Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Dat heb ik, maar haal de carb niet van de carter, het kan wel maar dan moet je eerst nieuwe rubbers bestellen. Deze gaan erg snel kapot.
Je kunt op de traxxas site een mooie tuturial vinden over het schoonmaken van de carb. Een paar tips: zorg dat de er geen nitro meer in de carb zit en dat de carb goed kuod is (oftewel niet meteen of een uur na het rijden eraan gaan schroeven) het kunstof is nog zacht dan en de schroefdraad is dan snel kapot. Haal bij de drogist schoonmaak alcohol van 70% en doe dat in een planten sproeier of zo'n fles waar glassex in zit. De HSN kun je er makkelijk uit draaien. De LSN is wat moeilijker. Begin iig met de stationair sproeier eruit te schroeven, anders kun je de gasschuif er niet uit krijgen. Als je de gasschuif eruit hebt kun je het helemaal demonteren. Bij het terugplaatsen goed opletten dat deze er recht ingaat en als je de stationair schroef terugdraaid zorgen dat de schuif open staat.
De behuizing van de carb kun je met alcohol spoelen als alle naalden en schuiven eruit zijn.
Bij het vastdraaien goed opletten dat je niet te strak alles vastzet, zo heb ik een behuizing kapot gemaakt.

Dit is de link over hoe je de carb uit elkaar kunt halen...
http://www.traxxas.com/support/index.php?action=artikel&cat=88&id=274

interessant , maar idd dacht ik ook aan de gloeiplug. Ik heb dat ook n keer gehad, wel gloeien in de kaars, maar niet aanslaan. andere plug erin, en direct starten.

nou heb ik ook nog een vraagje: mijn Revo "Hangt"zo achterover, er zitten rode veren op achter , en groene voor. oil is 50 wt.

hoe krijg ik die achterkant wat omhoog?
andere veren of olie ,? welke dan?

thx

Hoi Alfaracer;

Ik heb bij mij de voorste ophanging aan de draagarm op de middelste bevestiging gezet.
Achter heb ik hem op het hoogst gezet.
Verder rij ik met de 90 progressie 1 rockers.
Ik heb Conrad 500 shockolie.
Voorste dempers met zuiger nummer 2.
Achterste demper zuiger nummer 3
Voor veren blauw (longtravel)
Achter veren zijn zilver (longtravel)

Bij mij hangt hij nu zelfs iets voorover, best wel stoer!

groeten chokie :wink:

Ik neem dat je bedoelt met optrekken dattie gaat leunen?

je kunt de rode veren voorop zetten en dan even in de tabel kijken van het boekje welke je acxhter kunt zetten...ik geloof zwart....50wt is goed genoeg

Als je de stand in de draagarmen gaat veranderen, vrander je in principe alleen de rijhoogte en niet de mate van leunen.

hey mannen:
als ik alu rockers zou bestellen van3-racing bijv, moet dat dan 90T of 120T zijn?
de standaard is toch shorttravel , dus als ik ook extra veren wil hebben, de shotrtravel bestellen..

ik weet het al :oops:
90T is de standaard. 120T is longtravel
:wink:

kijk dat ziet er nog een goed uit...nu word het engine replacement plan toch interessant...
Eerst nog even verhuizen en dan denk ik toch dat ik die 3.3 ga halen ipv de RB...scheelt ruim €100...en ik ben erg benieuwd hoe de motor presteerd...

Hey Nusti weet niet of je dit al gezien had op de site van traxxas:

Extreme Upgrades
The Lifetime Engine Replacement Plan is the extreme-power upgrade path for any model equipped with a TRX 2.5 or TRX 2.5R Racing Engine. When you’re ready, you can use the plan to trade up to the TRX 3.3 Racing Engine and watch your speed and acceleration soar. The TRX 3.3 is 100% “drop-in” compatible with TRX 2.5 and 2.5R equipped models. For less than the price of an average, poorly supported aftermarket engine, you can have extreme TRX 3.3 power with 100% drop-in installation, EZ-Start electric starting, full Traxxas reliability and support, and power that is absolutely second to none. If you are a TRX Pro.15 owner, you can trade up to TRX 2.5R power or, if you dare, the TRX 3.3 Racing Engine. $25 conversion kits are available that make it easy to install the rear exhaust, slide carb equipped TRX Racing Engine in place of the TRX Pro.15. Ask your hobby dealer for all the details.

Maar het lijkt me wel interessant

Greets Speedy

uiteraard heb ik dat gelezen...ik heb een tijdje zitten twijfelen of ik mijn 2.5r die redelijk rot is zo om te ruilen voor $100, maar die motor koop je nieuw ook voor hetzelfde geld en mag je de oude motor houden.
Nu betaal je $125 voor een 3.3 als je de oude inlevert en dat vind ik toch wel interessant. De motoren van traxxas schijnen toch redelijk goed te zijn, mits je verstand van zaken hebt. De 2.5R is kapot gegaan door behoorlijk wat noob-acties en achteraf ben ik verbaasd dattie nog steeds loopt en zelfs redelijk tot goed presteerd. Dus geef ik de 3.3 graag een kans.
Dit moet je trouwens wel via een traxxas dealer doen, scheelt je een hoop verzend en verzekerkosten....

Ik ging mij deze zomer ook een RB aan schaffen.
Komt deze motor ook met een andere uitlaat?
Wat is de richtprijs?

Heb bij het uitblazen van het tankje wat te veel druk gezet denk ik. Ik vermoed dat er wat stuk is gegaan aan het tankje.
Ik heb ergens gelezen dat de motor hier warm van kan draaien.
Hoe moet ik nu testen of het tankje nog goed is?

Tankje demonteren, klepje sluiten, druk slangetjes eraan, en dan houd je de ene kant dicht en de andere kant blaas je op, en zo test je of het nog dicht is.

Bij zichtbarte schade direct vervangen.

Back