Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Hoi, nadat ik de hele tread heb gelezen :) zie ik dat vrijwel iedereen enthousiast is over de Revo. Nu was ik van plan om de Savage SS 4.6 aan te schaffen...... :lol:

Wat is het aller grootste verschil (behalve het zelf bouwen) tussen deze twee of maakt het in de praktijk niet heel veel verschil uit? De Revo ziet er net als de Savage wel goed uit.

Hoi psygho,

Het ging mij niet om de bocht kort of lang, maar de manier waarop en waaruit het geheel is gemaakt.
Een uitstekende header voor bashers !

Het stock pijpje ligt er snel af, en is niet zo goedkoop te vervangen.
Dit is een beetje experimenteren met siliconenslang en een knietje van de loodgieter en scheuren heen !
Elke dreun word opgevangen met flex !

groeten chokie :wink:

Hoi Burp;

Kijk eens op www.traxxas.com.
Lees het forum eens op de Traxxas site !

Dan weet je eigenlijk genoeg.

Succes met je beslissing.

groeten chokie :wink:

Burp zei:
Hoi, nadat ik de hele tread heb gelezen :) zie ik dat vrijwel iedereen enthousiast is over de Revo. Nu was ik van plan om de Savage SS 4.6 aan te schaffen...... :lol:

Wat is het aller grootste verschil (behalve het zelf bouwen) tussen deze twee of maakt het in de praktijk niet heel veel verschil uit? De Revo ziet er net als de Savage wel goed uit.

Lees de achterliggende 28 pagina's eens door en dan ben je al een stuk wijzer!

Zoals ik al zei, ik heb de hele tread doorgelezen :roll: Veel info. Toch kijken de meeste met een (beetje) gekleurde bril naar hun eigen auto, dat begrijp ik ook wel. Dat heb ik nu nog niet :D

De Revo is iets kleiner en rijdt makkelijker op een vlakkere ondergrond (wegligging is beter) Toch hoor ik de mensen met een Savage dat deze uitblinkt in het wat ruigere terrein.....

Wie heeft beide auto's en wil een objectieve vergelijking geven of ervaring met de beide auto's...

De Savage SS 4.6 is natuurlijk wel een stukje duurder maar dat is niet het grootste probleem. Daarbij komt nog de zender en servo's (wat zijn daar goede voor) Ik heb al veel gelezen dat je op de servo's niet moet bezuinigen, hoe zit dat met de zender?

Alvast bedankt !!

ik heb beide auto's.
Mijn Savage (met .26 Orion Wasp) en driebak, is een echte bruut. Rauw en indrukwekkend, maakt ook veel lawaai met die geribbelde optie-uitlaat.
Goed voor in ruig terrein, jumpt ook mooi, en is snel.

Mijn Revo is nog helemaal standaard. oog voor detail, mooi afgewerkt en die vering ziet er geweldig uit. voordeel daarvan is ook dat de wielen heel veel op/nee gaande vrije slag hebben, zodat hij nog grotere hobbels aankan dan de Savage.
Heel mooi/makkelijk vind ik het startsysteem, en die achteruit is ook wel leuk. De Revo is iets kleiner, het motortje zeker. Zijn geluid is veel stiller, hij schakelt mooi met zn tweebak, en hij is net zo snel of nog wel iets sneller als mn Savage, en jumpt ook mooi.
De Revo is mijn lieveling, de Savage pak ik als ik eens lekker tekeer wil gaan met veel geweld.
Moeilijk om te kiezen.... daaarom heb ik ze allebei :lol:

Kan je dit ook toepassen met de orginele uitlaat?
Heb eens gekeken en ik kan eigenlijk niet anders dan het stuk tussen de moter en de uitlaat in een bocht te laten lopen.

S$@#T, dan moet ik er misschien ook aan geloven om maar twee auto's aan te schaffen.... :) :) :) Beslissingen, Beslissingen, Beslissingen :D

ik heb heel lang zitten twijfelen tussen de twee...ik heb ook met allebei gereden en allebei flink getest. Om te beginnen zijn ze allebei erg leuk en goed.
De reden voor mij om toch de revo te kiezen is echt de afwerking en doordachtheid hoe de auto is opgebouwd. Ze kunnen allebei goed bashen, springen, raggen noem het maar op. Er is 1 ding waar de Revo echt mijlenver voorop loopt in vergelijking tot de savage: Wegligging. Standaard is de auto zo verschrikkelijk goed geveerd daar kan de savage niet aan tippen. Door heel simpel de rocker (het scharnier tussen de schokbreker en veerarm) te veranderen, kun je de rijeigenschappen veranderen van bruut offroad beest naar een MT-racer. Iets wat bij de savage ook kan maar dan moet de schokbrekers gaan vervangen....
De Revo is in lengte een paar centimeter korter, in de breedte zijn de auto's gelijk, volgens mij is de revo zelfs iets breder.
De redenen om toch voor een savage te kiezen zijn imo omdat je er echt helemaal weg van bent, je vrienden er ook 1 hebben en dat de onderdelen makkelijker in een modelbouwwinkel kunt krijgen, hoewel onderdelen van de Revo ook steeds makkelijker te krijgen zijn (ik besel altijd alles via internet) OF omdat je de savage X gaat halen...die lijkt mij dan weer wel leuk, maar puur omdat je hier wel makkelijk bij de diffs kan....
Qua prijs is er eigenlijk weinig verschil als je ook nog een zender ed erbij wil hebben.

ik heb een probleem.
was aan t rijden met de Revo, alles normaal.
na te hebben bijgetankt, opnieuw starten, en toen reageerde hij vreemd opt gas. net alsof ie storing had. alles nagekeken, los draadje ofzo, niets.
Ik had geen controle meer op de gas-servo, hij ging zelf wat op en neer.
thuis opnieuw geprobeerd deed even normaal, alles goed, toe plosteling geen enkele reactie meer op t gas.
alle accus nog maar s volgeladen (zender en ontvanger ) en opnieuw geprobeerd: noppes. failsafe ervan tussen. noppes. sturen wel, gas/rem geen enkele reactie.
achteruitservo doet t, stuurservo's werken. gas/rem helemaal niets, ook geen gebrom/gezoem ...niets.... :cry: enig idee?

als je nog met de optidrive rijd, deze even ertussenuit halen en nog eens alles testen? Voor de rest kan ik niets anders verzinnen dan dat of de servo kapot is of de ontvanger...

oorzaak inmiddels gevonden:
servo is gewoon kapot.
als ik een andere servo aansluit op de optidrive, werkt deze wel.

vreemd eigenlijk, ik heb nog nooit meegemaakt dat een servo het begaf.
maar goed, ik zal er een andere servo inzetten , en dan moet t weer gaan.

Ik zou dat wel eens willen proberen met dat stukje te vervangen tussen moter en uitlaat. Maar gaat dit ook met de originle uitlaat. Kan nu toch eigenlijk niet anders dan in een bocht werken?
Of gaat het hem vooral over de diameter en niet over hoe recht het stukje loopt?

en wat is het nut ervan? :P er staat nergens een snelheid :P

-mattijn

Zijn deze banden iets voor op een revo?
http://www.rc-speedworld.nl/hotbodiesbanden.htm
Het gaat over de : Revolution Velg met Mayhem banden 7 INCH
Is deze breder dan de standaard die ik nu heb?
Passen de banden van proline op deze velg?
Zie de velg namelijk ook wel graag. Maar kan een setje kopen aan mooie prijs. Is het wat?
THX MR2

Back