Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Ik snap niet dat je mensen nog kan aanraden een tm323 aan te schaffen, als je ziet dat hier 2 mensen zitten met die motor op hun revo, en alletwee een probleem hebben met de gasschuif :?

Dan ga ik tóch liever voor een OS 18 TZ of TM, of heeft de tm523 een andere carb?

Hoi allemaal,

Waarom gaat niemand voor de TRX 3.3 ?
Niet echt duur, en schijnt de straatstenen eruit te trekken !
Past ipv de TRX 2.5 !
Kijk eens op de Traxxassite naar het Engine Replacement Program !

groeten chokie :wink:

Hoi jasje,

Ik zal de voorwaarden gaan bekijken op de Traxxassite.
Maar ik weet bijna zeker dat een ieder waar ook ter wereld aan het ERP kan meedoen.

hoi Jasje,

Gevonden !

Ship to:
Traxxas, Attn: ERP™, 1100 Klein Road, Plano, TX, 75074

Since we cannot be responsible for packages lost in transit to Traxxas, be sure to insure your package for the value equal to the retail cost of a new engine ($200).

*International Orders: Outside of the continental U.S., shipping charges are higher. Check the appropriate box on the form for an estimate of the shipping charges to be returned to you via e-mail
(e-mail address required). For faster service, you may authorize Traxxas to add freight charges to your order without approval.

Voor de duidelijkheid heb ik er nog een mailtje aan gewijd.

tijdje hier niet geweeest.
drulk,druk,druk

Dirk-Jan strak bakkie.
de layout van je radio plaat trekt me aan ziet er zeer netjes uit.
zet me aan het denken! maarja
doen ik wel een keer als ik er zin in heb.
heb het nu te druk met me 1/8 on-road project Motonica
heb zelf nu ook een Sirio erop staan heb hem alleen nog niet op de baan (Purmerend) geprobeerd alleen een beetje voor de deur toeren!

ciao

Bedankt voor de complimenten :) Werkt allemaal ook boven verwachting goed.
Bij mij is het andersom; nu ik eindelijk mijn REVO en 1/8 buggy redelijk af heb ga ik mijn 1/8 onroad weer klaarmaken voor het circuit.

Ik zat ook al een tijdje te kijken naar de Picco .26 max, want daar lees ik veel goede verhalen over, maar ik kon hem nergens in Nederland kijken dus keek ik verder naar de tm323.

Maar ik zat eens naar de Mega zx26 small block te kijken, en die lijkt erg veel op de picco, en op de site van the-border staat dat hij door picco gemaakt word, zal dit dan niet gewoon de Picco .26max zijn maar dan met een andere naam en andere kleurtjes

En de Mega zx26 is alleen met de tmaxx mount te koop, dus wil ik weten of de rb mount misschien past?

hmm inderdaad, die mega zx26 zag er me ook wel wat uit, zeker de pullstart versie...

Yes, mijn Revo 3.3 komt eraan!!! Een A4 zwarte, ben benieuwd....zal ik maar vast bij de brievenbus gaan liggen? :roll:

Fred

Arisjuh zei:
Ik zat ook al een tijdje te kijken naar de Picco .26 max, want daar lees ik veel goede verhalen over, maar ik kon hem nergens in Nederland kijken dus keek ik verder naar de tm323.

Maar ik zat eens naar de Mega zx26 small block te kijken, en die lijkt erg veel op de picco, en op de site van the-border staat dat hij door picco gemaakt word, zal dit dan niet gewoon de Picco .26max zijn maar dan met een andere naam en andere kleurtjes

En de Mega zx26 is alleen met de tmaxx mount te koop, dus wil ik weten of de rb mount misschien past?

Je zou even naar de border kunnen mailen om zeker te zijn dat het dezelfde als de picco max is. Voor de picco is een Revo motor steun verkrijgbaar. Ik verwacht niet dat de RB steun zal passen.
@ jasje: de reden dat ik de 323 aanprees is omdat dit een zeer goede motor is en ik er eigenlijk geen problemen mee heb gehad in tegenstelling tot de TRX2.5R. De problemen met de carb ligt voor een klein deel aan de rb carb zelf, maar dat is opgelost door RB. Het grootste probleem is de linkage van de Revo zelf . De veer veel te sterk, de stang te zwak, de lagers in de hendel niet goed en het hendeltje zelf is ook gevoelig voor hangen....Als je de picco monteerd zul je waarschijnlijk dit ook moeten aanpassen. De jongens op rcuniverse die de picco of RB op hun Revo hebben zijn voor het grootste deel behoorlijke diehards die al veel geld in hun Revo hebben gepompt en ze op een hoop verschillende manieren hebben aangepast. Maar het blijft natuurlijk jouw keuze en in motorland lopen een hoop merken rond en is kiezen best een probleem, zeker als je er zelf niet inzit. Maar ga er maar vanuit dat zowel de RB en de Picco allebei top motoren zijn. De OS zeker ook maar zal niet het enorme vermogen hebben als de andere twee.
Ik heb zelf ook even zitten denken om een big block kit te kopen. Zo kun je practisch elke motor gebruiken. Waarom ik het toch niet heb gedaan is vooral het geld en ik wilde graag de EZstart blijven gebruiken en dan is de keuze beperkt.

