Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Wat blauwe opties van RPM erop gezet, en een vleugel 8)

REVOPCM1.jpg

REVOPCM2.jpg

REVOPCM3.jpg

REVOPCM4.JPG

RB heeft nu ook de TM523 uitgebracht. Dezelfde cilinderinhoud als de TM323, maar meer koppel en meer toptoeren. Klinkt heel erg goed voor als mijn TM323 versleten is 8)

Na de ombouw van mijn REVO naar een truggy setup was het tijd om tegen een 1/8 buggy te rijden.
Dit paasweekend heb ik twee keer tegen de Hyper 7 Pro buggy van Joost/no-excuse gereden. Acceleratie is zo goed als gelijk, de ene keer was de buggy iets sneller en de andere keer de REVO. Topsnelheid maakt ook heel weinig uit en ligt op het oog ook gelijk.
Het springen van de REVO is ook sterk verbeterd met de buggy spoiler. Dat maakt echt heel veel uit en nu vliegt hij mooi level en kan je goed corrigeren met gas/rem.

Dit weekend heb ik ook mijn Crowd Pleazer 2.0 kap gespoten. Nog even goed uitdremelen/koelgaten erin en dan is de REVO helemaal klaar.

Ik zal vanavond of morgen foto's maken van onder de body, van de aangepaste gas/rem setup die heel goed werkt. Zet ik meteen wat foto's erbij van de buggy vs REVO strijd 8)

Dirk-Jan...jij had toch je throtlle linkage aangepast voor je 323? zou je daar misschien een foto van kunnen plaatsen, ik blijf hier een probleempje mee houden....

Ja klopt, zoals in mijn post hierboven al staat zal ik vanavond of morgen foto's plaatsen. Je moet er wel veel voor verbouwen overigens, want ik heb nu een directe push/pull aansturing oftewel de gas/remservo aan de andere kant van de auto.

Ik ben sterk aan het twijfelen om de TM523 te kopen, maar ik zoek nog altijd iemand die me kan zeggen of een standaard big-block .21 (van ~ € 150) beter presteert dan een .23 RB of Mega .26 small-block.

Ik ga namelijk een nieuwe motor kopen bij the-border, maar weet echt nog niet dewelke... (Sirio .23, TM 323 of 523, Mega .26 smallblock (Picco), of een big-block + conversion)

Ik ben ook geintereseerd in de tm323 of de 523 en ik zou wel eens willen weten of de 523 zijn verschil in prijs waard is tegenover de 323.

En jasje, als je een bigblock koopt van +-150 euro, dan moet je ook nog het BB conversie kitje kopen dat ook al 60 euro is, zo kom je al dicht in de buurt van de tm323, en daar krijg je ook meteen een goede uitlaat bij.

Arisjuh zei:
En jasje, als je een bigblock koopt van +-150 euro, dan moet je ook nog het BB conversie kitje kopen dat ook al 60 euro is, zo kom je al dicht in de buurt van de tm323, en daar krijg je ook meteen een goede uitlaat bij.

Klopt, maar ik heb verhalen gehoord dat het verschil tussen de stock 2.5 en een tm323 even groot is als het verschil tussen een tm323 en een échte big-block. Daarom had ik het graag uit eerste hand vernomen.

nou...het verschil tussen mijn stock 2.5 trx en de RB is dat bij de RB mijn voorwielen de grond niet meer raken en de auto met een tikje gas op zijn achterwielen wegspurt, iets wat bij mijn stockmotor nog nooit is voorgekomen....imo heeft de persoon die dit heeft verteld even niet op zitten letten toen de RB vorbij kwam stuiven.....
En wat is een echt big block? alleen de grotere carter....het enige voordeel dat je hieruit kunt halen is dat je de lagers en de krukas iets forser kan maken, maar hier heb ik absoluut geen problemen mee, bij mij nog niet kapot gegaan bij de RB....
Ik denk dat het makkelijkst voor jou is om gewoon de knoop door te hakken...ga naar een club waar ze met de motoren rijden en koop er één....elke motor gaat een keer kapot en geen enkele motor gaat 50 liter mee...de motoren die jij op het oog hebt schelen niet eens zo verschrikkelijk veel qua vermogen, daar merk je tijdens bashen niets van zelfs om te racen zullen ze dicht bij elkaar eindigen...ik blijf erbij dat de 323 een goede motor is voor een mooie prijs.

