De eerste vlucht ging perfect, maar de tweede is een ander verhaal.
Komt de heli aan de linkerkant +/- 15 meter hoogte door een langzame bocht, valt ineens de motor weg. Dus een autorotatie de heli op de grond gezet. Ging wel wat harder dan de planning was, maar alles is nog heel.
Thuis de twee logbestanden uitgelezen van de regelaar en FBL-unit. Geeft de regelaar een impuls van gas 100% en duikt de accu spanning weg naar 20,6V. Zo geeft de V-stabi aan dat er een onderbreking is op 5 kanalen. Maar de tijden komen niet overeen. Erg raar.
Oorzaken: Is het statische elektriciteit, lage accu spanning, of even verbinding kwijt. Waarvan ik de laatste het vreemdste vindt.
Conclusie: Na wat speurwerk, denk ik dat de riem een behoorlijke statische spanning opbouwd en deze zelfs op een CF staartbuis overbrengt als een piek van enkele 10000V, geen amps. Dit zorgt er voor dat er zoveel rotzooi in de lucht komt aan elektro magnetische straling dat de ontvanger er uit klapt. Gelukkig voor mij dat een Hott ontvanger weer binnen 1 sec verbinding heeft. Dus nu de staartbuis aarden aan de nul van de regelaar.
Helaas gaf ook het log van de regelaar weer dat de LiPo's erg veel in spanning dalen. Onder hun nominaal spanning. Dus voor de zekerheid ook maar vervangen.
Gr. Rob.