E10 kan je gerust verstoken in die brommers.
Bij auto's gaat het er om dat bepaalde kunststoffen en rubbers er niet tegen konden.
Is er een serie auto's van Opel en Peugeot recent geweest, bij de introductie van het troepje, die de alcohol niet kunnen verdragen.
Daar is een recal voor gekomen. Ze bleven er op stilstaan. Brandstofpompen stuk...
Bij 'FIAT' is het zo dat je de wagens waarin moderne kunststof brandstoftanks zijn opgenomen,
deze alcohol verdragen. Mogelijk heeft dat met de Braziliaanse connectie te maken.
Dus een ±1995 bouwsel uit die groep kan mogelijk probleemloos E10 aan.
Tank, pomp, leidingen en de injecties. De motor zelf maakt het niets uit.
En software pingelt anti... regelt goed.
Wel verpest die E10 mijn motorolie van de direct ingespoten benzine.
Een redelijk modern turbo-blok.
En die moet ik dus iedere 10K wisselen. Anders loopt het beestje stuk.
Wat ik begreep, is dat Shell géén alcohol bijmengt in haar V-Power, te lezen op het internet.
Vandaar dat die motorgasten hier bij de Shell de peut komen halen...
Verder leunt de hele klassieker auto tak op die brandstof... zolang het nog lukt.
Dagen zijn geteld...
Met de winterstop gaan beide wagens de tanks tot de hals vol.
Benzine spiegel boven de tank.
Bij auto's gaat het er om dat bepaalde kunststoffen en rubbers er niet tegen konden.
Is er een serie auto's van Opel en Peugeot recent geweest, bij de introductie van het troepje, die de alcohol niet kunnen verdragen.
Daar is een recal voor gekomen. Ze bleven er op stilstaan. Brandstofpompen stuk...
Bij 'FIAT' is het zo dat je de wagens waarin moderne kunststof brandstoftanks zijn opgenomen,
deze alcohol verdragen. Mogelijk heeft dat met de Braziliaanse connectie te maken.
Dus een ±1995 bouwsel uit die groep kan mogelijk probleemloos E10 aan.
Tank, pomp, leidingen en de injecties. De motor zelf maakt het niets uit.
En software pingelt anti... regelt goed.
Wel verpest die E10 mijn motorolie van de direct ingespoten benzine.
Een redelijk modern turbo-blok.
En die moet ik dus iedere 10K wisselen. Anders loopt het beestje stuk.
Wat ik begreep, is dat Shell géén alcohol bijmengt in haar V-Power, te lezen op het internet.
Vandaar dat die motorgasten hier bij de Shell de peut komen halen...
Verder leunt de hele klassieker auto tak op die brandstof... zolang het nog lukt.
Dagen zijn geteld...
Met de winterstop gaan beide wagens de tanks tot de hals vol.
Benzine spiegel boven de tank.
Laatst bewerkt: