the Wings Nistelrode , verzameltopic

Eindelijk een beetje vliegweer!
Gyro op 1 bank nu heel fatsoenlijk ingeregeld. Van daaruit de rest van de banken finetunen.

Laat het seizoen maar beginnen.

Schlüter Junior 50 II - deel 2

Zo weer een foto van de bouw van de Junior 50 II.

Junior%2050%20II%20-%2008.jpg

Junior 50 II - 08

De Junior 50 krijgt zijn voorbouw. Dit is compleet van hout. Vliegtuig triplex dat is gestanst. Erg slecht gestanst, maar dat mag de pret niet drukken. Er komt nog een deel op voor de servo's te bevestigen. De servo's van de kop zullen alle drie kunnen kantellen van voor naar achteren (vanuit de heli gezien). Het si een aparte manier van aansturen. Alles is 45 graden verdraaid.

Meer als ik de servo's heb. dan kan ik pas duidelijk meten hoe en waar deze worden bevestigd. Dan netjes gronden en spuiten. Wel beschermen tegen de methanol.

Gr. Rob

Eerste vluchtjes van dit seizoen gemaakt! Onze Jurn ook, prima landing maakte ie ook. Maar eens gaan kijken naar een U Can Fly....... zal ie binnenkort aan toe zijn denk ik.

Kom morgen ook weer vliegen maar heb erg weinig brandstof staan..... Vlieg nu nog tornado maar wil over naar MA-10 met 5% nitro...
iemand een kannetje staan dat ik kan overnemen morgen??

Ik zou zo snel mogelijk overstappen naar Klots, MA-10 of Carbolin. Je kunt Tornado wel gebruiken, maar dan moet je after-run gebruiken na het vliegen. Deze houd de motor schoon en vet.
Ik vindt zelf de MA-10 nog steeds het fijnste (helaas ook de duurste). Klots en Carbolin is puur voor wat je gaat vliegen. Carbolin meer voor de heli's en Klots is meer voor de vliegtuigen.

Gr. Rob

Tjonge wat een geklots. Die elektronen van mij klotsen lang niet zo.

Maar zondag wel lekker gevlogen. Het eerst inverted werk zit erop. Heel hoog, en erg voorzichtig. Dat wel, maar het begin is er.

abraham

Bij deze wil ik ons nieuw lid abraham spierings van harte wekom heten.
Ik wens hem nog een prettige verjaardag en een gezellige middag morgen.
groetjes
De Mol

Tsja.......met 160 km/u het hek in.....net wat donkerder...ff niet goed gezien hoe die hing....dan maar up en gas erop......high speed stall..........en het gaas in.......alle electronica werkt nog vreemd genoeg.

Rarebear besteld, onbeschilderd zodat ik zelf een goed zichtbaar kleurenschema kan maken...
5a2ezehe.jpg

HD

Laatst bewerkt door een moderator:
Hek is nog heel, kon m'n Spitfire er met moeite uit trekken...:)

Hopen dat m'n rarebear het langer volhoudt...gaat nog een stukje sneller begrijp ik.

HD

Laatst bewerkt door een moderator:
Abraham moet dan wel eerst voorvliegen. HaHa, zie het al voor me, met baard en al.

Verder heb ik een complete vleugel gekregen. Ik wil proberen die om te bouwen naar een zagi-model. Hulp en advies is daarbij onontbeerlijk. Zal hem binnenkort wel meebrengen.

Zo. Voorlopig even niet vliegen. Gevallen met fietsen en mijn duim zwaar gekneusd. Allemaal niet zo erg, maar de sticks van de zender bedienen gaat niet goed genoeg om mijn heli daaraan toe te vertrouwen.

Hopelijk snel weer hersteld. Dan kan ik ook weer verder met het oefenen van inverted vliegen.

Iedereen veel plezier toegewenst. Ik ben ff grounded.

Back