Hallo allemaal,

Ik geloof dat Jasje vraagtekens had bij het ERP en om even in het algemeen op de motorenvragen in te gaan, het volgende;

Het Traxxas Engine Replacement Program (ERP) is ook voor ons Nederlanders toepasbaar !

Zie copie mail;

Hello Paulus,

You can exchange your Traxxas 2.5 engine for the TRX 3.3 engine. You may
experience some delay with the exchange since the TRX 3.3 is in limited
supply right now and exchanges are performed on a first come first served
basis. Here are the engine exchange
details. http://www.traxxas.com/products/nitro/erp/trx_erp-33.htm

The engine exchange cost for the TRX 3.3 Racing Engine is $130.00 plus
$30.00 shipping to international destinations.

Best regards,

Gary Compton,
TRAXXAS Customer Service

Dit lijkt mij duidelijk genoeg.
We praten nu over $ 160,00 dat is omgerekend 130,03 Euro.
Dit is uiteraard zonder importtax, maar niet veel geld voor een beresterke motor die zonder aanpassingen in de Revo past.

Als mijn TRX 2.5R de geest geeft, dan ga ik het ERP gebruiken.

PS; morgen weer 's Revo rijden!

Is er hier trouwens al iemand in het bezit van de nieuwe Revo 3.3? Of er al mee gereden??

Fred

Hoi Mini Mopar,

Ik zou wel willen, maar ...........ping ping !

Er is trouwens een grote achterstand met uitleveren heb ik gelezen op de Traxxassite.
Bv bij Tower is de uitlevering met een maand verzet tot midden/eind mei !

De gelukkigen die hem wel hebben, daar lees je mijns inziens weinig over, ze zijn er zo blij mee dat ze weinig tijd hebben om er iets over te vertellen !

Misschien dat ik tzt de mijne ga ombouwen !?
Ik zie wel.
Voorlopig ben ik nog heel blij met de standaard Revo.

Er is inderdaad meer vraag dan er aanbod is in de USA ja :? En ik had ook gezien dat bij TowerHobbies de verwachtte levertijd in 1 week verzet werd midden april, naar eind april, en toen midden mei. Maar nu staat ie in voorraad, en de mijne is 21 april verstuurd :roll: Zou ik de eerste in Ned/Bel zijn? :wink:

Fred

Hoi Mini Mopar,

Als je geluk hebt wel !
Dan ben jij in mijn ogen de grootste bofkont die rondloopt !

De Revo 3.3 heeft alles waar Revorijders op of aanmerkingen over hadden, zoals centerdiff een zwaardere motor meer stabiliteit dmv een langer chassis etc etc.

Dus ik hoop dat jij ons op de hoogte gaat houden van al jouw ervaringen met de 3.3 .

Ik wens je alvast heel veel plezier met de 3.3 !

Hoi Jasje,

Schrijf een mailtje naar de Border ?

Hallo,

Ik heb een vraagje:
Ik heb een nieuwe motor voor mijn revo gekocht.
En daar wil ik een andere uitlaat bij kopen maar wat raden jullie mij aan om te kopen.
Het gaat om de picco X2.

Gr Mathieu

hoi allemaal,

Gisteravond heerlijk met de Revo gereden.
Begin nu pas een beetje door te krijgen hoe het met de afstelling zit. :D
Heb gezien de warmte (ruim 20 C) een Rossi 4 gebruikt.
Starten,...lopen !
Alleen snel veel te heet. :?
Temps snel boven de 300 F.
Ik ben er ruim een half uur mee bezig geweest, maar de H.S.naald moest nog ruim 1,5 slag verder los. :oops:
De temperaturen schommelen nu rond de 280 a 290 F, eigenlijk te heet, maar mooie blauwe rook en bloedjesnel.
Dus denk ik dat ik deze maar laat staan.
Alleen maar meten levert veel stress, nietwaar ?!
L.S. naald ook veel verder los dan normaal, stationair loopt die nu erg rustig.
Ik merk nog eigenlijk 1 ding, het overgangsgebied van stationair naar volgas loopt niet lekker. :?:
Hierin hapert het motortje en slaat snel af.
Heeft iemand een idee ? :idea:
Staat de L.S. te rijk ?
Andere plug ? Rossi 3 ?

Wie heeft er ideeen over hoe en wat te doen.
Ik hoor het graag.

PS Ook het op afstandbedienbare startsysteem werkt heel goed, wil binnenkort een videootje uploaden dan kunnen jullie het horen en zien!

Back