the Wings Nistelrode , verzameltopic

Mooie winter dag

Het was koud maar niet te koud. Soms ff binnen opwarmen en we konden er weer tegen aan.
Thom zijn Sniper vloog nu veeeel sneller. Goed gedaan Thom. Jeron moet zijn 4:zon: nog wat afstellen en dan vliegt deze ook perfect.
En zelf gevlogen met de Logo 400se. En dat blijft een genot.

Gr. Rob.

Mooi Rob. Fijn dat het zo goed bevalt.

Ik had wat last van migraine. Toch iets teveel gedaan vanochtend bij de ATB toertocht in Nuland.
Tja keuzes....

En binnenkort ga ik een Spartan Vortex nano monteren. Ik blijf toch een beetje experimenteren. Voor mij een belangrijk deel van deze hobby.
De Skookum gaat dan naar de SJM. Ook weer een leuke uitdaging.

Frank en VIvianne proficiat met jullie trouwdag. We wensen jullie heel veel plezier, geluk en voorspoed. Groetjes de MOl :razz::wink::grin:

ZO!!! mijn kist maar eens snel in orde maken....en dan eens een keer vliegen...ben reuze benieuwd....

HOIHOI.

ik heb een hoogdekker voorzien van een motor ...waar aan de ene kant een M op staat en aan de andere kant een 10.
weet iemand wat voor motor dit is???????????

En staat er:
-10
-.10
-1.0

Eerste zou dan kunnen duiden op 10cc, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Tweede zou duiden op 0.1 kubieke inch, wat ongeveer 1.5cc is.
Laatste zou duiden op 1.0 kubieke inch, wat ongeveer 15cc is.

Aan jou de keus :p

Zo, even en update van mijn winterprojecten.
Nu is dat een groot woord voor het inbouwen en inregelen van een nieuwe FBL-gyro.
Maar ik ben er toch wel een aantal dagen mee bezig.
De Skookum SK540 zit inmiddels op de SJM180. Nog wat afstellen, maar de re-maiden ging perfect.
De nieuwe Spartan Vortex Nano zit inmiddels op de LOGO. Die moet nog volledig worden ingeregeld. binden aan de zender, satellieten goed aansluiten met nieuwe kabelrouting.
Dan alles eerst kalibreren. Daarna de goede settings voor collective en cyclic.
Blijft een hele puzzel bij een nieuw systeem.
Over een week is de heli wel weer vliegklaar.

Update:
Allebei mijn heli's zijn weer airborne. De fijnafstelling moet nog, maar dat moet wachten op rustig vliegweer.
Ik kan de Spartan Vortex aan iedereen aanbevelen. Erg makkelijk in te stellen, en erg strak in het stuurgedrag.

Laatst bewerkt:
Schlüter Junior 50 II

Hier wat foto's van de bouw van Frank zijn Schlüter Junior 50 II.

Junior%2050%20II%20-%2007.jpg

Junior 50 II - 07

Junior%2050%20II%20-%2006.jpg

Junior 50 II - 06

Junior%2050%20II%20-%2001.jpg

Junior 50 II - 01

Junior%2050%20II%20-%2002.jpg

Junior 50 II - 02

Junior%2050%20II%20-%2003.jpg

Junior 50 II - 03

Junior%2050%20II%20-%2004.jpg

Junior 50 II - 04

Junior%2050%20II%20-%2005.jpg

Junior 50 II - 05

Leuke bouw. De aansturing van de kop is 45 graden gedraaid. Erg interessante oplossing voor die tijd. Er is maar een kleine mechanische mix nodig in de voorbouw. Dit is op de eerste foto, één van de tekeningen, te zien.
Klik op de link voor grotere foto's.

Ik post later nog wel meer foto's.

Gr. Rob.

full
wie weet welke kist dit is...????

Laatst bewerkt door een moderator:
Back