Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Dat klopt mannen, de Sovereign als geheel staat er inderdaad mooi strak bij, en inderdaad , je moet al een knap timmermansoog hebben om het te zien.
Je ziet eigenlijk alleen op de foto, want de lens is onverbiddelijk. Ik zit er waarschijnlijk wat teveel over door te zeuren
Door huiselijke beslommeringen niet zo veel kunnen doen, maar afgelopen week de betimmering van de galerijen aan bak- en stuurboord gemaakt, en vandaag met het voorschip begonnen. het boegdek ligt erin, (daar zal vast een speciale naam voor zijn die ik niet weet), en de betimmering van het voorschip gemaakt.
Nu moet eerst de kwast er weer over, want zowel de galerij als het voorschip wordt stemmig zwart geschilderd. Alleen het boegdek wordt gebeitst
Ook moeten er nog wat onvolkomenheden aan de galerij weggewerkt worden.
Maar dat is voor de volgende week.
Helaas niet veel tijd gehad deze week, maar toch de Snebbe en de Luizenplecht geschuurd en geschilderd.
De galerijen heb ik wat onvolkomenheden uitgehaald, hier en daar wat extra schuren, op andere plekjes een exra stukje lindehout geplakt, om een mooi symmetrisch geheel te krijgen.
Een paar weken geleden had ik een paar macro,s gemaakt, en toen zag ik dat het bovenste berghout aan stuurboordzijde toch nog wel ietwat aanpassing kon verdragen, dus dat nog even gedaan.
De onderkant van het berghout moet nog aangetipt worden, maar nu ziet het er een stuk beter uit.
De volgende keer de galerijen en de spiegel schilderen, en de overgebleven Sapeli strook lakken ( na het weghalen van de laatst lijmvlekken)
Peter, buiten dat je romp erg netjes is beplankt, wil ik je wijzen op subtiele foutjes, zodat je deze de volgende keer niet meer maakt.
Ik heb even je eigen foto erbij gepakt,
Inmiddel heb je de bovenste lat van het berghout al gecorrigeert.
Waar ik je op wil wijzen is het volgende;
Eigenlijk moet je nooit twee latten met het snijpunt onder elkaar vast zetten, maar de kopse kanten laten verspringen. Nu krijg je indien je maar even mis bent met vastlijmen het visuele effect dat het geheel, de twee berghouten en de tussenruimte een knik maken.
Als het snijpunt van bijv. het onderste berghout, een eindje naar links (of rechts) had gelegen dan had je dit niet gehad.
Bedankt voor de tip Piet, deze fout ga ik inderdaad niet meer maken, en ik ga mijn berghouten nog een keer goed controleren, om te zien of er nog iets gecorrigeerd moet worden.
Niet heel veel aan de opbouw van de Sovereign gedaan, alleen het schilderwerk aan de romp is gedaan dit weekend
Het deel van de ongeschilderde Sapelli plank is geverfd met Flat Matt vernis, en de galerij is zwart geschilderd.
Ik ben hier wel aardig content mee zoals hij er nu uitziet.
Het onderwaterschip wordt binnenkort ivoorkleurig geschilderd.
Bedankt voor de complimenten mannen, en inderdaad Piet, eigenlijk is beplanking veel te mooi.
Het vorigen weekend heb ik de "Amsterdam " zien liggen ( en nog een hoop andere oude boten ) en daar zie je beplanking toch wel iets anders.