Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
jasje zei:
Ok, gisterenavond wou ik nog even gaan rijden, en ik kreeg m'n Revo niet gestart. Nieuwe gloeiplug in, brandt perfect, aparte gloeistarter aangesloten, en niet willen starten.
Motor een beetje verwarmd met een haardroger helpte ook niets. Iemand die weet wat ik kan over het hoofd zien?
Nog een kleine vraag, als ik mijn vinger op de uitlaat houd, en ik probeer te starten zonder gloeiplug, moet er normaal toch nitro uitsputteren? Ik heb het gevoel dat het iets met de druk is, want zelfs mét plug slaag ik er niet in om de motor te doen verzuipen.

Als je dat rode slang-sluitertje op je auto hebt; heb je die toevallig dichtstaan? Zoals ik het zo hoor zou dat het kunnen zijn.

Anders je carb checken op lekken, of het voorlager van de motor.

of als aanvulling...controleren of je tank goed sluit. Als je in de dop een blauwe sluitring hebt zitten is de kans groot dat deze lekt of gaat lekken. Dit is een bekend Revo probleem....Als je een mailtje naar traxxas stuurt dat je de blauwe o-ring in je tankdop hebt sturen ze gratis de nieuwe (blauwe) o-ringen.
Blaas in het uitlaatslangetje naar je tank toe (alstie leeg is) en houdt het slangetje naar de carb dicht. Er mag geen lucht ontsnappen...

Ok, vandaag een paar tankjes kunnen bashen, heerlijk in de eerste lentezon. Nu heb ik enkel een vervelend probleem. Als ik een paar seconden volgas geef, en dan snel alles toegooi, valt m'n Revo een keer op de twee stil. Ik moet dan opnieuw starten, meestal lukt dit meteen, soms moet ik even de vinger houden op m'n uitlaat om opnieuw wat nitro te trekken. Ik heb de tank getest op lekken maar als ik blaas ontsnapt er geen lucht. Wat ik wel merk is dat er soms heel kleine luchtbelletjes zitten in de leidingen naar de carb toe, iets wat me niet echt normaal lijkt.

Ideetjes?

Dan rijd je iets te arm en dan word je carburateur heet en dan ontstaan er dampbellen in de brandstoftoevoerslang.
De motor zuigt dan brandstofdamp aan en zal daarop niet kunnen draaien.
De oplossing de hoofdsproeiernaald iets verder open draaien.
Ik heb dit probleem zelf ook weleens gehad.

Succes groeten Kerst

Nope, is het niet. Alles terug op fabrieksinstellingen gezet en het probleem blijft.
Heb er een nieuwe Traxxas gloeiplug ingestoken, zonder succes.

FF een schopje en een vraagje;)

Ik heb vandaag in dortmund de RB tm323 gekocht. Heb de ez starter er meteen opgezet bij thuiskomst en de auto ingereden. Maar nu heb ik liever een trekstarter op het blokje. Weet iemand misschien welke trekstarter het is. Of kan ik elke .15 trekstarter erop zetten?

Groetjes Speedy

Volgens mij past gewoon de optionele Traxxas terkstarter voor de TRX2.5 De elektrische starter past immers ook.

Ik heb vorige week mijn bestelling uit Amerika binnen gekregen. Onder andere de 'adjustable wheelbase' draagarmen achter, waardoor de wielbasis met zo'n 2 cm vergroot.

Nu nog de nieuwe kap spuiten, spoiler monteren en radioplaat maken en dan zal ik foto's plaatsen (kan nog wel even duren, want heb weinig vrije tijd)

Dirk Jan zei:
Ik heb vorige week mijn bestelling uit Amerika binnen gekregen. Onder andere de 'adjustable wheelbase' draagarmen achter, waardoor de wielbasis met zo'n 2 cm vergroot.

Weet je zo wat de percentages invoerrechten en btw waren voor die zending? Dan weet ik ongeveer wat mijn Revo 3.3 gaat kosten.... :lol:

Fred

Ik doe altijd. Prijs inclusief verzenden x (koers dollar iets van 0,82) x1.19+22.50= bijvoorbeeld

Auto 480$ +80$ shipping= 560$x0.82=459,2

459,2 x 1.19 = 546.45 + 22.50 = €568,95

Kan nog wel iets verschil inzitten.

Dirk Jan bedankt voor je antwoordt. De ez starter heb ik er al op gezet maar ik wou graag weten welke trekstarter erop past.

Groetjes Speedy

Als je bij Tower Hobbies besteld (aanrader) moet je wachten totdat ze weer een actie hebben dat je korting krijgt bij grotere bedragen. Vaak hebben ze acties dat je boven de 200 dollar bijvoorbeeld 20 dollar korting krijgt, tot wel 50 dollar korting boven de 400 dollar, ongeacht wat je besteld. Houd hiervoor de site www.towerhobbies.com in de gaten.

