Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Ik wil vandaag mijn revo starten, maar dat lukt niet! :cry: De 2 leds op de elec starter moeten branden als je hem op de auto zet maar dat gebeurd niet bij de mijne... ik zie ook geen brandstof door de leidingen gaan... Hoe kan dit!!??

verbaas me toch wel eens...dat jochies van 15 jaar met auto's rijden die way above my budget zijn..
of paps speelt als suiker oom of ik stel mijn prioriteiten verkeerd.

dit is niet negatief bedoeld, maar ik snap niet waar die euro's vandaan komen.

Bijbaantje en verder geen vaste lasten.

ontopic: kijk of de contacten op je elektromotor nog goed vast zitten en of de gele draad goed contact maakt met je motor. Die zit met een schroefje op je motorsteun.
Het kan ook je gloeiplug zijn, probeer eens een nieuwe.

Druk het rode knopje van je starter eens in zonder dat hij in je auto zit. Er zou dan één lampje moeten gaan branden. Als dat niet gebeurt, ligt het probleem bij je starter en niet bij je auto.

euuuhhh Eef1972... wat heeft jou vraag met dit topic te maken... maar goed, voor antwoord op jou vraag, ik heb een bijbaantje en ik verkoop oude auto's zodat ik nieuwe kan kopen...

Bedankt voor de info Dirk-Jan, één lampje brandt dus me elec starter is goed en alle draden zitten ook goed, ik probeer eerst wel ff een nieuw gloeiplug.

Aangezien dit topic over de revo gaat en de revo niet een van de goedkoopste auto's is mag ik toch wel reageren als ik het vreemd vind dat jochie's van 15 aan zo'n auto kunnen komen ?

Het is wel off topic maar denk dat er meerdere met mij die vraag stellen. Dus misschien schept dit duidelijkheid waarom ik zo reageerde.

Succes met de verkoop van je oude rc's, zal me verder onthouden van verdere commentaar zodat jullie weer ontopic kunnen gaan.

Ach Eef ik stel me zulke vragen ook wel eens af, maar het heeft idd te maken met goede bijbaantjes (die er in onze tijd niet waren) en geen vaste lasten...voor mijn turbo optima mid heb ik 16 jaargeleden een jaar moeten sparen...

Maar ontopic....gisteren weer eens een middag gaan rijdenmet mijn revo en het eerste probleem met de RB323 gehad, in het begin ging alles goed, liep als een trein totdat ik een flinke smakkert maakte. De motor liep nog even maar sloeg af toen ik bij de auto was (lag op zijn kop). Toen ik het probeerde te starten duurde het even voordat hij liep en de stationair viel de hele tijd weg. en dat terwijl de motor perfect stond afgesteld...alles weer terug op fabrieks afstelling en starten, maar het probleem bleef. Toen ik brandstof in de carb blies en daarna de EZstart erop zette kwam de nitro er aan de voorkant (bij de koppeling) uit. AHA...lager kapot. Thuis aangekomen de motor uit elkaar geschroefd en toen bleek hoeveel mazzel ik heb gehad...de voorlager lag helemaal uit elkaar, er zaten nog 5 kogeltjes op zijn plek in de lager, de rest lag in het blokje. Wonder boven wonder niets geraakt en alles nog heel...Gisteren meteen maar een nieuwe lager esteld bij the border en deze week alles weer in elkaar zetten...

@ lars: de Ez start motor draait wel? zo ja probeer een andere plug of anders een losse gloeikaars. Ik ben hier op een gegeven moment op overgestapt aangezien de automatische plugwarmer er vrij snel mee ophield bij mij...

@Nusti

ik heb hem gestart met een gloeikaars ja, die elec starter doet het bij mij dus ook niet :wink: Ik heb hem gister ingereden en vandaag nog een tankje gereden... Hij doet het goed! Zometeen ff afstellen... :)

Hoi,

Ik merk dat de schuifcarb. steeds meer begint te haperen. (TRX 2.5)
De gasschuif zelf die word bedient, zit bij het minste of geringste vast of hij hapert.
Ik merk wel dat als ik er dan van boven (uiteinde gasschuif) lichte druk op uitoefen dat de carburateur dan vlekkeloos functioneert.
Zou er al zo snel speling op ontstaan?

Heeft iemand een oplossing?
Ik heb de glijlagers van het haakse omzet gedeelte (bellcrank) al vervangen voor kogellagertjes.

Groeten chokie :wink:

hoi Chokie...sorry dat ik niet meer heb gereageerd op je pm van een maand geleden...oeps...maar het is gelukt met de kogellagertjes lees ik....
Wat je nog kan proberen is de carb weer een beetje proberen te draaien en ook het pinnetje aan de gasschuif....oftewel weer opnieuw afstellen. Wat ik ook heb gedaan is een paar shims onder de bellcrank zodat het wat hoger het pinnetje aangrijpt zodat er niet zo'n hefboomactie wordt uitgevoerd.
Daarnaast heb ik vorige week een paar dingen aangeschaft die deze issue op gaan lossen: Een Hitec 645MG voor gas/rem, bij de rcshop een gasstangetje gekocht van 3mm doorsnee met een quicklink. ik ga een setup maken zodat ik et carbterugtrekveertje eruit kan knikkeren...Als het goed is krijg ik morgen van the border eindelijk mijn nieuwe lager van mijn RB binnen en kan ik alles opbouwen....ik zal wel wat foto's posten...

