tamiya scania r620 eerste testrit gemaakt met de city oplegger

nog geen spullen binnen wegens drukte voor de beurzen waar verkerk staat. Toch maar verder met bouwen gegaan dan moet het maar weer uitelkaar als de motor er is. Ben lekker met het interieur bezig gegaan en heb de transport kist afgemaakt. En de kenteken platen gemonteerd.

Het interieur daar heb ik een soort van bekistingkje om de motor en om de bekabeling allemaal weg te werken. verder ga ik proberen om op de achterwand van de cabine een
kastewand boven in te maken.

De transport kist is nu ook klaar moet alleen nog handvat aan zodat ie wat makkelijker te tillen is. alles past er goed genoeg in en werkt zo als ik het wil.
De kist weegt net geen 7 kilo dus is mooi handzaam.

Voor dat er mensen gaan zeggen is de kist niet wat aan de kleine kant, Dat heb ik bewust gedaan.
Voordelen:
-Je kan er meerdere modellen in de auto meenemen zonder grotere auto te nemen of met een aanhanger of een busje te moeten rijden.
-Is handzamer om mee te lopen.
-En is makkelijk met opbergen thuis zonder hele kamers vol te zetten, Want voor mijn trailers wil ik ze ook maken.

Nadelen.

- Het is krap met je model erin zetten dus je zal wat voorzichtinger moeten zijn maar voor en achter ruim 2 cm speling.
- En je kan minder losse spullen extra meenemen

dat zijn mijn ondervindingen tot nu toe zal er gerust nog wel meer voor en na delen ondervinden.

Nu genoeg gepraat daar komen de fotos

IMAG0550.jpg

IMAG0552.jpg

IMAG0553.jpg

IMAG0554.jpg

IMAG0555.jpg

IMAG0556.jpg

IMAG0557.jpg

nette truck al
om je stoelen mooi te zetten kan je makkelijk de originele steunen nemen en het stukje afzagen waarop de stoel zelf staat
en dit dan aanwerken met 4 kleine stukjes styreen
heb je net zoals bij een echte een soort kistje onder de stoel
heb dit bij mij ook zo gedaan, staat normaal wel ergens een foto van in mijn topic ;)

dank jullie.
De stoelen zitten al vast aan de bodem de knijper licht er alleen nog onder voor het droge van de lijm.

Ja hoop dat het eerdaags binnen gaat komen kan alles weer uit elkaar en weer in elkaar

Zo vandaag weer even verder gegaan met het interieur.
alles even bekleed met tapijt. nu nog 2 zwarte vloermatjes maken en iets van een versnellings pook en denk een la voor onder het bed

IMAG0558.jpg

IMAG0559.jpg

Jeroen,

Zit er goed uit met die bekisting en het tapijt op de vloer.
Wellicht een idéé voormij om de MFC-01 achter weg te werken.

groeten,

Herman

Hoe ga je straks de kabine monteren? Gewoon op de schanieren of gaat dat niet meer als je het interieur klaar is en te weinig ruimte is om te kantelen?

dank jullie. De cabine kan gewoon kantelen ik heb de bekistinng iets van de achterkant gehouden

herman je kan er inderdaad een hoop bekabeling mee weg werken werrkt prima.

ja zeker. Gister zooi stickers geplakt en de bumper en de grill en onder gril in de blanke lak kunnen zetten. Vandaag de cabine in de blanke lak gezet. dus morgen maar weer een gaan monteren :D . Gister wel al even de motor gemonteerd en de versnellingsbak voorzien van lagers. verder de electronica al aan gesloten. Ook heb ik vandaag het een en ander aan bekabeling voor de servo,s van de laadklep gehaald dus die ga ik ook werkend maken.

IMAG0580.jpg

IMAG0579.jpg

Dankje . Ik inmiddels ook wel een keer :D Vanavond is de cabine droog mis nog 1 keer in de lak even kijken hoe strak het geworden is. En dan monteren en rijde maar. Dan is de trekker de 21 ste zo goed als klaar alleen nog side skirts maken en traanplaat bordes

Helaas nog niet tevreden over het lak werk. Dus vandaag meer glansende lak gehaald
En nog een keer in de lak gezet . Tot nu toe glanst ie goed hopen dat het zo blijft

Back