Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Even snel vraagje tussendoor!

Ik zag bij de Border 3 snelle uitlaten voor de Revo, heeft iemand ervaring met deze? Geven deze vermogenwinst of juist verlies zou ik graag willen weten...

Alvast bedankt.

revosnelleuitlaat2.jpg

revosnelleuitlaat3.jpg

revosnelleuitlaat1.jpg

de bovenste valt meteen af....hoog bling gehalte maar omdat die pijpen vrij veruitsteken zijn imo ook erg gevoelig voor schade.

De andere twee heb ik geen ervaring mee, maar ik heb veel goede verhalen gehoord over de trinity pipe. Die past zeker op de originele motor.

ik zou eerlijk gezegd de originle uitlaat niet zo snel veranderen als je met de originele motor rijdt, deze is speciaal voor de motor gemaakt. Als je een andere motor hebt verandert de zaak...

Hallo allemaal,

De vantage pijp schijn je niet te moeten nemen!
En wel om de volgende reden; hij is gemaakt van carbon, dit word niet zo heet als een normale pijp.
Nu schijnt dat niet zo goed te zijn voor maximaal vermogen, het beinvloed de spoeling van de motor negatief.

Waar ze in de States nu gek van zijn is de nieuwe Traxxas pijp, de Resonator.
Deze schijnt hetzelfde te doen als de Trinity maar dan met een beschaafd geluid.
Van de Trinity schijn je zelfs doof te kunnen worden, in ieder geval het afstellen is geen pretje!

De laatste ken ik zo niet, sorry
Die dubbelloops is inderdaad erg gevoelig voor een verkeerde landing!

Ikzelf zou gaan voor de Pantom;
f6ffb00a.jpg

Je moet wel van deze look houden!
Er is ook een blingbling versie van, de CRC pijp;
54b9d139.jpg

Groeten chokie :wink:

Hoi,

Ik merk net dat mijn ashoezen op zijn, item #5459.
Weet iemand waar ze te koop zijn?

potverdorie zeg....krijg ik vandaag een mailtje dat mijn voorlager opgestuurd is, kom ik thuis en ligt idd het pakketje klaar. Ik blij, motor in elkaar zetten en het weekend lekker racen...maak het pakketje open en zit er een blisterpack van novarossi in metop de achterkant een post-it dat de lager een vervanger is van de 17006 (die ik besteld had). Boeien denk ik nog, als het maar de goede afmeting heeft....niet dus. Deze lager is een stuk groter dandie ik besteld heb...ipv 7x17x5 is deze lager 7x19x6....hoezo vervangende lager?????
Ik ben echt even over de zeik...lig nu al twee weken uit de running, eerste keer mijn fout door er van uit t egaan dat de sirio en de RB dezelfde motor is (wat ik echt dacht, aangezien ze ook dezelfde carb hebben en volgens de border zelfs de piston/sleeve van de sirio op de RB past), maar dit is wel erg kort door de bocht....Een vervangend type met een ander afmeting????

Hoi Nusti,

Da's Ka U Thee! :oops:
Onder het motto;uithuilen en opnieuw beginnen heb je de border al gebeld?
Dat lucht soms erg op! :mad:
Zo zie je maar, ook mensen maken fouten. :roll:

Je kunt de border niet bellen.....als je het telefoonnummer draait dat op de bon staat (waar ook staat: If you have any questions don't hesitate to contact us.)Krijg je een voicemail dat er niet ingesproken kan worden en dat alleen gemaild kan worden....dus is het weer wachten. Het vreemde is ook dat ze in eerste instantie twee lagers hadden van novarossi met de afmetingen 17x7x5, 1 voor onroad en 1 voor offroad en de laatste had ik besteld. Kijk je nu op de site en zijn ze ineens allebei weg...terwijl ze er gisteren nog wel stonden....

