tamiya scania r620 eerste testrit gemaakt met de city oplegger

dank jullie helaas pakketje nog niet binnen van verkerk dus word minimaal woensdag voor ik kan gaan opbouwen dus weer lekker verder met de trailer. morgen word het ook niet zo veel maken want mooi even een daggie kijken in steenwijk

effe een vraagje . als ik mijn tamiya wat al 2k lak heeft wil overspuite hoe ga ik het beste aan het werk dan ? ben maar een beginner . dus afschure met wat papuer ? dan primer voor de plastiek ? dan primer voir de lak ? dan terug afschure ? en dan de kleur ? en dan de blanke lak ? iemand hulp?

hey stien

het licht een beetje aan de kwaliteit verf die er al opzit hoe je begin. Bij goeie kwaliteit en hechting van de bestaande verf is het :
Fijn opschuren p800.
Plastic primere en als die opgedroogt is gelijk primere.
Die laat je een dagje staan dan schuur je die weer erg fijn ook p800 of iets fijner.
Dan kleur meerdere lagen tot hij mooi egaal en goed dekkend in de kleur staat meestal 2 of 3 lagen.
Die laat je even goed drogen en dan lak erover.

Mocht de onderlaag net echt goeie kwaliteit zijn dan zou ik eerst alle verf eraf weken in remolie of bleu wonder
en dan licht schuren en van vooraf aan weer beginnen

ligt aan hoeveel geduld je heb met rem olie is het er met een dag soms 2 dagen helemaal schoon geweekt. Met alles er goed afschuren ben je wel poosje bezig. Het mooiste zou zijn dat als je bestaande verf laag goed gehecht is en goeie kwaliteit is dan zou ik hem gewoon licht schuren en beginnen

2 k lak kan ook slechte kwaliteit zijn dat kan ik vanaf hier net oordelen dat zal je zelf inmoeten schatten. Licht schuren houd in licht er over heen halen zodat je het mat schuur de kleur en meer niet. Dus niet helemaal tot op het plastic

ok en dan de plastiek primer dan de grond primer dan terug licht opschure en dan de kleur paar lage en dan als het hard is de glans laag ? zit ik goed ?

de kleur moge die lage zoals jij zei miss 2 a 3 moet ik 1 laag doen wachte paar dage weer een laag of mag dit allemaal op 1 avond ? bedoel dus 3 lage de kleur en dan uitharde 4 dage ofzo

Stien,
Zou je je berichten willen voorzien van leestekens?
.,?!
En in zinnen op willen bouwen?
Dat leest een stuk makkelijker. ;)

hihi ok jordi! veronschuldig mij maar zit hier op een gsm te type! en met mijn dikke bouwvakker vingers is het niet zo makelijk op die mini toutchscreen . begrijp je? maar zal er probere op te lette

Kan allemaal op een avond de verf lagen. Als hij bijna droog is en nog een beetje pikt dan kan je volgende laag al doen. Alleen voor dat je de lak er op ga zetten zou ik een dag of 2 wachten dat ie goed uitgehard is

Nog geen spullen binnen gehad dus helaas nog niet veel kunnen bouwen. Wel heb ik alle stickers van de oplegger binnen gehad zojuist. En ben even bezig geweest met transport kist helaas 2 plankjes vergeten mee tenemen van me werk dus kan hem niet af maken. En moet een paar latjes maken waar het model in staat

IMAG0543.jpg

IMAG0546.jpg

IMAG0547.jpg

IMAG0544.jpg

Back