Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Hoi Maniac Designs,

Hartelijk welkom op dit forum.

Kijk wij zijn hier allemaal pro Revo, dus helemaal objectief zal het niet zijn.
Dus mijn advies zou zijn, lees er zoveel mogelijk over op het forum.
Nog beter, diverse fora/forums!! gebruik Google !
Zo ben ik ook begonnen, en kwam uiteindelijk uit op de beste. :lol:
De Revo !

Hieronder een paar links met oa ook een Savage thread;
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=33940&sid=3dbe105365f8f00637e817955c6f1792
http://monster.traxxas.com/forumdisplay.php?s=1fc79c0a7f36bcccf72d0fe6bce493c5&forumid=55
http://www.traxxas.com/index.htm
R10.jpg

nou choki..ik heb je advies maar even ter harte genomen en ben gisteren maar gewoon gaan sleutelen....
Ik had er eerst echt geen zin in omdat voor de dingen die ik heb gekocht echt de motor nodig had. Maar heb fijn wat voorbereidend werk gedaan, servo goed ingebouwd, alle collars opgeboord zodat de nieuwe gasstang erdoorheen kan en de auto helemaal vetvrijgemaakt en ingespoten met wd 40 en weer licht afgepoetst (blijft er een lekkere beschermlaag achter waardoor het vuil er straks wat beter afgaat), de ontvanger er goed ingebouwd, niet in een ballon want ik heb een synthesizer ontvanger en daar moet ik simpelweg bijkunnen als er iemand in de buurt op dezelfde frequentie rijdt...
Ik ben nu aan het rondkijken voor een single servo setup voor de stuur. ik kan vrij goedkoop aan de hitec 645mg komen en die wil ik gaan gebruiken, deze heeft 133oz. dus ruim genoeg voor dit projekt (minimaal 110 wordt geadviseerd). Dan kan ik ook wat modjes doen aan de stuuruitslag, want de draaicirkel die de auto nu heeft vind ik vrij groot...

en weet je zeker dat je de OS wilt? waarom ga je niet meteen voor flink vermogen. Naar ik heb begrepen scheelt het niet zo enorm veel met de trx 2.5. De rb 323 blijf ik toch aanbevelen. Raket van een motor...

Hoi Nusti,

Leuk om te horen dat je lekker bent gaan sleutelen, een goede voorbereiding is het halve werk!
Zo maak je van de nood een deugd!

Waarom de OS.018 TM ?
Ik ben niet zo'n held met tunen, en deze zijn nogal betrouwbaar met een basissetup!
Ze gaan erg lang mee, en vertonen geen gebreken.
Kortom, build to last!
Ik kom ze vaak tegen op het forum van Traxxas, en dan echt alleen in positief opzicht.
Het schijnt zelfs dat vele TZ eigenaren een stapje terug doen naar de TM omdat deze een brede powerband heeft.
Misschien word het wel een EB modded versie!
Zelf ben ik er niet een van wheelies oid, goed vermogen onderin en lekker betrouwbaar baggeren.
Denk er wel over om over te stappen op een pullstart!
Dan word ik wat meer gedwongen om de afstelling te verfijnen.

Ben nog steeds op zoek naar item #5459, denk dat ik PK ga bellen.

Groeten chokie :wink:

Vraagje voor de kenners hier. Heeft de RB TM523 ook last van het linkage-probleem? Ik sta op het punt om de 323 van Dirk Jan over te kopen, maar ik blijf een beetje wantrouwig dat het niet 100% past. Ook het extra vermogen is voor mij de 50 euro meerprijs wel waard.

de motor past iig 100% het is echt een direkte drop-in. De carburateur van de 523 is precies dezelfde als die van de 323. dat heb ik net even opgezocht op de site van RB zelf :
http://www.rbproducts.com/mainEn.php?part=Support&page=faq/RB Concept Manuals and Instructions.htm
Het extra vermogen van de 523? ik vind de 323 af en toe al dood eng. Met schakelen van de 1ste naar de 2de een wheelie trekken.....best een vermogen dan..
Ik krijg vandaag of morgen de nieuwe voorlager binnen en ik ben bezreig met een simpele setup om het carb probleem uit de wereld te helpen. Ik ga iig pics posten als het is gelukt...
Maar ik zou lekker voor de RB gaan. Zeker die van Dirk-jan want daar zit ook een verse P/S in...

Ok bedankt. Nog een tweede vraagje, weet iemand welke shims ik nodig heb om met de rb op 30% nitro te rijden? Heb nog een aantal liter staan en het zou zonde zijn die niet te gebruiken :) Heeft the-border die?

De carbs hebben een ander bestelnummer en zijn ook niet gelijk zover ik weet. De diameter enzo zijn gelijk, maar die van de RB523 heeft een gepolijste afwerking bij de inlaat voor een vloeiende gasstroom.