Hoi nusti,

Da's vreemd, ik heb laatst telefonisch contact gehad zonder problemen.
Zal 's checken.

ik kan me herinneren dat ik ze ook wel eens aan de lijn heb gehad, maar ik heb ze gisteren ook 'sochtend proberen te bellen , maartoen kreeg ik ook dat voicemailtje...

Hoi,

Even voor Lars, hier een link voor Fantom;
http://www.fantomracing.com/
Dit is alleen de fabrikant, als je ze wilt kopen moet je echt op Ebay kijken.
Voor rond de $30,00 koop je een works Fantom.

PS iemand die weet waar je de as-stofhoezen kunt krijgen? item#5459

hoi chokie

op een duitse siteheb ik ze gevonden: http://www.maxx-machines.de/shop/ even het onderdeel nummer rectsboven in de zoekfunctie invoeren en je ziet ze...2,90 kosten ze...In een nederlands winkel kan ik ze niet zo snel vinden, maar ik neem aan dat een winkel die traxxas verkoopt het ook kan bestellen...

Hoi Nusti,

He, bedankt man.
Ze hebben maar een setje van 2 dustboots, helaas.
Als je er meer wilt bestellen (backorder) dan weigert het kassasysteem!
Heb ze een mail gestuurd om te kijken wanneer ze ze dan binnenkrijgen.
Welke winkel in nederland doet in Traxxas?

PS ben jij al wat verder met je lager?Anders PM je de shop toch via het forum?!

Mijn revo heb ik gekocht bij rc fun...pkracing heeft het ook..toemen in den bosch. genoeg winkels...iig

Ik heb nog niets gehoord van the Border, maar ik wacht wel af, je moet ze natuurlijk wel de tijd geven om te reageren en niet meteen alles onderspammen...
en een foutje van hun kant kan ntuurlijk net zo goed. De eerste lager was mijjn fout namelijk....het is alleen erg vervelend

hoi Nusti,

Je hebt natuurlijk gelijk, net wat je zegt!
Ik zal de shops die jij opgaf checken, bedankt.

Groeten en een fijn weekend,

chokie :wink:

nou...helaas niets meer gehoord van de border, de lager is wel weer teruggestuurd. maar dit weekend weer niet rijden....erg balen, ik heb een nieuwe zender, een nieuwe servo, een nieuwe linkage, en niks kan ik uittesten omdat die lager op de een of andere manier niet bestaat. Ik heb al gezegd dat de originele lager van traxxas ook past, maar ik krijg geen reactie en ik vind het erg vervelend dat je ze niet eens kan bellen of dat je op de hoogte gehouden wordt...
Maar ja na het weekend weer nieuwe kansen......zal volgende week wel regenen :( (of klinkt dat erg depri? )

Hoi Nusti,

Niet getreurd, de Revo is al behoorlijk waterproof!

Ik zou zeggen, maak er nu gebruik van dat die los ligt.
Op strategische plekken een ballon en wat vet, hupsakee waterproof 'till 30 meters!! :lol:
Ik heb er laatst ontzettend veel lol mee gehad, landen in een plas net zo diep als chassishoogte!
Grote stoomwolken, maar dapper doorbaggeren.
Alleen motortemp in de gaten houden, want die zakt helemaal in elkaar!
las na een landing in het water 140 a 150 F !! erg laag, komt dan ook weer slecht op toeren.Dan eerst weer wat warmte erin en gassen maar.

Ik sta nu ook aan de kant met onderhoudswerkzaamheden, alle asdustboots zijn op en de motorsteun is krom.
Dit had ik wel onder controle dmv ringetjes onder het blokje te plaatsen, maar dat is maar tijdelijk.

Kreeg gisteren wel goed nieuws, belastinggeld terug (OVB)!!! :P
Genoeg voor een OS.18TM en een Fantom en misschien een Sensor2 !! 8)

Toch nog een fijne dag toegewenst,

Hoi,

Weet er iemand de verschillen zijn van een traxxas revo en een savage x? Ik ben echt aan het twijfelen tussen deze twee.
Wie helpt me er uit!

Grtz

Back