Ik had voor 125 dollar besteld, daar ging 20 dollar korting vanaf. Ik heb voor air mail gekozen, wat iets van 23 dollar was in mijn geval (geen hele grote bestelling) en zo kwam het bedrag incl. verzenden rond de 125 dollar.
4 weken later had ik het thuis en moest ik 25 euro direct bij afleveren betalen als invoerrechten. De bestelling was omgerekend 100 euro, dus kwam ik precies op het bedrag uit in dollars, maar dan in euro's.
Omdat de onderdelen in Amerika goedkoper zijn heb je uiteindelijk wel voordeel om het daar te halen, ook al heb je invoerrechten. Bij bedragen rond de 400 dollar moet je zo'n 450 euro rekenen in euro's om het thuis te krijgen.

vandaag wat wezen bashen, en nu zijn mijn voorste (originele) velgen aan t scheuren . vertrekkend aan de wielmoer, richting buitenkant velg.

wat voor andere velgen +banden zijn aanraders, ter vervanging?
ook zou ik alu zeskant velgmeenemers bestellen, die plastieken zijn nou ook niet zo best..

@ Dirk-Jan;

bedankt voor de tip, zo'n actie hebben ze nu ook. Toen ik vorige week daar keek, was er die actie niet, en was |Towerhobbies te duur. Nu met die actie is het echter wel interessant :lol: Alleen jammer dat de maximale korting $ 30 bij een bestelling boven de $ 225 is, ik wil namelijk 2, misschien 3 Revo's bestellen. Ik zal ze eens mailen of ze dan geen betere korting kunnen geven, anders kan ik beter 2 of 3 bestellingen plaatsen :wink:

Alleen nog een vraagje; je zegt dat je jouw bestelling met air mail hebt laten versturen, maar dat dat 4 weken duurde???? Dat is m.i. 2 tot 3 weken te lang, als ik iets met airmail parcel post laat versturen (USPS) dan heb ik het een week later in huis (Belgie), als ik het naar mijn postbus in NL laat versturen soms langer, 2 weken max.
4 weken komt dichter in de buurt bij surface mail.(met de boot...)

Fred

Ik denk dat het 4 weken duurde omdat ie dan bij de douane ligt. Dit gezien het feit dat Dirk-Jan meteen aan de postbode moest betalen

Ach ja, de douane...dat gaat hier gelukkig meestal wat sneller/beter. Je krijgt een briefje thuis, waarde aangeven, en een dag later staan ze op de stoep :wink:
Het slaat natuurlijk ook nergens op dat je betaalt voor Airmail, dwz redelijk snel, en dat de douane/TPG het dan nog eens 3 weken in een hoekje laat liggen......

Fred

Inderdaad zal de douane wel de oorzaak daarvan zijn.

Over de velgmeenemers; aluminium exemplaren zijn aan te raden, vooral met meer vermogen (andere motor). Ik heb ze van 3 racing die je op de wielas kunt borgen met een inbusboutje. Zo kan je ze niet verliezen wat ook wel ideaal is.

Over de banden, voor welk doeleind wil je het gebruiken? Wil je goede acceleratie en een goede wegligging, dan zou ik een band met weinig profiel en een kleine opstaande rand nemen. Wil je meer op straat rijden, dan is grover profiel aan te raden.

nou ik heb vandaag ook eindelijk de revo weer eens van stal gehaald.
meteen maar ff wat verse tuningsdelen besteld en onderhoud gepleegd.
en meteen weer starten na een paar rukken aan het koordje.
ff korte omschrijving van mijn revo......
sirio .23 motor
trekstarter ipv electr starten
alu pushrods van traxxas (binnenkort ook de alu turnbuckles)
ale bovenophanging voor
alu rockers
alu versteveging bij het bulkhead
carbon bescherming voor aandrijfassen
wabash velgen met bow tie banden
23 mm hex
en een crowdpleazer body

ok en hier de foto's :D

clo.jpg

clp.jpg

Nette REVO hoor. Is een koelgat in de voorruit niet nodig? Ik heb dezelfde body klaar liggen om te spuiten, in combinatie met een buggyspoiler.
Ik zie ook dat je de achteruit nog hebt, ik had die al bij het inrijden van mijn RB gestript en dus vervangen door de FOC.
Verder heb ik veel staal door aluminium en titanium vervangen en originele onderdelen eraf gehaald en vervangen door lichtere opties (zoals 1 stuurservo, één radiobox weg en een andere ontvangeraccu). Mijn REVO is nu een stuk lichter dan standaard wat ook wel beter rijd.

ik heb nu allemaal kleine 3 mm gaten in het voorruit gemaakt.
de achteruit eraf is nog de plannig, samen dus met de enkele stuurservo.
ook ga ik het zend en ontvang systeem vervangen voor mijn futaba 3pk setje.
wil nu ook nog even wat andere veren setjes halen, en misschien nog even bezig met een custom made anti roll bar

Back