Ik zit er overigens ernstig over te denken om mijn REVO te verkopen. Altijd een superwagen geweest en dat is het nog steeds en het is een geweldig ding om mee te rijden, maar het kost me teveel geld. Ik heb ook een 1/8 buggy en doe aan 1/8 onroad racen en het kost zo veel tijd en geld om ze allemaal rijdend te houden. Als ik een auto heb, moeten ze namelijk ook goed rijden en er mooi uitzien en dan gaat het al snel heel veel geld kosten.

Als jullie iemand weten die mijn REVO wil kopen hoor ik het wel 8)

Hoi Dirk-Jan,

Misschien heeft Maniac Designs wel interesse?
Die is zoekende.
Alleen weet die nog niet of die een Savage of een Revo moet hebben.
Nou, dat heb ik hem dacht ik netjes uitgelegd.

Succes!

De carb zelf heeft een ander bestelnummer, maar als je op de site van RB zelf kijkt zie je dat de losse onderdelen van de 523 allemaal hetzelfde bestelnummer hebben als de carb van 323, dus lijkt het me dezelfde carb.

Iemand die me kan helpen ivm de shims voor de rb? (voor het rijden met 30% nitro). Ook vroeg ik me af of de tm523 turbo-plugs nodig heeft, en zo ja, welke ik dan het beste koop (bij the-border)

Hoi,

Ben bezig de Revo van body te veranderen.
Ik heb een Baja Beetle body van de E-zilla gekocht en zal deze passend moeten gaan maken;
Heb in ieder geval geen koelings problemen meer! :lol:
p1010016.jpg

Zoals je ziet, een beetje te kort maar dan heb ik wel een bijna orginele Baja-stinger!Moet dan wel de bodypost kwijtraken :(
p1010015.jpg

Mooi plaatje toch? :wink:
p1010013.jpg

Toch maar even opletten voor landingen op het dak.. een beetje verkeerd landen en je breekt je header eraf. Die kap is namelijk niet stevig genoeg achteraan. Zo heb ik mijn vorige header ook naar de vaantjes geholpen :)

Wel een mooie kap!

Ik heb trouwens deze middag een TM523 besteld, en ben denk ik de eerste op dit forum die er mee zal rijden :) Ik hou jullie op de hoogte!

leuk chokie...misschien had je beter voor de keverkap van parma kunnen gaan..die past wel...maar ja achteraf is het altijd beter praten...

deze dus...let niet op de kleuren..en er zit ook een wing bij...
PAR10340.jpg

Gefeliciteerd jasje, hou ons zeker op de hoogte, die zal wel gaan als de brandweer..

Ook voor mij goed nieuws, kwam vanmiddag thuis en de lager lag op de de deurmat. Heeft de border speciaal uit een trx 2.5 gehaald..toch goede service...Ze waren trouwens moeilijk te bereiken van het weekend omdat ze bij die onroad wedstrijden waren...
Maar meteen de lager in de vriezer geknikkerd en de carter in de oven, even wachten.... en nu zit het lagertje er weer netjes in. Zometeen de motor weer opbouwen en kan ik de link gaan testen...

Hoi Nusti,

Waarom heb ik dat nu weer? :oops:
Wie wat waar hoe....Parma!?
Heb je een link?
Mooie kap!
Wie verkoopt die?

Groeten chokie :(

PS;Nusti mooi dat de Border je zo probeert te matsen! :o Laat je weten of alles goed gaat?

alles gaat goed, heb de motor toch niet opgebouwd omdat ik toch heb besloten om meteen de zuiger en cilinder te vervangen. Moet daar weer op wachten en weer hopen dat het voor het weekend binnen is....wat doe ik mezelf toch allemaal aan...
Maar als het goed is krijg ik vandaag een hitec 945 binnen voor de single servo setup, dus kan ik er toch weer even mee bezig zijn.

De kap is van www.parmapse.com en dan even de shopatron openen. ik zou eerlijk gezegd niet weten wie de kap in Nederland verkoopt, maar ik weet wel dat fakolor een verf is die door hen gemaakt wordt en veel gebruikt wordt voor airbrushen. Winkels die deze verf dus verkopen kunnen naar mijn insziens de kap ook leveren

Hoi Nusti,

Tja, wat doen we onszelf allemaal aan?!
Had ik het maar geweten, dan had ik het niet gedaan. :cry:
Klinkt als een zin uit een smartlap, nietwaar?!

Wat jou betreft, kan ik het me indenken dat je voor een totale rebuild gaat.
Ding ligt nu toch los.
Daarna weer rustig inrijden, en je hebt weer een beest van een blok 8)

De parma kap gevonden, erg mooi!
Wie weet komt die er wel bij.
Hij staat nu in ieder geval bij de favorieten, thnx!!!

groeten chokie :wink:

hoi Eef,

Ik had vanmiddag al een "aanbieding" van 470 Euro! 8O
Er valt nog veel te pingelen, als je begrijpt wat ik bedoel!

groeten chokie :wink:

Maar ziet er stoer uit, dat je ook je snelheid en zo kan meten. Wel grappig als je de andere items op die site bekijkt.

Als het goed is komt er een opknap revo mijn kant op. Ben benieuwd...

Back