Ok, het heeft even geduurd maar hier is dan eindelijk de 'onthulling' van mijn REVO ombouw naar een goed werkend gas/rem systeem voor de RB TM323.
Zoals op de foto's te zien is heb ik de gasservo aan de andere kant geplaatst. Na enige twijfel of dit wel mogelijk was omdat ik het nog nooit had gezien, ben ik toch maar gaan (ver)bouwen. Het idee wat ik had bleek aardig te werken, er moet alleen een gat komen in de rollbar maar dat maakt mij weinig uit.
De gasservo stuurt nu direct de carburateur aan. Via het 90 graden heveltje wordt nu de rem aangestuurd. De servo en het 90 graden heveltje zijn op glasvezel radioplaat bevestigd. Het afdekkapje moest ook worden gedremeld om te passen. Hier en daar heb ik met lexan de vorm wat aangepast en uiteindelijk zwart gespoten. Ziet er niet heel mooi uit, maar goed genoeg voor mij!
Omdat in deze radiobox eigenlijk de ontvanger en ontvangeraccu zat zat en nog wat elektronica, moest dit verhuizen naar de andere kant. Het kwam goed uit dat ik een single stuurservo setup had gemaakt (met een Thunder Tiger DS1013 digitale servo). Nu had ik meer ruimte. Met enig verbuigen heb ik de originele servobevestiging recht gebogen. Wel in één keer goed doen, anders krijg je een wel erg zwak punt. Omdat er verder geen belasting op komt maakt dit voor één buiging niet veel uit.
Ik heb van 1mm carbonplaat en radioplaat gemaakt en daar de ontvanger en ontvangeracu op gemonteerd. Voor de ontvangeraccu heb ik een ander pakket gebruikt met 3-2 cellen op elkaar omdat deze veel beter past en ook wat lichter is. Deze hangt nu in een gat met daarover een carbon beugeltje wat perfect werkt.
(let niet op toespoor en camber op de pics, want dat was nog niet afgesteld)
Er zijn meteen wat meer opties op de auto gezet. Vanuit Amerika heb ik de nodige delen besteld die ik graag op de REVO wilde hebben.
- Zo heb ik de verstelbare achter draagarmen gemonteerd, waardoor de wielbasis met 19mm vergroot.
- Ik heb alle turnbuckles die nog van staal waren vervangen door titanium turnbuckles.
- Er zit een ander filter op met carbon afdekplaatje.
- Door de krachtigere stuurservo setup heb ik de heavy duty servosaver erop gezet.
- Ik heb een Mugen spoiler gemonteerd, in combinatie met een Crowd Pleazer 2.0 body. Omdat ik ook wel van 1:1 auto's houdt heb ik op de zijkanten de Jaguar van het genoemde merk gespoten. Verder vond ik een zonnedakje ook wel leuk om te proberen dus die zit er ook in.
Verdere opties zijn verlaagde suspensie, RB TM323 met gepolijste standaard uitlaat, FOC, proline banden/velgen, ander vliegwiel/koppeling, andere gasservo enz.
Zoals ik boven al noemde hoopte ik dat mijn REVO mee kan komen met de 1/8 buggies. Dat blijkt heel goed te gaan (en het is zeker geen slome buggy 8) ) en daarvan zijn ook nog wat pics:
Er is een video in de maak van de revo vs buggy op het terrein wat op de foto's te zien is. Wanneer die af is zal ik een link posten.