Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Vandaag ook nof ff gereden. Maar plots begon er rook uit de koelkop te komen. Ik heb de moter dan meteen stil gelegd. D8 dat hij te arm stond.
Heb even gekeken en stond eigenlijk zeer rijk. Bijna 5 toeren open ipv de 4 toeren door TRX aangegeven.
Zag dat er in de koelkop wat nitro stond. Deze begon waarschijnlijk te verdampen en dus te roken(miniem natuurlijk)
Kan het idd dat er nitro in de koelkop kan komen te staan als hij te rijk staat? Of slaat mijn bedenking nergens op?

Ben wel van plan om iets te kopen om de temp mee te meten.
Deze lijkt mij mooi maar wat duur.
http://www.the-border.com/product.php?productid=24012&cat=0&page=2
Wat is makkelijk in gebruik en niet te duur? tips?

Er kan geen nitro in je koelkop komen door een te rijke afstelling. Kijk na of je gloeiplug wel goed aagedraaid is en of de bouten van je koelkop goed vastzitten (altijd kruislings aandraaien).

het kan idd zijn dat de gloeiplug niet goed aangedraaid zit. Ik heb dat met de koelkop van mijn trx gehad. Bleek dat er iets van gruis tussen het koperen ringtje onder dplug zat en dat de kop daar lekte...
Om de temp te meten gebruik ik een gewoon ir tempgun. Kun je uit de hand meten....als je toch in wil bouwen is de venom smarttemp een leuke oplossing. Kost zo'n €55. http://www.rcshoproal.nl/easyshopmaker/venomracing.html

Valt mee in prijs? Ik vind het maar en duur ding! Ik heb een venom micro temp meter vanuit Amerika voor omgerekend 20 euro. Is ook in NL te krijgen voor zo'n 25-30 euro.

het verschil is alleen dat in de smarttemp ook een failsafe zit ingebouwd en dat je het in kan stellen dat als de motor boven een bepaalde temp komt je og maar 3/4 gas kan geven zodat de motor weer een beetje af kan koelen.....maar je hebt gelijk ik vind het ook een beetje overdreven apparaat en gebruik een hand tempmeter, maar wie ben ik als iemand het toch wil hebben...

Ja ik vind het best mee vallen. Mijn andere hobby is audio. Als ik daar eens iets nieuws wil lig ik altijd aan enkele honderden euro's. Dus 50 valt best mee.
Je bataald wat, maar je hebt ook wat.

kan iemand mij inmiddels al iets vertellen over de nieuwe revo 3.3 heb hem alwel besteld.
Heb de 2.5 trx ook en deze bevalt prima.
maar het bloed kruipt toch waar het niet kan, zal ik maar zeggen.
Ben ook in het bezit van de E-maxx en de Jato.
alle twee trouwens hele goeie auto's.

Vandaag gaan rijden. Moter werd zeer warm. Hoe warm? Kan ik niet vertellen want heb geen meter. Aan de koelkop komen was echt geen goed idee. Deze was dus gloeiend heet.
De moter was afgesteld volgens de standaard aan gegeven afstellingen.
HSN 4 toeren op mss zelf tikje meer. Ik denk dat er dan toch redelijk rook aanwezig moet zijn bij deze afstelling. Maar rook was er enkel in kleine mate bij veel gas.
Verder kreeg ik de stationair sproeier niet goed afgesteld. Moter bleef maar veel toeren maken ook al draaide ik de stationair sproeier meer open.
Kennen jullie dit probleem?

Hoi mede revo-eigenaars.

Ik heb dit weekend mij ook eentje aangeschaft, en ben er heel tevreden over. 4 Tankjes ingereden, enkel nog het laatste nu, en de afstelling zodat hij schakelt naar 2e versnelling.

Nu heb ik een vraagje, mijn achteruit werkt niet. Als ik de rode knop op m'n schakelaar switch, gebeurt er niets in die micro-sensor. Iemand die dit probleem ook al gehad heeft? Als ik het niet aan de praat krijg denk ik erover om de forward-only conversie aan te schaffen, ik denk toch dat die achteruit niet veel gaat gebruikt worden. Maakt een forward-only in de praktijk een groot verschil?

Tweede vraag, weet iemand waar je in .nl of .be een OS 18TM kan bestellen? In België heb ik enkel een CR-V(X) zien staan, en die koop ik misschien wel voor m'n MT2, maar de TM is een directe drop-in voor de Revo, dus lijkt me wel handiger.

Dat je achteruit niet werkt kan zijn dat de stationair te hoog staat. Als je de rem inhoudt en dan in de achteruit probeert te schakelen werkt het dan wel? Het kan ook zijn dat je de opti drive even moet resetten, hoe dat moet staat in de handleiding.