Hoi Nusti,

Bedankt voor je ideeen, dat ophogen had ik ook al in gedachten.
Alleen dat worden wel heel kleine ringetjes.
Net wat je zegt, erg veel hefboomactie op de schuif.
Toch wel een minpuntje in het ontwerp imo.
Maar........hebben we weer wat te knutselen, nietwaar?!

Dat van die kleine kogellagertjes; ik kwam ze toevallig tegen in een catalogus van Conrad dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Jij hebt wel pech met je 323!
Dat blokje was toch nieuw?
Waarschijnlijk een foute shipment lager, zeker erg blij dat je niet meer schade hebt opgelopen?!

Ben benieuwd wat je hebt uitgedokterd qua opstelling, succes ermee!
Ik zie je foto's graag tegemoet hier op het forum.

PS; bedoel jij zo'n opstelling?
p1010007.jpg

Groeten chokie :wink:

yep, zo'n opstelling ga ik ook bouwen ,maar dan zonder colafles :). Ik wil de gas/rem servo wel op de originele plek houden.

Over de rb...die heb ik tweedehands gekocht en inmiddels al een liter of 10 er doorheen gejaagd. Dan mag de lager wel kapot gaan. Was waarschijnlijk nog mijn eigenschuld ook. De motor was verzopen en ik heb hem toch doorgestart, hierdoor is de seal uit de lager geklapt. Eigenwijs als ik ben toch proberen te starten en nog zelfs even gereden, maar dat was er niet goed voor....
ach ja volgende keer niet meer doen. De zuiger en cilinder hebben gelukkig nog wel een heel goede klemming dus die kunnen nog wel even mee...

Ik heb met mijn RB 323 ook een voorlager lek gehad, eigenlijk meteen na het inrijden al. Na het vervangen geen enkel probleem meer mee gehad.

Gas probleem had ik dus ook, wordt alleen maar erger met de RB323. Zie mijn oplossing op pagina 37. Dat werkt echt heel erg goed en storingsvrij.

die setup van jou is wel heel leuk, maar is ook wel heel veel verbouwen en daarga ik voorlopig niet aan toekomen...
Ik ga zometeen beginnen met de lager te plaatsen en de motor weer in elkaarzetten. en dan kan het het grote carb afstelspelletje weer beginnen.
als het helemaal mis loopt wil ik eerst de Sirio carb proberen. Deze kan ik in Amerika kopen voor $35 dus dat valt ook nog wel mee...

Ik kan uit ervaring vertellen dat de Sirio carb EXACT hetzelfde is als de standaard RB carb. Ik heb namelijk nu de Sirio carb erop, omdat de standaard carb was uitgesleten door het afstelprobleem. Ik heb toen de Sirio carb. gekocht omdat deze iets goedkoper is. Het enige verschil is dat er Sirio op staat, maar voor de rest is hij identiek.

Misschien dat de carb. van de RBTM523 past. Deze heeft ook een grotere diameter en heft een gladdere afwerking voor meer power. Ik weet alleen niet of de diameter van de nek even groot is als de nekdiameter van de RBTM323.

die van de 323 is 18mm.

Maar ik heb helaas een probleempje...ik heb bij deborder de voorlager besteld en aangezien ze niet de RB lager hadden liggen heb ik de Sirio besteld. Ik dacht dat deze motoren identiek waren, maar nu blijt dat de voorlager 1 mm groter is. De RB heeft dezelfde afmeting als de TRX2.5 namelijk 17x7x5, oftwel alles weer ingepakt en een beetje zitten balen. De Border een mailtje gestuurd of ik de lager terug kan sturen (is waarschijnlijk geen probleem) en ik heb een novarossi lager besteld waar de afmeting 17x7x5 bijstaat, dus ik hoop dat dit nu de goede is....

Ook dat probleem heb ik dus gehad en ik heb nu dat Sirio lager mooi in het zakje nog liggen thuis. Het viel mij op dat je hier dwars doorheen kunt kijken, dus die zal zeker weten ook gelekt hebben :? Ik heb toen dus het voorlager uit de TRX 2.5 gestoomd en die zit er nu in en die werkt perfect.

net een mailtje gehad van de border dat ik de lager terug kan sturen....dus zometeen maar even doen...de lager van mijn TRX was ook al redelijk rot dus die ga ik maar niet gebruiken.
Nog meer problemen gehad? misschien makkelijk om even in de groep te gooien...scheelt weer een hoop tijd en voorla verzendkosten :)

Back