Wat bedoel je juist met het een truggy-ombouw van de Revo? Een center-diff en achterrem geplaatst?

Ok, het heeft even geduurd maar hier is dan eindelijk de 'onthulling' van mijn REVO ombouw naar een goed werkend gas/rem systeem voor de RB TM323.
Zoals op de foto's te zien is heb ik de gasservo aan de andere kant geplaatst. Na enige twijfel of dit wel mogelijk was omdat ik het nog nooit had gezien, ben ik toch maar gaan (ver)bouwen. Het idee wat ik had bleek aardig te werken, er moet alleen een gat komen in de rollbar maar dat maakt mij weinig uit.
De gasservo stuurt nu direct de carburateur aan. Via het 90 graden heveltje wordt nu de rem aangestuurd. De servo en het 90 graden heveltje zijn op glasvezel radioplaat bevestigd. Het afdekkapje moest ook worden gedremeld om te passen. Hier en daar heb ik met lexan de vorm wat aangepast en uiteindelijk zwart gespoten. Ziet er niet heel mooi uit, maar goed genoeg voor mij!
Omdat in deze radiobox eigenlijk de ontvanger en ontvangeraccu zat zat en nog wat elektronica, moest dit verhuizen naar de andere kant. Het kwam goed uit dat ik een single stuurservo setup had gemaakt (met een Thunder Tiger DS1013 digitale servo). Nu had ik meer ruimte. Met enig verbuigen heb ik de originele servobevestiging recht gebogen. Wel in één keer goed doen, anders krijg je een wel erg zwak punt. Omdat er verder geen belasting op komt maakt dit voor één buiging niet veel uit.
Ik heb van 1mm carbonplaat en radioplaat gemaakt en daar de ontvanger en ontvangeracu op gemonteerd. Voor de ontvangeraccu heb ik een ander pakket gebruikt met 3-2 cellen op elkaar omdat deze veel beter past en ook wat lichter is. Deze hangt nu in een gat met daarover een carbon beugeltje wat perfect werkt.

P4190095.jpg

P4190096.jpg

P4190097.jpg

P4190098.jpg

P4190099.jpg

P4190100.jpg

P4190109.jpg

(let niet op toespoor en camber op de pics, want dat was nog niet afgesteld)

Er zijn meteen wat meer opties op de auto gezet. Vanuit Amerika heb ik de nodige delen besteld die ik graag op de REVO wilde hebben.
- Zo heb ik de verstelbare achter draagarmen gemonteerd, waardoor de wielbasis met 19mm vergroot.
- Ik heb alle turnbuckles die nog van staal waren vervangen door titanium turnbuckles.
- Er zit een ander filter op met carbon afdekplaatje.
- Door de krachtigere stuurservo setup heb ik de heavy duty servosaver erop gezet.
- Ik heb een Mugen spoiler gemonteerd, in combinatie met een Crowd Pleazer 2.0 body. Omdat ik ook wel van 1:1 auto's houdt heb ik op de zijkanten de Jaguar van het genoemde merk gespoten. Verder vond ik een zonnedakje ook wel leuk om te proberen dus die zit er ook in.

Verdere opties zijn verlaagde suspensie, RB TM323 met gepolijste standaard uitlaat, FOC, proline banden/velgen, ander vliegwiel/koppeling, andere gasservo enz.

Zoals ik boven al noemde hoopte ik dat mijn REVO mee kan komen met de 1/8 buggies. Dat blijkt heel goed te gaan (en het is zeker geen slome buggy 8) ) en daarvan zijn ook nog wat pics:

IMGP1164.jpg

IMGP1166.jpg

IMGP1167.jpg

IMGP1174.jpg

IMGP1175.jpg

Er is een video in de maak van de revo vs buggy op het terrein wat op de foto's te zien is. Wanneer die af is zal ik een link posten.

Knap werk Dirk Jan! Hoedje af.

Was het nu echt nodig om zo een aanpassing te doen om de 323 goed te doen werken? Ik krijg meteen een beetje schrik om een aan te kopen, als ik zie welke linkage-problemen het met zich meebrengt.

Ik wacht vol ongeduld op je video :D

In mijn geval was het echt nodig, want ik kreeg de carb echt niet zonder haken afgesteld. Daardoor heb ik het carb. huis al eens vervangen wat geen goedkoop grapje was.
Sommigen hebben nergens last van, anderen hebben dezelfde problemen als ik had. Toch wel een nadeel van deze motor dus (alhoewel het nu dus is opgelost)

Dat heb je mooi opgelost! En dat met die humppack is ook goed gedaan, mooie revo!
En waar heb je dat luchtfilter vandaan?

