Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Binnenkort ga ik wat onderdelen bestellen in Amerika, waaronder de optionele draagarmen van Traxxas die de wielbasis met zo'n 2 cm verlengen. Dat lijkt me een stuk rustiger en stabieler rijden.

Verder ben ik de opstelling van de gas/remservo en de aansturing daarvan helemaal aan het veranderen. Ik heb het in grove vorm bijna klaar. Foto's volgen wanneer het helemaal af is. Ik heb het nog nooit zo gezien op forums o.i.d. dus het zou leuk zijn als het allemaal gaat werken. Verder staat er een single stuurservo op het programma, 23 mm hex hubs voor betere wielondersteuning en de aluminium turnbuckles van Traxxas voor het stuur en de achterkant.

Hoi allemaal;

Gisteren weer geproefdraaid met de Revo.
Het nieuwe accupakket is klaar en werkt naar behoren.
Zal daar binnenkort iets over schrijven.

Verder heb ik een vraag: Heeft iemand die de EZ-start heeft gedemonteerd de blauwe gloeiplugdraad over ?
Ik heb de mijne helemaal op, naar de gallemiese !

Stuur maar een PB-tje met een aanbod !

Het Remote Onboard Starting System werkt uitstekend !
Ik zou graag een video willen uploaden, maar wegens gebrek aan een "handy" zal ik een buurman zover moeten krijgen.

Kloppie; ik moet nog steeds de rekeningen bij elkaar zoeken, maar ga eran uit dat je qua onderdelen een kleine 60 Euro kwijt bent voor dit systeem.

Remote starter 20,00 Euro
Accu Pakket 20,00 Euro
Bec 5,00 Euro
Kl. matr. 15,00 Euro

groeten chokie :wink:

je kan zelf toch ook zo een draadje knutselen?, gewoon de beschadigde delen weghalen en vervangen door een vers stukje draaid, en krimpkausje eromheen.

Of gewoon het connectortje voor de gloeiplug eraf halen, en een nieuwe draad gebruiken.

Hoi Arisjuh;

Draadje is oke !
Veertje is kaduuk !

hoi Kloppie;

Wat wil je weten ?
Ik heb al wat laten zien op het forum, een paar pagina's terug.
Geef anders maar aan wat je wilt zien en/of weten, dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

Wat betreft die veertjes, ik heb nu van de throttlereturnspring een klemmetje gemaakt.
Ook die moet eerst weer in de praktijk worden getest.

Hallo,

Ik heb een FOC en ik heb lampjes. Kan ik de lampjes door de achteruit schakelaar op de remote uit en aan laten gaan. Zo ja hoe..

Alvast bedankt..

Zoek bij conrad ff op dit bestelnummer 234737

is een normale schakelaar, je zou ook een servo kunnen pakken en dan de motor eraf halen en 2 draadje op de + en - solderen maar nadeel is heb je maar 6 volt

Greetz speedy

Hoi Kloppie;

Waarom koop je geen microswitch ?
Die plaats je over je rem, waarna die de lampjes bediend.

Wil je nog wat weten over het startsysteem ?

Hey chokie zo`n microswitch is niet echt ideaal hoor, heb ik ook gehad in men rs4 voor remlichten, en het werkte niet altijd even lekker een, electronisch schakelaartje met een transistortje erop werkt veel beter, en kost eigenlijk haast niets.

Greets Speedy

Chokie:
Over het remote systeem nog niet. Ik wil eerst kijken hoe het werkt. We maken nog een afspraak (lente).. :lol:

Ik ben nu met iets simpelers bezig. Ik heb dus in de bumpers 2 blauwe ledjes zitten (4 totaal) deze wil ik laten schakelen door de schakelaar op de remote controler. Dus diegene van de achteruit.

Ik las ook nog iets van de FOC, en waarom. Daar werd gesuggereerd dat als je hem niet gebruikt, het ook goed is. Ik knalde destijd op een paal :roll: , toen schoot de versnellingsbak ook in de achteruit. Alle tanden aan gort. Dat was voor mij ook een reden om de FOC te installeren.

Hoi Kloppie,

Wat betreft de FOC;

De tandwielen zijn breder, dus kunnen ze meer hebben qua krachtoverbrenging !

Jawel, maar er werd gezegd dat het voldoende was om hem niet te gebruiken. Ik gebruikte hem ook niet, helaas dit was niet voldoende.. :roll: Hij sprong vanzelf in de achteruit..aaaahhhhhh 8O
Ik ben zeer tevreden met de FOC, ik wil niet meer terug.. :arrow:

Hoi allemaal,

Gisteren geprobeerd om te rijden.
Maar kreeg het motortje geeneens aan !
Alles werkte, plug (R2), EZ-start, tankje vol, basisafstelling carburateur, etc......... !
Heb zelfs met een fohn de motor voorverwarmd.
Ik heb 1 x een poging gehad dat die wou lopen, maar voor de rest niets noppes niente nada ! :?
Ik ben na 3 kwartier er maar mee gestopt. :(

Iemand een idee? :idea:
Ik hoor graag van jullie.

airleak in je tank.....even de slang van je uitlaat halen en hierin blazen terwijl je de slang naar de carb dichtknijpt met de rode klem die erop zit....dit heb ik een keer gehad...anders toch de plug vervangen.
De fuel lines controleren op lekken....krijgt de carb. brandstof?
Als je de ez start gebruikt kijken of de aarde draad (geel) nog heel is en geen kortsluiting maakt (ook al een keer gehad)
Proberen te starten met een aparte gloeikaars, het voordeel hiervan is dat je de plug langer kan laten gloeien, met het EZ start systeem gloeit het alleen als je de knop indrukt, maar dan draait ook de startmotor mee. Als de motor een beetje begint te lopen kun je het kunstmatig laten gloeien....
Maar begin even met de plug te vervangen...
Veel succes

Hoi Nusti;

Ik denk dat de carburateur geen brandstof krijgt !
Als ik de plug eruit haalde, dan was deze niet nattig oid.

Heb jij ervaring met het reinigen van de carburateur ?

Back