Royal Caroline (koninklijk jacht uit 1749) schaal 1:47

Het is een waar kunststukje Piet, :thumbsup::thumbsup: ik ben het wel met Hans eens betreft de jukken, dat is jammer dat deze van multiplex zijn.

Het is een waar kunststukje Piet, :thumbsup::thumbsup: ik ben het wel met Hans eens betreft de jukken, dat is jammer dat deze van multiplex zijn.
Bedankt Koos en je hebt helemaal gelijk, net als Hans dus ik ben al van plan om ze morgen te fineren. (jullie houden me wel lekker bezig zo, ik heb er al twee volle dagen aan gewerkt ;))

Bedankt Koos en je hebt helemaal gelijk, net als Hans dus ik ben al van plan om ze morgen te fineren. (jullie houden me wel lekker bezig zo, ik heb er al twee volle dagen aan gewerkt ;))
Ach Piet zoals jezelf altijd zegt geduld is een schone zaak voor deze hobby ;);)

De jukken zijn gefineerd, behalve de bovenkanten omdat daar straks toch de bijboot op komt te liggen. Tevens de boel wat kleur gegeven,
JPG_8601_4468_bewerkt-1.jpg

De notenhouten balken zijn duidelijk van een andere soort als de overige noten onderdelen en valllen daarom na behandeling met D-Oil wat donkerder uit, de jukken zijn eiken gebeitst,
JPG_8610_4470_bewerkt-1.jpg

Ik ga later als het tijd is om de hele installatie op het model te zetten nog wat beugeltjes maken over de ronde uiteinden van hout of messing, want zomaar iets los op een schip leggen dat gaat er bij een ouwe zeeman niet in natuurlijk;) (als het schip op zee een beetje gaat liggen kooi-jangen (slingeren) dan valt de hele boel zo over de muur (over boord):rolleyes:)

Heb je een cursus gedaan hoe bereik ik de mooiste kleuren bij elkaar of zo?:thumbsup:
Ik heb hier een foto liggen waar ik wel wat inspiratie uit haal en de kleur van de balken van de boothouder is een beetje toeval, ligt aan de soort notenhout. In principe komt er maar één kleur op en dat is het rood, de rest worden allemaal houttinten en straks een zwarte ondergrond voor de gouden ornamenten.

Kom net terug van een korte vakantie en sta te kijken hoever Piet al is opgeschoten met de Royal Caroline, heb nu heel wat in te halen. Ziet er allemaal geweldig uit, ik hoop dat ik dit kan evenaren.

Nou Piet het is zo een hele verbetering, wel knap dat je het “geduld” hebt kunnen opbrengen om dit zo netjes aan te passen :rofl::rofl:
Maar zonder gekheid het ziet er allemaal zèèr gelikt uit :wave

Back