het pinnetje wat hoger vastpakt:
PIC00013.jpg

En de motor is klaar om ingebouwd te worden....even nog een foto met de nieuwe luchtfilter:
PIC00016.jpg

Hey mannen,

Mijn opknap revo is binnnen en ligt uit elkaar.

Tot dus ver valt de schade mee..
Een kapotte motormount en een gestripte spur.
Er zit een spur in van 38, welke spur kan ik als beste bestellen 40, 38 of 36 ?

Verders heeft de vorige eigenaar alleen de boven armen vervangen voor alu armen. Is dit verstandig of moet ik die ook vervangen.

En welke revo goodies zijn handig om als reserve mee te bestellen. De kap is aan vervanging toe maar ik moet nog even naar een alternatief zoeken.

Chockie ik hoor het wel als je me kan helpen met bovenstaande onderdelen.

Groeten,

Eef.

spur is standaard 38...De armen zou ik niet alu houden, je verlegt het breekpunt naar de bulkheads. Haal dan de hele RPM serie, voor 63 euro kompleet bij de border in blauw of zwart.
Voor de rest zou ik de plastic eindjes van de pushrods bijbestellen zodat je die op voorraad hebt...

Hoi Nusti,

Mooie foto's!
Heb je hem al laten draaien?

@Eef,

Helemaal met Nusti eens, RPM is the way to go!!
Ik weet niet wat je budget is, maar die stofkapjes worden vaak gedemonteerd in de States.
Ashoezen daarintegen niet.
Verder check de shocks en neem er desnoods 2 x een rebuildsetje voor mee.
Eventueel andere stijvere veren en dikkere olie voor in de shocks.
Zoek vooral naar speling in de ophanging!
Forward only conversion, als je de achteruit kwijt wilt.
Etc...........................................!

Plaats eens een paar foto's, misschien vallen er een paar dingen op!

dank je chokie...en nee ik heb de motor nog niet laten draaien, sterker nog, de motor is nog niet ingebouwd. Waarschijnlijk doe ik dat vanavond en dan kan ik meteen de linkage testen. Ik ga pas vanhet weekend rijden denk ik, misschien iets eerder. Ik moet wel zeggen dat ik er erg zin in heb om weer eens ouderwets te raggen met de Revo...eerst maar eens op mijn gemak inrijden.

@ Eef: als je de auto toch uit elkaar hebt liggen zou ik, zoals chokie ook al een beetje aangeeft de vering iets stijver maken. Ik rij met 50w silconenolie en 1 stap stijvere vering..ik geloof oranje en groen (maar daar kan ik me in vergissen aangezienik de auto niet voor mijn neus heb staan). Ook zou ik in de diffs iets dikkere olie doen dan standaard, zeker als je de auto gaat gebruiken voor bashen.
Ik weet niet of je de originele handleiding hebt van de auto, maar die kun je downloaden bij traxxas en ook de exploded views (sleutelhandleiding :))
http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/revo25/trx_revo_views.htm

Voor de rest controleer de gehele aandrijflijn op scheuren of overmatige speling en gooi de reverse eruit. De meeste speling zit vaak op de plastic uiteinden die aan je schokdempers zitten en de uiteinden van de dempers zelf. Is niet erg en dat gebeurt vrij snel, maar zoals ikal zei zorg dat je deze onderdelen op voorraad hebt. Erg vervelend als je in the middle of nowhere tijdens je eerste tankje juist dat breekt, omdat het 5 minuten werk is om te vervangen, zoals trouwens alles aan de Revo.

Thnx voor de tips mannen, zal de views morgen even op het werk uitdraaien op a3 is wat prettiger lezen.

Kijk in de loop v.d week even op mijn gemak.. aangezien ik nog geen expert ben op dit gebied.
Wil ik wel even de tijd er voor nemen, ik heb bijv nog nooit olie vervangen in de diffs etc. Maar aldoende leren we.

Zooo, vandaag m'n tm523 binnengekregen.

Wel jammer, ik had net m'n trx 2.5 eindelijk perfect getuned gekregen. Deed heel vlot wheelies met een 40t spur en 30% nitro. Ik ga er deze week nog even volop van genieten, en dit weekend beginnen met de rb in te rijden (ik ga hem niet met 30% nitro gebruiken, dus ik moet toch nog even wachten)

Hier wat foto's!

rb%20001.jpg

rb%20002.jpg

rb%20003.jpg

rb%20004.jpg

rb%20005.jpg

Iemand een perfecte trx 2.5 kopen? :-)

Edit: nog een vraagje. Als ik m'n rechter achterwiel een paar mm optil dan merk ik dat ik speling heb alvorens de schokdemper ook effectief samengedrukt wordt. Ik heb gekeken naar de plastiekjes maar ik zie niets beschadigd. Iemand dit al gehad?

@jasje strakke foto's..
Ik hoop dat ik mijn revo ook snel aan de praat krijg.
Ben reuze benieuwd hoe die rijd..
De revo die ik momenteel heb wordt meer een leer object dus

Maar een algemeen vraagje.
Wat voor olie kan ik het beste gebruiken voor het vullen van het diff.
Lees berichten dat sommige gewoon remmereiniger gebruiken.
En hoe moet ik me dat voor stellen vullen van het diff.

Laatste vraag voor vandaag, zie op ebay conversion kit voor de revo.
Haal je hier echt voordeel uit ?