Een FOC maakt een behoorlijk verschil. De versnellingsbak heeft minder draaiende delen en je haalt de micro servo en de ooptidrive eruit. De auto zal iets harder optrekken.

Ik geloof dat de border de .18tm in het assortiment heeft. Als je gaat racen is dit een leuke upgrade, voor bashen zou ik een stapje hoger gaan en voor een big block conversie gaan. Bijvoorbeeld een rb tm323. Is even duur als een OS en wordt geleverd met uitlaat en motorsteun (de OS niet) qua prijs ben je even duur uit, maar qua vermogen steekt de tm323 er met kop en schouders erboven uit.
Een FOC is dan wel verplicht. Met de originele motor heb ik al de tandwielen gestript van de achteruit, laat staan met een motor met bijna twee keer zoveel vermogen.

Let op met inrijden dat je na het 5de tankje nog een paar tankjes met een rijk brandstof mengsel rijdt. Het motortje komt pas echt los na een een tankje of 10-11. En als je het goed afgesteld hebt gaattie ook als een speer.

Thanks voor de tip ivm het resetten van de Optidrive, ik had er iets van gelezen maar nog niet gedaan. Da's voor vanavond!
Ik dacht dat je zowiezo, zelfs als de motor niet draait, een klik moest horen als je de switch verzette. Kan me vergissen.
Ben nog van plan om eerst een tijdje met de stock 2.5 te rijden, en tegen deze zomer (als ik me zolang kan inhouden) ofwel een 3.3 upgrade te doen, ofwel een aftermarket motortje.

ok, net even de optidrive ge-reset, zonder succes. Moet ik normaal iets horen als ik de reverse-switch omdraai? (wanneer de motor is uitgeschakeld)

je ziet als het goed is de micrservo die in het bakje zit bij de gas/rem servo heen en weer gaan. Aan deze servo zit een stangetje dat naar de versnellingsbak gaat en daar een pinnetje in en uit trekt. Dat moet je dus zien als je schakelt. Een andere optie is de optidrive even eruit te halen en de microservo en de gas/rem servo meteen in de ontvanger pluggen. Als de micrservo het nu wel doet is er iets mis met je optidrive...

Laatst poste ik een vraag over de motor die te warm draaide.
Nu heb ik vernomen dat dit wel eens zou kunnen komen door die nieuwe 7inch banden van hotbodies. Deze zouden teveel weerstand geven.
Zou het probleem opgelost kunnen worden door een niewe tandwielverhoudeing te plaatsen? Zo ja, welke raden jullie dan een? En wat is de standaard verhouding nu ook al weer(15-36)??

standaard is 15/38 en als je (zware, prestatieverlagende :o ) 7 inch banden erop hebt zou ik naar 13/38 of 14/40 gaan. Misschien ook een close ratio erin om eens te proberen, maar probeer eerst eens een 13t. clutch.

Overigens heb ik juist de standaard banden vervangen door lichtere 40 series bowties van ProLine en dat is echt te merken in acceleratie en wendbaarheid.

Ik dacht dat ik in ieder geval closer moest gaan.
een groter tandwiel verhouding zal het toch alleen maar zwaarder maken?

als je de spur vervangt voor een 40 is je probleem denk ik wel opgelost. Met deze tandwielverhouding is het zelfs mogelijk om wheelies te trekken met de originle motor.
Even voor alle duidelijkheid...hoe groter de spur hoe groter de acceleratie maar minder topsnelheid en andersom....hoe groter het tandwiel op de koppeling hoe trager de acceleratie en hoger de topsnelheid....

Ok, gisterenavond wou ik nog even gaan rijden, en ik kreeg m'n Revo niet gestart. Nieuwe gloeiplug in, brandt perfect, aparte gloeistarter aangesloten, en niet willen starten.
Motor een beetje verwarmd met een haardroger helpte ook niets. Iemand die weet wat ik kan over het hoofd zien?
Nog een kleine vraag, als ik mijn vinger op de uitlaat houd, en ik probeer te starten zonder gloeiplug, moet er normaal toch nitro uitsputteren? Ik heb het gevoel dat het iets met de druk is, want zelfs mét plug slaag ik er niet in om de motor te doen verzuipen.

Voordat je hem start eerst even (met gloeiplug erop) even je vinger op de uitlaat, en dan paar keer aan de trekstarter trekken, dan zie je de nitro de motor inlopen, je kan even in het slangetje wat naar de uitlaat loopt blazen [bij de savage tenminste], dan loopt het nitro ook de motor in. En anders moet je onder het starten het gas een klein beetje open trekken, en kijken of hij dan aanslaat, als ie het dan wel doet dan staat de stationair schroef verkeerd ingesteld.

-mattijn

Back