Ziet er keurig uit, klasse!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Geniaal Piet !!, en de de loop van de romp-planken ziet er mooi symmetrisch uit.De laatste 2 latten moeten volledig op maat worden uitgesneden. J
Bedankt Adri, om de symmetrie te handhaven heb ik zelfs (geprobeerd) om aan beide kanten latten van de zelfde tint/kleur te gebruiken hetgeen een beetje is gelukt...Geniaal Piet !!, en de de loop van de romp-planken ziet er mooi symmetrisch uit.![]()
Dank Peter, daar ben ik het nou zelf helemaal mee eens,Je maakt er weer een bijzonder fraai scheepje van Piet.
En dat potdek lijkt me ook nog wel een uitdaging.. mooie romp zo Piet ik ga bijna alweer vragen..wat wordt je volgende schipEr moest nog een lat van 2x3 mm op de verschansing, die ik een beetje vergeten was en daarop komt het potdek. Daar ben ik dus vandaag mee bezig, de verschansing incl. potdek komt nu precies gelijk te liggen met de bovenkant van de voorsteven. Doordat ik de lat was vergeten moet ik ook nog een klein reepje noten fineer aanbrengen aan de binnenkant van de verschansing, dus zodoende blijf je lekker bezig. (misschien toch eens wat vaker de bouwbeschrijving doornemen)
Het potdek is zeer zeker een uitdaging Hans. Het volgende schip (alhoewel deze nog lang niet gereed is) word met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de 7 Provinciën.En dat potdek lijkt me ook nog wel een uitdaging.. mooie romp zo Piet ik ga bijna alweer vragen..wat wordt je volgende schip![]()
Bedankt Hans voor het meedenken, over de zwarte marker heb ik een beetje mijn twijfels, omdat het dan wel zwart word, maar er ook nog een hoop zichtbaar blijft, maar dat schrijf je zelf ook. Als zwart wel kan zoals je schrijft, dan ga ik denk ik toch voor de metal black omdat dat een mooi zachte matzwarte kleur geeft en goed dekkend is. Dit heb ik voor het potdek van de Diana ook gebruikt en dat ziet er toch wel gelikt uit. (en misschien inderdaad nog afwerken met danish oil voor de finishing tuch, ik zal eerst eens het één en ander proberen op een proefstukje)Je zou inderdaad het potdek zwart kunnen houden. Heel mooi. Zelf gebruik ik hiervoor een zwarte marker aangezien je hiermee heel eenvoudig strak werk kan leveren en zwart zwart is. Hier zal dan nog wel een blanke afwerking over moeten. Mogelijk gaat je laminaatvulling zich wat aftekenen maar je hebt dan wel de zijkanten van het potdek strak zwart. Misschien zou je daarna de bovenkant alsnog in metal black kunnen zetten en zelfs nog met de danish oil er over kunnen gaan.
Dank je wel Koos, het is toch wel lastiger om te bouwen dan ik had ingeschat, maar daar hou ik wel van, uitdagingen genoeg.Nou Piet, dat gaat weer voortvarend en het ziet er weer geweldig uit![]()