Jep, de Forward Only Conversion gaf me toch een serieuze boost in lage toeren. Een revo met standaardmotor die wheelies doet op gras en asfalt, je ziet het niet elke dag :-)

Kopen die handel!

de conversion kit is de bigblock installation als het goed is en hier zit de forward only conversion bij...als het een mooie prijs is moet je het zeker doen....zo kun je bijna elke motor in de revo plaatsen, meestal ben je wel de EZstart kwijt...

Voor het vullen van de diff zou ik gewoon de daarvoor bestemde siliconenolie gebruiken. Er zit standaard 30K (30.000) in ik heb 50.000 erin gedaan. Je verminderd de diffwerking waardoor op losse ondergrond toch allebei de wielen tractie zullen hebben. Bij een dunnere olie gaat het vermogen naar het wiel met de minste grip...

Het vullen is makkelijk. De diffs zijn eigenlijk een soort cupjes. Er zit een tandwiel op dat je met 4 schroefjes eraf kunt halen, let wel op dat de rubberen ring dit hieronder zit heel blijft. In het cupje zitten twee stangetjes gekruist met op elk twee tandwieltjes. Deze kun je eruit halen en helemaal schoon maken. Cupje ook schoonmaken, helemaal vullen met nieuwe olie en dichtschroeven. Op het (metalen) tandwiel dat erop geschroefd wordt moet je wat kogellagervet doen en je bent klaar....
Na deze uitleg kun je ook hier kijken:
http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/trx_revo_resources.htm
Staat alles ook uitgelegd plus nog een hoop meer (kijk bij differentail rebuild instructions).

HAHAA...ik is blij...oftewel ik heb net mijn RB ingereden. Zoals gezegd op de WOT manier, na lang twijfelen en veel nagevraagd bij roelof en dirk-jan. Helaas geen foto's (daar was ik veel te druk voor bezig), maar wel even een verslagje.
Vanmiddag heb ik de motor gemonteerd, ik wilde eigenlijk een buggy gas/rem setup maken, maar het stangetje dat ik daarvoor had gekocht boog bij het minste of geringste. Balen natuurlijk en het originele stangetje weer opgeduikeld en gemonteerd. Bij het testen ging de carb perfect open maar het stangetje ging zo krom als een hoepel. Maar aangezien ik nu een nieuwe zender heb met een end point adjustment (EPA) ben ik daar even mee ga spelen en uiteindelijk een setup gevonden waar de servo perfect openging en het stangetje nagenoeg niet boog. Voor de rem hetzelfde verhaal eerst echt een overkill, maar na de EPA aan te hebben gepast remde de auto perfect.
uiteindelijk was ik klaar en heb ik snel alle spullen bij elkaar gezocht en naar een zandvlakte in de buurt gereden op een industrieterrein.
Auto aangezet, zender aan, nitro erin. Even geblazen op het drukslangetje van de uitlaat zodat de carb even geprimed werd. Driver erop en starter en de Ezstart had nog geen slag gemaakt of de motor sprong tot leven.....en meteen afgeslagen...na de tweee keer en een beetje gas gegeven bleef de motor mooi draaien en heb iets meer als een half tankje stationair laten draaien. De motor was niet helemaal nieuw alleen de P/S dus zag ik daar het nut niet zo van in.
Tankje weer afgetopt de motor 2 slagen rijker gezet., starten, erachter komen dat dit wel heel rijk is (auto reed niet), half slagje dicht en toen stond hij goed en heb zo 2,5 tankje gereden.
Hierna ben ik in drie tankjes langzaam teruggegaan naar de fabrieksinstellingen, terwijl ik toch stevig door ben blijven rijden. Niet meteen vol op het gas maar mooie geleidelijke bewegingen met de trekker zodat ik elke keer aan het einde van het rechte stuk even echt volgas reed. De temperatuur bleef de hele tijd mooi rond de 110 graden. ik bijna om de minuut gemeten...
Na de drie tankjes ben ik op fabrieksafstelling een beetje gaan bashen en steeds meer van de motor gevraagd. Hij bleef nog steeds mooi op temperatuur en staat nog erg rijk, maar nu al een enorm vermogen, af en toe al een wheelie.
Aan het einde heb ik even een piek gehad naar 145 graden, maar 10 seconden later viel de motor uit, doordat het alemaal weer zo fijn was vergeten het brandstof peil in de gaten te houden....eventjes een beetje arm gedraaid, maar ach dat is ook weer niet zo'n ramp.

Thuis de auto goed met de compressor afgespoten en AR erin gedaan en hangt nu aan de lader. De motor heeft echt een enorme compressie en ik hoop dat ik er nu lang van mag genieten...

Voor de rest was het ook de eerste keer dat ik dus reed met de nieuwe zender, de SS stuur setup, en een nieuwe gas/rem servo...De draaicirkel van de revo is iig gehalveerd en hij reageerd echt supergoed op het stuur. Ik heb ook niet mer het probleem dat de auto naar links of rechts wil trekken als ik rem...

Klinkt goed allemaal! 145 graden is een goede temperatuur als hij eenmaal op scherp staat. Dat wordt mijn RB ook als hij goed loopt. Overigens heb ik nu een andere brandstof (Gammalube) dus blijft hij misschien wat koeler, omdat mijn andere motoren er ook koeler op rijden.

Wat heb je precies aan de stuur inrichting veranderd? Ik wil mijn draaicirkel ook nog wel wat verkleinen namelijk. Ik heb al wel die twee nokjes van dat v-vormige stuurplaatje gevijld en een veel sterkere servo gemonteerd, maar ik heb het idee dat het nog beter kan (als ik jouw ervaring zo hoor)

Back