Nou maar hopen dat ik niet al die carb problemen heb als ik de tm323 koop.

En ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje ;)

Het luchtfilter is samengesteld uit meerdere delen van verschillende fabrikanten. De bocht is van HoBao, het filterstandaardje waar je het foam over schuift is van 3racing en het foam komt van Team magic geloof ik. Het carbon dekseltje is zelf gemaakt.

heel strak verzonnen...hulde...maar dat is idd een hoop werk, moet even kijken of ik daar aan toe kom. De eerste grote aankoop wordt voor mij toch een nieuwe zender...
Over de carb van de RB...het is mij toch redelijk gelukt om het zo af te stellen dattie helemaal opengaat....het is een enorm gepiel, maar dat was met de trx2.5R ook. Het grootste probleem was bij mij dat de veer die de schuif terug drukt veel te sterk was, heb nu een elastiek om de gasschuif zitten. Ook is de standaard stang van de servo naar de linkage erg zwak is, zodra er kracht op komt gaat het buigen. De jongen waar ik de motor van overgekocht heb gebruikte een imbussleutel die hij een beetje gedremeld had en dat werkte erg goed. dit ga ik ook toepassen...
Nu schijnt het zo te zijn dat er twee carburateurs op de markt zijn. De oude met een koperen gasschuif en een niewe van een ander mij onbekend materiaal. De oude carb slijt nogal snel en ging blocken, maar op het RBforum staat dat als je een motor hebt met deze carb je de carb om kunt ruilen voor de geupdate versie, natuurlijk wel binnen een redelijke periode na aanschaf.....dit moet je wel even regelen met de winkel waar je de motor hebt gekocht...

de te sterke standaard veer en het buigen van de gasstang komen mij bekend voor. Ik had die veer ook al vervangen door een pennenveer wat al beter werkte.
Het afstellen zodat de carb 100% open gaat zonder haperen lukte mij ook wel, maar zodra ik dan ging rijden en de motor warm werd begon hij toch weer te haken.

Van de ge-update carb wist ik niet, ik zal eens informeren hoe dat zit. Toen mijn gasschuif (van messing geloof ik) uitgesleten was heb ik die van Sirio besteld, samen met het carb huis van Sirio. Dat is namelijk exact hetzelfde als de RB, maar iets goedkoper.

Hallo allemaal;

Zo Dirk Jan, da's knap sleutelwerk geweest !
Hoeveel tijd heb je erin zitten ?

Mijn Revo heeft de laatste maanden stil gestaan wegens drukte.
Deze drukte begint nu wat af te nemen.
En nu met wat meer warmte in de lucht begint het weer ernstig te kriebelen.
Maar ik ben bezig met het afstoffen van het monster, en wat dingen uitzoeken.
Ik ben nu blijkt bijna door mijn pluggen heen.
Aangezien de nieuwe catalogus van Conrad weer uit is liep ik die door en kwam pluggen tegen met een draad van een platinalegering !
De FIREBALL, heeft iemand daar ervaringen mee? (Conrad modelbouwboek 2006 blz. 228)
Ze zijn er in 3 types, super cool - standaard en hot !
Welke zal ik gaan proberen ?
Ik denk de standaard en de super cool !?

Oja, ze zijn er in het kort en lang, ik denk lang voor de TRX 2.5 ?

Groeten chokie

wqat ook schijnt te werken....moet het zelf nog uitproberen is een paar shims onder het hendeltje op de engine mount te monteren. Zo pakt het hendeltje de gaschuif hoger vast en heb je minder een hefboom werking en zal de schuif iets minder snel blokkeren....

Met die shims heb ik ook al geprobeerd, werkt iets beter, maar het haken bleef. Als je nog de glijlagers hebt in het heveltje is het aan te raden deze door kogellagers te vervangen. Hierdoor vermindert de speling en wordt het ook wat beter.

Ik heb wel aardig lang over mijn REVO gedaan. Ik heb het ook druk met school (afstuderen) en op zaterdags werk ik waardoor ik alleen zondags en 's avonds kon sleutelen. Ik ben er wel een maandje mee bezig geweest, totaal met de kap spuiten denk ik 20 uur.

Back