Stephan Kertész
Forum veteraan
Sjiek Piet. En niet erg als je het alleen met nageltjes doet. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gelukkig maarSjiek Piet. En niet erg als je het alleen met nageltjes doet.![]()
GoeIe tip. Ik was al aan het zoeken hoe ik het zou doen bij mijn galjoen. Ik heb kraaltjes van 1 a 2 mm..Keurig netjes en strak gemaakt dit alles. Complimenten. Wat ik jammer vind is dat de blokken aan de rolpaarden in verhouding erg groot zijn. Dat blijft altijd een dingetje natuurlijk want met een kleiner blok valt bijna niet te werken. Je zou bijvoorbeeld kleine kraaltjes kunnen gebruiken van b.v. 1 mm. Maar het is jouw schip hoor en waar bemoei ik me mee.
Groet Jan
Je hebt helemaal gelijk Jan en je mag je er altijd mee bemoeien hoor, daar is dit forum voor. Eigenlijk zijn de kanonnen zelf ook te groot (wat nagenoeg op elk model zo is). Blokken voor de talies zitten niet in de bouwkit, dus die moest ik uit mijn eigen voorraad halen, dit waren de kleinste die ik had liggen en ook voldoende voor al het geschut. Soms moet het zoals het kan als het niet kan zoals het moetKeurig netjes en strak gemaakt dit alles. Complimenten. Wat ik jammer vind is dat de blokken aan de rolpaarden in verhouding erg groot zijn. Dat blijft altijd een dingetje natuurlijk want met een kleiner blok valt bijna niet te werken. Je zou bijvoorbeeld kleine kraaltjes kunnen gebruiken van b.v. 1 mm. Maar het is jouw schip hoor en waar bemoei ik me mee.
Groet Jan
Staan in de bouwplannen, maar is niet eenvoudig om te maken, het vierkante platform (boven) zit in de kit en een bodemplaatje en 6 driehoeken voor de treden die om een rondhoutje van 4 mm zijn gelijmd. De vorm van het rondhout moet je dan in de treden vijlen en de buitenkanten rond schuren, kortom veel passen en meten en vijl- en schuurwerk....Heel mooi Piet.
En ik was net aan het dubben over zo'n wenteltrap en jij heb hem daar. Staan die in de bouwplannen van jou? dan ga ik even zoeken want die plannen heb ik. Deze kan ik in dat smalle stuk tussen de spanten wel kwijt.