Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De kleuren zijn een beetje zoals het Sergal-model, ook dit is een kwestie van smaak natuurlijk. In grote lijnen volg ik de bouwbeschrijving van de uitgever DeA. met hier en daar wat eigen initiatief.Een mooi geheel.
Ik begin de kleur ook steeds mooier te vinden
Ja, Jan die komen er op na de overige berghouten.Komen er nog een soort van traptreden onder de ingang tot de waterspiegel?
De link staat onder ieder bericht in mijn handtekening, Adri. Precies onder de rode letters van de Sovereign. Dat je dat nog niet is opgevallen....?Ha Piet, echt een productie proces om 23 luikjes te maken, misschien moet je nog even een link plaatsen naar je website
![]()
Hans, ik weet erg weinig van Hollandse schepen uit die tijd, dus ik neem zonder meer aan dat je gelijk hebt. De enige reden dat ik de plankjes verticaal heb gemaakt is, dat ze er zo een beetje uitspringen bij de rest. Ik heb hier geen onderzoek naar gedaan. Maar de vele Engelse schepen die ik al heb gebouwd hadden allemaal verticale plankjes voor de luikjes, ook in de bouwbeschrijvingen. Of dit Historisch correct is weet ik niet zeker.Piet,
Bij de Hollandse schepen werd het luik uitgekapt, en het uitgekapte deel was dan ook meteen het luik zelf - voor zover ik het altijd begrepen heb. Dit impliceert voor mijn gevoel dan ook dat (voor een goede pasvorm) de luikplanken horizontaal lopen, en niet verticaal. Of ga ik dan ergens fout in mijn redenatie?